וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במועצת התאגיד: "רכבת ההדחה יצאה. העסק גמור"

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 22:10

היעד שהציב דוח פרוקצ'ה לתיקון הליקויים היה חצי שנה, ובינתיים נראה כי המחלוקות בין הצדדים רק מחריפות. גורם במועצה: "לא מדמיינים מצב בו מנכ"ל משתלח ככה בדירקטוריון. בקצב הזה, אנחנו לא רואים אופציה אחרת מלבד תחילת הליך הדחה"

"אם התאגיד היה חשוב לו כמו שהוא אומר, הוא היה נוהג בצניעות, ומיישר קו. אתה מדמיין מצב בו מנכ"ל משתלח ככה בדירקטוריון ונשאר עוד יום בתפקידו?"

חודש וחצי לפרסום דוח פרוקצ'ה, ויותר מתמיד - נראה כי מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ עומד לסיים את תפקידו, כך עולה משיחות שקיימה וואלה! ברנז'ה עם גורמים במועצת התאגיד. ההחלטה המסתמנת, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, מגיעה בעקבות מכתב תגובה ששלח קובלנץ אתמול בערב (שני) ליו"ר המועצה גיל עומר ולחברי המועצה על דרישתם להתנצלות ומשיכת מכתבים קודמם מצדו.

במכתב, כך לפי הגורמים, קובלנץ מתעלם לחלוטין מדרישתם האחרונה - שניתנה במסגרת חלופת מכתבים משתלחת סביב ישיבה שדנה ביועמ"ש של התאגיד אסי קליין, המוזכרת אף היא בדוח. עוד אומרים הגורמים כי קובלנץ נגע בתגובתו רק בעניין הטיפול הזוגי והתעלם לחלוטין משאר דרישותיהם. כזכור, במסגרת דוח הביקורת של ועדת פרוקצ'ה שפורסם בסוף 2021, הטיל הדוח על התאגיד שורת תיקונים לליקויים שעלו בבדיקתם את ממצאי תחקיר הארץ שחשף שורה של עדויות עובדים על התעמרות והטרדות מיניות. בין דרישות הדוח, הוטל על הצדדים להגיע להליך גישור, מעין "טיפול זוגי", שכן היחסים העכורים בין הצדדים פוגעים בעבודה השוטפת של התאגיד. בדוח ניתן יעד של כחצי שנה להשלמת המהלך.

לפי גורם במועצה, כל הדרכים מובילות כעת לסיום עבודתו של קובלנץ. לדבריו, "העסק גמור. לא נראה שקובלנץ מבין את מקומו. אם המטרה שלו הייתה טיפול זוגי, הוא לא היה שולח מכתבים משתלחים, או לפחות מתנצל. הוא התבלבל וחושב שהתאגיד זה הוא". עוד אמר הגורם כי "אם התאגיד היה חשוב לו כמו שהוא אומר, הוא היה נוהג בצניעות, ומיישר קו. אתה מדמיין מצב בו מנכ"ל משתלח ככה בדירקטוריון ונשאר עוד יום בתפקידו?".

יש לציין כי באופן רשמי, במועצת התאגיד אומרים כי כל האופציות פתוחות, ומיד עם שובו של עומר מארה"ב, לשם נסע לשבועיים, הדברים ייבחנו לעומק, ותתקבל החלטה. עם זאת, גם הגורמים האופטימיים ביותר סבורים שרכבת ההדחה כבר יצאה מהתחנה. עוד יצוין כי הדחה היא הליך מורכב שכן לאחר שימוע עשוי קובלנץ להמשיך ולדרוש להישאר בתפקידו ולפנות לבית דין לענייני עבודה. בהקשר זה, יש להבין שכך או אחרת, גם את המנכ"ל הבא תבחר הוועדה בהרכב הנוכחי.

גיל עומר ואלדד קובלנץ. ניב אהרונסון, רפי דלויה, עיבוד תמונה
"התאגיד זה הוא". קובלנץ ועומר/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, רפי דלויה

המועצה מפקחת על המנכ"ל ולא להיפך

כזכור, בסוף השבוע שעבר שלחו חברי מועצת התאגיד מכתב המגבה את עומר, זאת לאחר שקובלנץ כתב לעומר כי הוא "משליט בתאגיד אימה ופחד וכי "כאחוז תזזית, אתה עסוק מזה כחודש ימים בהגשמת מטרה זו ששמת לעצמך - סילוקו של מר קובלנץ מהתפקיד". בתגובה, גיבו במועצה את עומר וכתבו כי "התנהגותך הגדישה כל סאה. כידוע לך, החלטות המוצגות על ידך כאילו הן של מר עומר, הן של המועצה... אנו רואים במכתביך התקפה בוטה וחסרת כל יסוד על המועצה כולה. עוד יצוין, כי אם במשלוח מכתביך אלה אתה מתכוון להשתחרר מחובות התיקון הדחופות והחשובות שהטלנו עלייך, טעות נפלה בידייך".

"המועצה דורשת ממך למשוך את המכתבים מיידית, מכתבים הללו - בצירוף התנצלות ברורה וחד משמעית למניעת אי הבנה, אנו עומדים על כך, כי תודיע על משיכת המכתבים ותתנצל על תוכנם וסגנונם - ללא כל הסברים, הבהרות, תוספות וכיוצא בזאת. פעולה זו תבהיר שאתה אכן מנסה לשוב למסלול העשייה המוטל עלייך כמנכ"ל התאגיד ולנהל דיאלוג ראוי עם המועצה".

"עוד נוסיף כי כידוע לך המועצה ממונה על פי חוק לפקח על המנכ"ל ולא להיפך, אמנם מנכ"ל בהחלט רשאי להופיע בפני המועצה לנסות לשכנע בעמדה מסוימת בכל עניין העומד על הפרק. ואולם, אין הדבר מתקבל על הדעת ואין בכוונת המועצה להשלים עם כך שהמנכ"ל יצא קבל עם ועולם במתקפה שלוחת רסן כלפי המועצה והממונה עליו. לאחר משיכת המכתבים וההתנצלות עליהם כאמור, תשקול המועצה את המשך התנהלות בנושא".

"מצויינות זה לא תירוץ ליחס מחפיר"

עם פרסום הדוח, דווקא היה נראה כי קובלנץ דווקא מנסה להנמיך להבות מול מועצת התאגיד. בראיון מיוחד לסיכום השנה בפודקאסט "תיקטוק" של המכון הישראלי לעיתונות, אמר קובלנץ כי פניו לטיפול זוגי אפקטיבי, אך הצהיר כי אינו מתכוון להתפטר והסביר כי "להצטיינות יש מחיר". אותה אמירה הביאה לתגובה תקיפה במיוחד של היו"ר עומר, שראה בה התנערות מאחריות ואמר לאחר הראיון כי "מצויינות זה לא תירוץ ליחס מחפיר לעובדים".

עוד אמר עומר כי אלו "אמירות שחוטאות לתפקידו. בתאגיד קיים שלטון של טרור ואימה ופחד - זו האמת". עומר אמר את הדברים בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה שנערך בכנסת, אודות ההטרדות המיניות שהתרחשו בין כתלי הארגון.

בתאגיד השידור ובמועצת התאגיד בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully