וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר ההרוגים בקמרון עלה ל-8: "היו צרחות, אנשים נפלו אחד על השני"

עדויות קשות מהאסון באליפות אפריקה: "ילדים ונשים בכו, אנשים הגיעו מאוחר למשחק, רבע שעה לפני הפתיחה עשרות שכבו בחוץ על הרצפה". ההתאחדות תערוך פגישת חירום

באפריקה מנסים לעכל את מימדי האסון שהתרחש אמש (שני) בקמרון בשמינית גמר אליפות אפריקה בין הנבחרת המארחת לבין קומורוס. קמרון ניצחה 1:2 ועלתה לרבע הגמר, אך עוד לפני שנבעט כדור באצטדיון אולמבה שבעיר הבירה יאונדה, מספר אוהדים מצאו את מותם מחוץ לאצטדיון מדוחק. הבוקר נמסר ממשרד הבריאות המקומי כי מספר ההרוגים באסון עלה לשמונה, כולל לפחות ילד אחד, כאשר בהמשך מניין ההרוגים עלול לעלות, לאור העובדה שחלק מעשרות הפצועים נמצאים במצב קשה.

בהתאחדות הכדורגל האפריקאית הודיעו כי הם מנסים לחקור את המקרה ולקבל יותר פרטים, ובינתיים המזכיר הכללי של ההתאחדות נשלח לבקר בבית החולים את הפצועים, שהובהלו באמבולנסים אך הגיעו בעיכוב לאור פקקים בעיר. על פי דיווח, ההתאחדות תערוך הבוקר פגישת חירום כדי לדון בבעיות הבטיחות במגרשים.

מספר אנשים שנכחו במקום וסיפרו על הטרגדיה שיתפו מהעדויות הקשות, כולל השדר מקומורוס שליווה את נבחרתו בטורניר, קאסים אומורי: "איש אבטחה צעיר פתח את השערים, לאחר מכן זה איש אבטחה אחר אמר לו שלא לעשות זאת, אבל זה היה מאוחר מדי. היו שם יותר מ-400 אנשים, והם ניסו לחזור. לאחר מכן נפתחה דלת שנייה, כולם מיהרו, ואז הם נפלו. נשים וילדים צרחו ובכו. אנשים נפלו אחד על גבי השני. אתה לא יכול לדמיין שזה קורה במגרש כדורגל".

העיתונאי הקמרוני אנדרה מיראבו מאהופ הוסיף: "זה היה די צפוי. רוב האנשים הגיעו מאוחר, חצי שעה או שעה לפני פתיחת המשחק. חצי שעה לפני שריקת הפתיחה האצטדיון לא היה אפילו רבע מלא, רוב האנשים עדיין היו בחוץ. הידקו את תהליך הבדיקה של האנשים מחוץ לאצטדיון, וזה עיכב את הכניסה. בשלב מסוים המוני אנשים רצו להיכנס, אבל המשטרה דרשה שבכל פעם יעבור בן אדם אחד ונוצר עומס".

"מחסומי האבטחה נדחפו לצד אחד ונפלו על אנשים", הוסיף מיראבו מאהופ, "אנשים מצד שמאל הורידו את המחסום על האנשים שמצד ימין, והלכו מעליהם. ראיתי עשרות אנשים שוכבים על הרצפה רבע שעה לפני שריקת הפתיחה, היא מבולגן. אני לא ידעתי אז אם היו הרוגים, אבל ראיתי עשרות על הרצפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully