וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במזג אוויר סוער: המשטרה החלה לפנות בכוח משפחות בכפר שלם

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 14:53

כוחות רבים של המשטרה ונת"ע מנסים לפנות שבעה מבנים בשכונה שבדרום תל אביב, שבה אמור לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. חלק מהתושבים מתבצרים בבתים ומסרבים להתפנות

בווידאו: פינוי תושבים בכפר שלם במזג אוויר סוער/צילום: יותם רונן

כוחות רבים של המשטרה ונת"ע מנסים הבוקר (שני), במזג אוויר סוער, לפנות שבעה מבנים בשכונת כפר שלם בדרום תל אביב. בשכונה ש-88% אחוזים ממנה כבר פונה, אמור לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה. ואולם, חלק מהתושבים במבנים שנותרו מתבצרים, ומסרבים להתפנות.

החל מ-2017 ניתנו צווים למבנים שנשארו בשכונה לצורך עבודות הרכבת, ולאחר כמה שנים של התדיינות בין הצדדים, אושר במרץ 2020 מתווה פיצויים למשפחות. ערעורים אחרונים על הפינוי נדחו על ידי בג"ץ ביולי של אותה שנה, כשמועד הפינוי המקורי אמור היה להיות כחודש לאחר מכן. מי שעצרה אז את הפינוי הייתה למעשה שרת התחבורה היוצאת מירי רגב, שביקשה שהות בתהליך על מנת לאפשר למנכ"ל משרדה דאז, עופר מלכה, לנהל מו"מ עם התושבים לפינוי מוסכם - מהלך שלא צלח ועיכב את הפינוי בפועל בכשנה וחצי.

פינוי 7 המבנים האחרונים על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בכפר שלם
 24 בינואר 2022. אבשלום ששוני, מעריב
פינוי 7 המבנים האחרונים על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בכפר שלם 24 בינואר 2022/מעריב, אבשלום ששוני

"אני ישן, קמתי ופתאום שוטרים, לא ידעתי שרוצים לפנות אותי", אמר תושב השכונה יוסף לוי, "אני גר פה 65 שנה, המדינה שלי היא מסיימת לי את החיים, תודה רבה לך מדינה יפתי חמדתי". עוד המשיך ותקף התושב את חברי הכנסת, "כולכם, חברי כנסת, אנשים רעים. איך יכולים לשרת את המדינה הזאת? שירתנו את המדינה שלנו, עשינו הכל וזה מה שמגיע לנו?"

בכירים בנת"ע כבר אמרו בשבוע שעבר שמבחינתם נושא הפיצויים והמו"מ מוצה, וכי בכוונתם להתחיל בקרוב בפינוי בפועל של המבנים האחרונים שנותרו בשכונה - אז היו 12 מבנים, אך חמש משפחות הגיעו מאז להסכמה על פינוי מרצון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עורכת הדין ענבל קנקה מנת"ע מסרה: "הצלחנו לפנות מעל 90 מבנים בהסכמה. היום מדברים על שישה מבנים שנדרשנו לפנות בכוח. עד אתמול הינו במשא ומתן עם כלל המפונים. רק אתמול חתמו עוד שישה. עם כולם דיברנו לכל אורך הדרך והצענו להם את כל ההסדרים והפתרונות האפשריים".

עוד הוסיפה עורכת הדין כי "יש זוג סיעודיים שקיבלו הסדרה מיוחדת כולל נגישות, הוצע להם דיור מוגן ולצערי הם סרבו. הם קיבלו פיצויים חריגים כדי שישאפרו יציאה בכבוד, גם אתמול היינו בקשר איתם, עם הבת ועם העורך דין והם סרבו לצאת. גם אלו שאנחנו מפנים היום לא זנרקים לרחוב, הם מקבלים דיור זמני בכפר המכביה ואז הם מקבלים שכירות".

מתווה הפיצויים לתושבים כולל בין השאר דמי הסתגלות בשווי שכירות לשלוש שנים, שנת שכירות על חשבון נת"ע, פיצויים של עד 1.7 מיליון שקלים למשפחה על פי עמידה בקריטריונים ועוד.

מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, אמר שהפינוי אינו קל לשני הצדדים, אולם בכוונת החברה לבצע אותו על הצד הטוב ביותר וברגישות המירבית. העיכוב בפינוי מגדיל גם את העיכוב בעבודות על הקו, שכנראה לא יעמוד בצפי הפתיחה המקורי של 2026.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully