וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות קטלניים בברזיל: לפחות 104 הרוגים באזור ריו

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 14:25

כמות משקעים של חודש שלם הציפה את רחובות העיר "הקיסרית" ההיסטורית פטרופוליס, והגשמים העזים גרמו למפולות וסחפו עמם מכוניות ואוטובוסים. "המצב דומה למלחמה"

בווידאו: שטפונות בברזיל/תיעוד ברשתות חברתיות

לפחות 104 בני אדם נהרגו בעיירה ההרית ההיסטורית פטרופוליס שבברזיל - כך אמרו גורמים בממשל המקומי, לאחר שגשמים עזים גרמו למפולות בוץ שקברו בתים, הציפו את הרחובות וסחפו מכוניות ואוטובוסים.

פטרופוליס, או "העיר הקיסרית", שוכנת בגבעות שמעל ריו דה ז'ניירו והיא הייתה עיירת הקיץ של מלכי ברזיל במאה ה-19. ביום רביעי, נותרו מעט עדויות לקסמה של העיר, לאחר שהשיטפונות הרסו את רחובותיה ואת המבנים הגרמנאיים שלה. ביום שלישי, כמות הגשמים שירדה בעיר הייתה יותר מכל הממוצע לחודש פברואר.

הילדה, תושבת מקומית שסירבה למסור את שמה המלא, הייתה נסערת כשהמתינה ברחוב ליד הריסות ביתה שחלקה עם שמונה אנשים. "איבדתי את האחיינית שלי ואת בתה בת החמש, ועוד לא מצאנו אותן", אמרה. "לא ציפינו לטרגדיה הזו. העיר שלנו גמורה".

בשכונת מורו דה אופיצ'ינה נפגעו עד 80 בתים ממפולות, והרשויות צפותו שמניין הקורבנות יעלה. צוותי כיבוי והגנה אזרחית מקומיים פועלים במקום. "המצב הוא כמעט כמו במלחמה. מכוניות תלויות על עמודים, מכוניות שהתהפכו, הרבה בוץ ומים עומדים", אמר מושל ריו דה ז'נירו, קלאודיו קסטרו, לכתבים במקום.

מבט אווירי על מפולת בוץ בעיר פטרופוליס, ברזיל, 16 בפברואר 2022. רויטרס
"לא ציפינו לטרגדיה הזו. העיר שלנו גמורה". (צילום: רויטרס)/רויטרס

עיריית פטרופוליס הכריז על שלושה ימי אבל, ותושבים שנעקרו מבתיהם פונו לבתי ספר ומקלטים. יותר מ-300 בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם. "המים הגיעו מהר מאוד ובעוצמה רבה. הפסדתי הכול. החיים שלנו כבר היו קשים עם המגיפה והתנועה הפחותה, והטרגדיה הזו עדיין מגיעה", אמר בעל החנות הנריק פריירה.

תושבים נושאים גופה של אדם שמת בשיטפונות בעיר פטרופוליס, ברזיל, 16 בפברואר 2022. רויטרס
בולסונארו הבטיח לסייע. פינוי קורבנות ממוקד האסון, אתמול (צילום: רויטרס)/רויטרס
נזקי השיטפונות בעיר פטרופוליס, ברזיל, 16 בפברואר 2022. רויטרס
(צילום: רויטרס)/רויטרס

הנשיא ז'איר בולסונארו, שנמצא ברוסיה, אמר בטוויטר שביקש מהשרים לעזור לפטטרופוליס ווקורבנות. "אנחנו מתכוונים כבר להציע לראש העיר את מה שאנחנו יכולים", אמר בולסונארו לכתבים במוסקבה, והוסיף כי הוא ישחרר כספים פדרליים כדי לעזור "להחזיר את התנועה באזור".

מאז דצמבר, גשמים עזים גרמו לשיטפונות ומפולות קטלניות בצפון-מזרח ברזיל ובמדינת סאו פאולו, והם עלולים לפגוע ביבולים באזור. הם אף גרמו להשעיית פעולות הכרייה במדינת מינאס ז'ראיס לזמן קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully