וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן נשיכה על כריש לבן מעורר אימה: כריש פרהיסטורי מפלצתי עדיין חי?

12.1.2022 / 0:31

סימן נשיכה עצום שהופיע על כריש לבן ענק עורר אימה והשערות שמא המפלצת הפרהיסטורית "מגלודון" עדיין חיה לה באוקיינוס וממתינה לתקוף

אימה במצולות - טריילר/טוליפ אנטרטיימנט

ישנם מומחים הסבורים שצלקת עצומה שנמצאה על כריש עמלץ גדול עשויה לרמוז שאחד הטורפים הפרהיסטוריים החזקים בעולם, המגלודון, עדיין חי ומסייר לו במעמקי האוקיינוסים שלנו בחיפוש אחר טרף.

הצוללן ג'ליל נג'פוב, בן ה-40, זיהה את הכריש באורך 4.5 מטרים שוחה מול איסלה גוואדלופה במקסיקו עם סימני נשיכה בצדו, שעוררו ויכוח מה מקורם. בעוד שחלק מהמומחים הימיים מנסים לפענח מה הסיבה לכך שכריש אחר נעץ את שיניו באגרסיביות במין שלו, אחרים העלו ברשת תיאוריה לפיה לא מדובר בנשיכה מכריש גדול אחר - אלא מיצור גדול הרבה יותר מכריש - המפלצת הפרהיסטורית מגלודון.

התמונה שעוררה את הסערה

ב"דיילי מירור" דווח שהפוסט של ג'ליל באינסטגרם הוביל לספקולציות שהצלקת עשויה להגיע מנשיכה של מגלודון, מין כריש עתיק שנחשב לאחד הטורפים הגדולים והחזקים ביותר שחיו אי פעם. ג'ליל אמר: "ממש הופתעתי כי בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה". כדי להבין את מקור הנשיכה, מר נג'פוב פנה לקבל חוות דעת מד"ר טריסטן גוטרידג', העומד בראש העמותה הימית Saving the Blue. בדיווח שפורסם ב- Express.co.uk הוא אמר: "אני שולל שמדובר בפצע הזדווגות, כנראה בגלל המיקום וחומרת הפציעה. למרות שצלקות מהזדווגות יכולות להיות די מגעילות, הן שטחיות יותר מזה שרואים אצל הכריש. הצורה של הצלקת מעידה לדעתי על נשיכה מכריש אחר".

חוקר נוסף, מייקל דומאייר, בחן ואמר: "אני בטוח שזו תוקפנות תחרותית. אני כל הזמן שומע עמיתים שמתארים התנהגות כזאת כתוקפנות טריטוריאלית, אולם לכרישים הנודדים האלה אין טריטוריה מסורתית. מצד שני, הם גם לא סובלים את בני מינם, למעט מקרים נדירים שבהם נראה שיש קשר חברתי כלשהו בין פרטים מסוימים (מתועדים בדרום אוסטרליה)".

דיווח מחדשות NECN:

70 מיליון איש צפו בסרטון הזה - ההוכחות שהמגולדון עדיין חי

באופן רשמי המגלודון היא חיה שנכחדה, שכן לא נמצאה שום ראייה ממשית שיכולה להעיד על כך שהיצור הזה עדיין קיים. המאובנים הנפוצים ביותר שארכיאולוגים מצאו הם של שיניו של היצור הפרהיסטורי, שגדולות יותר מכל שיניים של כריש שראו אי פעם. זה מצביע על כך שהמגלודון גדול בהרבה מכל כריש שקיים כיום.

שן מאובנת של מגלודון לעומת שן של כריש עמלץ. Mark_Kostich, ShutterStock
שן מאובנת של מגלודון לעומת שן של כריש עמלץ/ShutterStock, Mark_Kostich

כריש המגלודון (Megalodon) היה ענק ים קדום, כריש מפלצת אימתני בגודל עצום, שנחשב לכריש הגדול ביותר שחי אי-פעם (גם גדול הדגים בתולדות כדור הארץ), ושלט ללא עוררין באוקיינוסים לפני כ-23 עד כ-3.6 מיליון שנה - אז נכחד.

מקור המילה מגלודון מיוונית, בה המילים "מגס" (אתם מכירים את המילה "מגה", גדול) ו"אודון" פירושן ביחד "שיניים גדולות" או "גדול השן". מכיוון שלכרישים אין עצמות, לא נשארו מאובני עצמות שלו אולם כן אותרו שיניים עצומות, באורך של כ-20 סנטימטרים כל אחת. על פי שרידי השיניים של מפלצת הים הזו, נראה שהכריש ענק-הממדים הזה היה בעל אורך של כ-20 מטרים ואף יותר. אומדן המשקל של המפלצת האיומה הזו היה פי 13 ממשקל העמלץ הלבן, הענק של ימינו, ופי 6 ממשקלו של דינוזאור טי רקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully