וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי מסיקה: "לקח לי 20 שנה לומר על עצמי שאני מוזיקאית"

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 21:36

ההצעה שקיבלה להשתתף באירוויזיון ("סירבתי כי פחדתי"), סערת קאקדילה של עומר אדם ("אם כבר, זה שיר יותר סקסיסטי מאשר אנטי-רוסים") ופרשת אסי עזר וההטרדה ("צריך להיזהר מעריפת ראשים"): לרגל שני מופעים חגיגיים, הגיעה מירי מסיקה לריאיון ושיר באולפן וואלה!. צפו

כמעט עשרים שנה שהשירים של מירי מסיקה הם חלק מהפסקול הישראלי. עכשיו היא חוזרת 15 שנה אחורה לאחת מהתחנות החשובות בקריירה שלה - אלבומה השני "שלום לאמונות" - בשני מופעים מיוחדים שיתקיימו ב-20 בינואר (זאפה ת"א החדש) וב-12 בפברואר (זאפה בעין חפר) במסגרת פסטיבל זאפה גולסאטר סאונד-סיסטם. לרגל המופע הגיעה מסיקה לאולפן וואלה! לריאיון מיוחד (צפו בו כאן למטה) וגם לביצוע של שני להיטים מהאלבום - "מאמי" ו"חוזר בחזרה" (צפו בביצועים בהמשך הכתבה).

הריאיון המלא עם מירי מסיקה

ריאיון עם מירי מסיקה באולפן וואלה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, תאורה: יוסי אדיג'ס, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מירי, האלבום הזה הצליח מאוד והנפיק המון להיטים. הגעת אליו אחרי הצלחה מטורפת של אלבום הבכורה. לא פחדת להיכשל במבחן האלבום השני?

"אני לא זוכרת שהיה בי פחד. אני זוכרת שזה היה כמו אינרציה. הדברים פשוט הגיעו אלי ומה שהגיע ואהבתי - הקלטנו. הכול היה אורגני, לא פחדתי בכלל. גם לא פחדתי לא להצליח באלבום הראשון. הייתה בי המון אמונה. הלוואי שהיום הייתי מדויקת כמו אז. ידעתי מה יש לי ואמרתי לעצמי שאני לא תלויה ברדיו. חשבתי שאני פשוט אופיע ואשכנע את הקהל דרך הרגליים, ושמהופעה להופעה יכירו את השירים שלי. הייתי קצת מנותקת - מיחסי ציבור, מאינטריגות, ממרפקנות. הכול פשוט הגיע אליי והיה לי אורך רוח. הייתי מאוד עסוקה, הייתי גם בתיאטרון ובקולנוע, כך שכאילו זה היה מנגנון הגנה".

"חוזר בחזרה" שכתב והלחין אריק ברמן נבחר אז לשיר השנה. מה הסיפור מאחוריו? מי זה הבחור שאת שרה אליו - אב נוטש? אקס?

"אריק לא מרשה לי לגלות, הוא טוען שאמנות היא בשביל כולם ושכל אחד יפרש אותה כמו שהוא רוצה. אני שרה את השיר הזה כבר 15 שנה ואז אתה מבין כמה זה כתוב טוב, כמו מונולוג. אני תמיד מגיעה באותה נקודה לבכי. אני כל פעם שרה את זה ממקום אחר למישהו אחר, פעם אני הילדה, פעם אני האמא. באתי הרי למוזיקה דרך המשחק, כך שאני רואה בכל שיר מונולוג. אגב, לגבי השיר 'מאמי', זו הייתה הפעם הראשונה ששיר עם המילה 'מאמי' נכנס לפלייליסט. הם הכניסו אותו לפעם אחת ביום ולמרות זאת הוא הגיע למקום הראשון. אני זוכרת איזו תחושת ניצחון הרגשתי אז".

"היום אני יכולה לומר על עצמי שאני מוזיקאית", מוסיפה מסיקה. "היום כבר נפתחתי. פעם באמת לא היה לי מושג במוזיקה, רק בלספר סיפור. לקח לי עשרים שנה להפסיק להגיד שאני לא מוזיקאית".

"עכשיו אתה חוזר בחזרה" - מירי מסיקה באולפן וואלה:

עכשיו אתה חוזר בחזרה - מירי מסיקה באולפן וואלה/במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, תאורה: יוסי אדיג'ס, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס
"הופעתי השבוע בתיאטרון מול אולם חצי ריק כי כולם בבידוד. אם זה יימשך לאורך זמן, צריך לחשוב איך לפצות את האנשים בעולם התרבות על זה. מאוד קשה לחיות ככה"

אנחנו נפגשים בשיא הגל החמישי, גל האומיקרון. חצי מדינה חולה וחצי מדינה עומדת בתורים. התקופה הזו מלחיצה אותך כלכלית, אישית, בריאותית?

"בגלל שאני מנותקת מהכול, אני לא נלחצת ממצב כלכלי. לא בגלל שאני מירי מסיקה ויש לי כסף אלא בגלל שזה האופי שלי. אני באתי מבית לא עשיר ואף פעם לא הייתה לי חרדה כלכלית או קיומית. זה משהו שנולדים איתו. אני מסתפקת במעט. גם אם מחר לא יהיה לי כלום, אז אני אעבוד במקום אחר, אני אוכל ביצה עין. זה בסדר, זה טעים לי ואני לא צריכה מסעדות.

"אבל יש משהו שמטריד בסיטואציה הנוכחית, כי בפעם שעברה היה סגר ואנשים קיבלו פיצויים. אבל עכשיו אין סגר אבל המון הופעות מתבטלות. הנה, עכשיו התבטלה לי הופעה בדימונה. אני אמרתי 'איזה כיף' אבל הצוות שלי פחות שמח כי זה הכסף שלהם, זה הלחם שלהם. והעניין הוא שההופעות לא מתבטלות כי יש הוראה אלא כי אנשים בבידוד ולא באים. הופעתי השבוע בתיאטרון מול אולם חצי ריק כי כולם בבידוד. אם זה יימשך לאורך זמן, צריך לחשוב איך לפצות את האנשים בעולם התרבות על זה. מאוד קשה לחיות ככה".

את בעצמך גם נדבקת בקורונה לפני כמה חודשים. איך זה עבר עליך?

"אני לא פחדתי מהקורונה משום שאני אדם בריא. אם היה לי רקע בריאותי, הייתי מאוד מאוד דואגת. מה שהיה לי קשה בעיקר זה הבידוד. אין לי בעיה שיהיה לי חום, אבל שמישהו יניח עליי את היד, שאוכל לחבק את הבנות שלי. הבידוד שיגע אותי".

"מאמי" - מירי מסיקה באולפן וואלה

מאמי, מירי מסיקה באולפן וואלה/במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, תאורה: יוסי אדיג'ס, סטילס: ראובן קסטרו, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס
"הציעו לי לבוא לאירוויזיון בלי תחרות אפילו, רק לבוא, אבל סירבתי כי פחדתי. חששתי מזה כי אני לא בנויה לתחרויות. אני ידעתי שזכייה בתחרות לא תלויה רק בי"

בקרוב מאוד תבחרו ב"אקס פקטור לאירוויזיון" את הנציג הישראלי לאירוויזיון. אתם חשים את כובד האחריות?

"כן, וגם לגבי השיר. בסופו של דבר, מעבר לזמר, זה תמיד השיר. מאוד קשה לבחור שירים בלי קשר לאירוויזיון, אז בטח ובטח כזה שיתאהבו בו בשלוש דקות".

מה את מחפשת, אם אפשר לזקק את זה לכמה מילים?

"קסם ו-וירטואוזיות. כלומר, שלא משנה מה, הזמר יעמוד בלחץ. זה צריך להיות מישהו עם ניסיון, שיוכל להכיל את הדבר הזה, כי יכול להיות מישהו ששר מדהים באולפן אבל אין לו מספיק ניסיון ואז במופע עצמו הוא מתרסק. צריך גם חסינות נפשית כדי להופיע באירוויזיון. זה לייצג את המדינה. אני סירבתי לזה כמה פעמים בגלל שפחדתי. הציעו לי לבוא בלי תחרות אפילו, רק לבוא".

ובאמת פחדת?

"חששתי מזה כי אני לא בנויה לתחרויות. אני ידעתי שזכייה בתחרות לא תלויה רק בי. אני פריקית של שליטה. אם משהו בשליטתי, אני מנצחת, אבל ידעתי שזה תלוי בכל כך הרבה גורמים: בשיר, בהפקה, בביצוע מסוים של שלוש דקות. זה הפחיד אותי, היום אני כבר יותר טובה כי אני יותר מקצוענית, אבל הייתי מתה אילו הייתי הולכת. ריטה, לדוגמה, הזמרת הכי גדולה בישראל, עשתה אירוויזיון והתרסקה שם. אז אם היא התרסקה, אז מה אני אגיד".

פעם אחרי פעם אנחנו בתקשורת תוהים אם לא מוצה כבר הפורמט של ריאליטי מוזיקה. מה דעתך?

"קודם כל, האירוויזיון הופך את זה לרלוונטי מאוד. זה בעצם קדם אירוויזיון ארוך שבתוכו גם מוצאים זמרים. כמו ריטה שהתגלתה בקדם אירוויזיון. היא לא זכתה אבל זו הייתה פלטפורמה בשבילה. אז כקדם אירוויזיון יש לזה הצדקה. ואני חייבת לומר שאין לזמרים איפה לשיר בטלוויזיה. אחת הסיבות שאני תמיד הולכת להיות שופטת היא כי אני רוצה לשיר בטלוויזיה. פעם היית מוציא שיר והיית יכול להופיע בהמון תוכניות טלוויזיה. היום אם אתה לא שופט או אורח בתוכנית כזאת, אין לך שום פלטפורמה".

מירי מסיקה באולפן וואלה 11.1.2022. ראובן קסטרו
מאוד קשה לבחור שירים בלי קשר לאירוויזיון מסיקה/ראובן קסטרו
"לפני שדברים מתבהרים ויש משפט, שהתקשורת לא תמהר לערוף ראשים. תבררו קודם, תגיעו לסוף של הדבר, ואז תפרסמו 'זה מה שהיה' אבל עד שזה קרה, אני לא הייתי רוצה להיות במקומו, עד שהשם שלי מתנקה, הייתי מרגישה שנעשה לי עוול. אגב, גם נהרי משוכנע שנעשה לו עוול. כולם קור

לפני שבוע חשף השחקן יהודה נהרי כי הוטרד מינית על ידי אסי עזר במהלך פגישה מקצועית בביתו של עזר. אסי כמובן זכה לחיבוק גדול מחבריו המפורסמים. כמי שעבדה עם אסי בעבר, את חושבת שזה היה קורה אילו אישה הייתה טוענת כאלו טענות?

"אני לא יודעת. בדרך כלל רוב המוטרדות הן נשים, הן יותר פגיעות, יש יותר גברים בעמדות כוח, ולכן אי אפשר להתייחס לזה אותו דבר. אני חושבת שצריך נורא להיזהר. אני בעצמי חוטאת בזה לפעמים. קראתי משהו על גל אוחובסקי תוך כדי שאני חושבת דברים, ואז נכנסתי לפרטים, ואמרתי 'וואו, זה לא מה שחשבתי'. נורא קל מהר מאוד למחוק בן אדם. כולנו צריכים נורא להיזהר. אני גם נורא רוצה להגן על הבנות שלי ואני רוצה שיהיה להן מספיק כוח להגיד 'לא בא לי'.

"יש מיליון דקויות. יש מישהי שאמרו לה שהיא נורא יפה, שהיא נראית טוב אחרי שרזתה, ואני כבר לא יודעת מה זה. אצלי הגבולות מאוד ברורים אבל אני חזקה. אז הייתי שמחה אם היו מחנכים אנשים לא רק להתלונן על כל דבר, שזה דבר מבורך ואמיץ, אלא גם לא לפחד בתוך הסיטואציה ופשוט לצאת ממנה. אם אי אפשר לצאת ממנה, אני הראשונה שבעצמי אכאיב לתוקף. אבל לפעמים יש שטח אפור שאפשר לצאת ממנו. בקיצור, אני רק אומרת שלפני שדברים מתבהרים ויש משפט, שהתקשורת לא תמהר לערוף ראשים".

את מתכוונת לעריפת ראשו של אסי עזר?

"כן, גם. רגע, תבררו קודם, תגיעו לסוף של הדבר, ואז תפרסמו 'זה מה שהיה' אבל עד שזה קרה, אני לא הייתי רוצה להיות במקומו, עד שהשם שלי מתנקה, הייתי מרגישה שנעשה לי עוול. אגב, אני בטוחה שגם נהרי בתפיסה שלו משוכנע שגם לו נעשה עוול. יש פה הרבה שטח אפור וכולם קורבנות של הדבר הזה".

אם בסערות עסקינן, איפה את עומדת בסערת קאקדילה של עומר אדם?

"הקשבתי לשיר. אצלי, אם מישהו נעלב ממני, אני קודם כל מבקשת סליחה. אני מכירה את עומר והוא אדם מאוד טוב. לא שזה מנקה אותו מאחריות כמובן. שמעתי את השיר והוא נשמע לי יותר סקסיסטי מאשר שיר נגד רוסים. אם יש ספק שמשהו נאמר בהומור, אני אקח את הספק הזה. אם יש ספק שמישהו לא התכוון לפגוע בי, אני אמחל לו ואקח את הספק הזה. אני אגיד לו 'נפגעתי ממך, אל תעשה את זה עוד פעם' אבל אני אתן לו ליהנות מהספק. בשיר הזה יש מלא ספק כיוון שזה דומה למלא שירים של עומר אדם".

מה היית עושה אם היית עומר אדם עכשיו?

"הייתי רק אומרת 'מי שזה פגע בו - אני כל כך מתנצלת. לא התכוונתי לפגוע באיש. חשבתי שזה מצחיק, אני מצטער אם זה פגע במישהו'. כל הפוליטיקלי קורקט הזה זה עולם שצריך להבין את הגבול של רגישות כלפי האחר, להבין הומור, שטותניקיות. אחרת נהיה פה אמריקה, כולם יהיו נורא מנומסים אחד לשני ואז יירו בכולם באיזה בית ספר. גם לאריק ברמן יש את השיר 'המתוקות האחרונות שלי' שכשאתה מקשיב לו היום הוא נשמע קשה מאוד. אבל הטקסט לא עומד בפני עצמו. יש לו הקשר, הוא בא עם אריק. אמנות היא מקום שבו אתה מראה גם אלטר-אגו שלך, זה בסדר".

עוד בוואלה!

"פתאום אסי עזר שלף את האיבר. 'זה לא מגרה אותך?', הוא שאל. 'תנסה, מה אכפת לך'"

לכתבה המלאה
מירי מסיקה באולפן וואלה 11.1.2022. ראובן קסטרו
"שהתקשורת לא תערוף ראשים". מסיקה/ראובן קסטרו
"אני רוצה לזכות ב'שיר השנה', שהשירים ינצחו כל מצעד, שיהיו מעבר לכל מצעדים, שיישארו שנים. התואר 'זמרת השנה' הוא שטויות"

עברו בערך עשר שנים מאז שזכית בתואר "זמרת השנה". בינתיים כמובן קם דור חדש של זמרות שכובש את הבמות. עם יד על הלב, אובדן התארים מתסכל אותך?

"לא. אמרת 'כובש את הבמות', אז את הבמות אני כובשת. אז למה שזה יתסכל? כשזכיתי בזמרת השנה, זה נורא נעים באותו רגע, אבל זו תחרות של חיילים, של צעירים. אנשים בגילי לא מצביעים לזמר השנה, אתה כבר מעבר לזה. ברור שאני שמחה לזכות בכל תחרות, אבל כל עוד יש לי קהל ואני מופיעה מולו, זה מספיק לי. אני רוצה לזכות ב'שיר השנה', שהשירים ינצחו כל מצעד, שיהיו מעבר לכל מצעדים, שיישארו שנים. התואר 'זמרת השנה' הוא שטויות. בדרך כלל שיר השנה זה לא כי הוא להיט מטורף אלא שהוא מגדיר משהו באותה שנה. זה בדרך כלל שירים שנשארים. 'לשם' ו'חוזר בחזרה' נשארו".

אם הייתי מחזיר אותך בזמן 15 שנה אחורה ומבקש ממך לדמיין איך ייראו החיים שלך היום, 15 שנה אחרי, היית מצליחה לדמיין את ההצלחה שלך?

"אני לא יודעת. אני לא חושבת שהייתי מדמיינת שאני אהיה שופטת בתוכנית ריאליטי כל כך מפורסמת, לא ידעתי שאשתתף בסרט קולנוע. ידעתי שאעשה תיאטרון, אבל באמת אפשר לומר שכל החלומות שלי התגשמו".

כולם?

"החלומות של אז לפחות. אף פעם לא חלמתי על הצלחה בינלאומית, זה לא עניין אותי. השילוב בין 'אקס פקטור', מוזיקה, השתתפות בהצגה על אלתרמן בתיאטרון, יצירת רמיקס עם עופר ניסים - זה באמת הגשמת כל חלומותיי".

מירי מסיקה באולפן וואלה 11.1.2022. ראובן קסטרו
לא חלמתי על הצלחה בינלאומית כי זה לא עניין אותי. מסיקה/ראובן קסטרו
seperator

מירי מסיקה תופיע במסגרת פסטיבל זאפה גודלסטאר סאונד סיסטם במופע לציון 20 שנה לצאת "שלום לאמונות" ב-20 בינואר (זאפה ת"א החדש, אורח: אריק ברמן) וב-12 בפברואר (זאפה בעין חפר, אורחת: מרגול).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully