וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון התנצל על השתתפותו במסיבה במעונו בזמן הסגר: "מודע לזעם עליי"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 17:10

ראש ממשלת בריטניה טען בפני הפרלמנט כי סבר שהאירוע שהתקיים במעונו במאי 2020 עם עשרות משתתפים היה פגישת עבודה, אך הודה כי טעה בשיקול הדעת. מנהיג הלייבור קרא לג'ונסון, הצונח בסקרים, להתפטר: "המסיבה נגמרה"

בווידאו: ג'ונסון מתנצל על השתתפותו במסיבה בזמן הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התנצל היום (רביעי) בפרלמנט על השתתפותו במסיבה במעונו הרשמי במהלך סגר הקורונה הראשון במאי 2020. בכך הוא הודה לראשונה בהשתתפותו במסיבה ברחוב דאונינג, בזמן שההתקהלויות הוגבלו למינימום. הוא אמר שהוא מבין את הכעס שנגרם מהחשיפות על הפרות ההגבלות.

"אני מודע לזעם שלהם עליי משום שםה חושבים שברחוב דאונינג עצמו החוקים לא נאכפים על ידי מי שמעביר אותם", אמר ג'ונסון, בפנים חיוורות. ג'ונסון, שרשם ניצחון מוחץ בבחירות ב-2019 על בסיס הבטחתו להשלים את הברקזיט, הביע התנצלות "מקרב לב" וטען כי הוא חשב שהמסיבה הייתה פגישת עבודה לקול קריאות בוז של האופוזיציה.

"הלכתי לגינה קצת אחרי השעה שש ב-20 במאי 2020 כדי להודות לאנשי סגל לפני שחזרתי ללשכה שלי 25 דקות לאחר מכן כדי להמשיך בעבודה", התגונן ג'ונסון. "בדיעבד, הייתי צריך לשלוח את כולם בחזרה פנימה".

מנהיג האופוזיציה, יו"ר הלייבור קיר סטרמר, אמר שג'ונסון חייב להתפטר ושהציבור חושב שהוא שקרן. "המסיבה נגמרה, ראש הממשלה", תקף. "אחרי חודשים של הטעיה והונאה, זה מופע פתטי של אדם שאיבד שליטה. העובדה שלהגנתו הוא אמר שהוא לא הבין שזאת הייתה מסיבה היא כל כך מגוחכת עד שהיא למעשה מעליבה את הציבור הבריטי".

ג'ונסון התנצל בפני הפרלמנט על השתתפותו במסיבה בזמן הסגר
12.1.22. רויטרס
"אני חייב לקבל אחריות". ג'ונסון בפרלמנט, היום/רויטרס

במהלך החודשים האחרונים, ג'ונסון התמודד עם ביקורת על טיפולו בשורת שערוריות, בהן הענקת מענקים שמנים כפיצוי על הקורונה לחברות הקשורות למפלגה השמרנית, שיפוץ דירתו ברחוב דאונינג וטענות שהוא התערב כדי להבטיח שחיות מחמד יפונו מקאבול במהלך הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן בחודש אוגוסט.

הזעם על ג'ונסון גבר גדל מאז שערוץ ITV דיווח שהוא ובת זוגו התערבבו עם כ-40 עובדים בחצר מעונו, לאחר שהמזכיר הפרטי הראשי שלו, מרטין ריינולדס, שלח הזמנה מייל וביקש מהמשתתפים "להביא אלכוהול משלכם". בתחילה, כשרק החלו להתפרסם פרטים על המסיבה, ג'ונסון אמר שהוא לא יכול להגיב עד לסיום חקירה פנימית של דיווחים על הפרות אחרות של הגבלות הקורונה שביצעו הוא ויועציו. בתגובה לקריאות להתפטרותו, הוא חזר על הצורך להמתין לתום החקירה.

"אני לא יכול לדעת מה יהיו מסקנות החקירה הנוכחית, למדתי מספיק כדי לדעת שהיו דברים שפשוט לא עשינו נכון. ואני חייב לקבל אחריות", אמר היום.

עוד בוואלה!

מזכירו של ג'ונסון הזמין מאה איש למסיבה בזמן הסגר: "תביאו אלכוהול"

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ברחוב דאונינג 10 בלונדון, 12 בינואר 2022. רויטרס
הביקורת כלפיו גוברת גם בתוך המפלגה השמרנית. ג'ונסון ברחוב דאונינג, היום/רויטרס

אנשים רבים, כולל כמה חברי פרלמנט, סיפרו כיצד הסגר במאי 2020 מנע מהם להיות לצד מיטות יקיריהם הגוססים, בניגוד לאירועים ברחוב דאונינג. כמה מחברי המפלגה השמרנית של ג'ונסון אמרו שתגובתו לסערה הגוברת תקבע את עתידו. "עתידו מונח כעת על כף המאזניים", אמר חבר פרלמנט שמרני בכיר, שדיבר בעילום שם בשל רגישות המצב. שני סקרים שפורסמו אתמול הראו כי יותר ממחצית מהנשאלים מאמינים שעל ג'ונסון להתפטר.

לפי תקנות המפלגה השמרנית, ניתן לקיים פריימריז בזק על ההנהגה אם אם 54 מתוך 360 נציגיה בפרלמנט יכתבו מכתבי אי-אמון בג'ונסון. בחודש שעבר, השמרנים איבדו מושב בפרלמנט שבו החזיקו במשך כמעט 200 שנה, בעוד שהיתרון הנוח שלהם בסקרים על הלייבור התפוגג אף הוא.

הביוגרף של ג'ונסון, אנדרו גימסון, אמר כי לא סביר שהוא יפרוש אלא אם כן הוא יודח על ידי עמיתיו. "הוא יחפש דרך לעבור את זה, הוא לא הטיפוס המתפטר", אמר גימסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully