וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיהנום חי": נבלני מציין שנה בכלא ברוסיה - ולא מתחרט

מנהיג האופוזיציה, המוחזק במושבת עונשין, כתב כי המסר שלו לאזרחים הוא "אל תפחדו מכלום, "זו המדינה שלנו ואין לנו אחרת". מעצרו עם שובו מגרמניה אחרי טיפול בניסיון חיסולו בגז עצבים הוביל לשנת דיכוי חסרת תקדים ברוסיה, ומאסרו צפוי להתארך בשל אישומים חדשים

אלכסיי נבלני בדיון בבית המשפט המחוזי בפטושקי, רוסיה, 17 בינואר 2022. רויטרס
"אני לא מתחרט על זה לשנייה". נבלני מופיע בשיחת וידאו בדיון בבית משפט, אתמול/רויטרס

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני אמר אתמול (שני) שהוא לא מתחרט על שחזר למדינה לפני שנה, למרות כליאתו ודיכוי חסר תקדים של האופוזיציה מאז. נבלני, עורך דין שפעל לחשיפת השחיתות בקרמלין, נעצר בנמל תעופה במוסקבה עם שובו לרוסיה מגרמניה ב-17 בינואר בשנה שעברה. הייתה זו תחילתה של רדיפה ממושכת אחרי בעלי בריתו הבולטים, שנכלאו או יצאו לגלות ב-12 החודשים האחרונים.

"אני לא מתחרט על זה לשנייה", כתב נבלני בפוסט באינסטגרם, שככל הנראה פורסם על ידי עורכי דינו. נבלני מרצה את עונש המאסר שלו במושבת עונשין מחוץ למוסקבה. "אחרי שריציתי את השנה הראשונה בכלא, אני רוצה להגיד לכולם בדיוק את מה צעקתי לאלו שנאספו מחוץ לבית המשפט כששיירה הובילה אותי לניידת משטרה: אל תפחדו מכלום", הוסיף נבלני. "זו המדינה שלנו ואין לנו אחרת".

נבלני הורעל באוגוסט 2020 בגז העצבים הסובייטי נוביצ'וק, ומעצרו לאחר שובו מטיפול בגרמניה גרר גינויים וסנקציות של מדינות המערב. מוסקבה מסרבת לפתוח בחקירת ניסיון ההתנקשות בחייו, בטענה שאין בידיה מספיק ראיות לחקור אותו. היא מאשימה את ברלין באי-שיתוף פעולה.

נבלני נכלא ליותר משנתיים בשל הרשעתו בעבירת הונאה ישנה, שלדבריו נבעה ממניעים פוליטיים. לקראת יום השנה למעצרו, רוסיה הוסיפה בשבוע שעבר שניים מעוזריו הקרובים ביותר לרשימת "הטרוריסטים והקיצוניים" בשל חברותם בארגוניו של נבלני שהוצאו בשנה שעברה מחוץ לחוק ומאז פורקו.

עונש המאסר הנוכחי של נבלני בן ה-45 צפוי להתארך, אחרי שהרשויות האשימו אותו בעבירות חדשות, של חברות בארגון קיצוניים. עונש זה עשוי לגרור עשר שנות מאסר נוספות. אתמול דחה בית משפט שני ערעורים של נבלני נגד היחס שהוא מקבל במושבת העונשין שלו, כשהוא השתתף בדיון בעניינו דרך שיחת וידאו.

הפרלמנט האירופי העניק לו בשנה שעברה את פרס חופש המחשבה על שם סחרוב, אחרי שלא זכה בפרס נובל לשלום שאליו היה מועמד.

בשנה שעברה, הרשויות ברוסיה השתיקו באופן חסר תקדים את הקולות הביקורתיים במדינה, ועשרות ארגוני זכויות אדם, כלי תקשורת ומתנגדיו של הנשיא ולדימיר פוטין הוגדרו "סוכנים זרים". בדצמבר, בתי המשפט הורו על סגירת ארגון זכויות האדם הבולט ביותר במדינה, "ממוריאל", שתיעד את תקופת הטיהורים של סטלין ופעל למען זכויות אסירים פוליטיים, מהגרים וקבוצות אחרות.

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל אמר כי השנה החולפת אופיינה ב"קמפיין דיכוי חסר תקדים" ברוסיה. "ביום השני למעצרו, נבלני ופעילים פוליטים הקשורים אליו חיים בגיהנום חי", אמרה מרי סטרות'רס, מנהל תחום מזרח אירופה ומרכז אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully