וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופלים בתרופה נגד קורונה של פייזר מדווחים: "הקלה כבר אחרי יומיים"

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 16:26

כל מי שנטל את התרופה דיווח על הקלה משמעותית בסימפטומים ואף אחד מהם לא הגיע לאשפוז. "היא בהחלט יכולה להקל על העומס ולצמצם את הסיכון לחלות במחלה קשה", אומרים בקופות החולים. ההיענות, עם זאת, לא מרשימה. מקרב 638 חולים שנמצאו מתאימים לקבלתה, 138 סירבו

בווידאו: משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה/מערכת וואלה!

שבוע אחרי שהתרופה של פייזר לטיפול בקורונה הגיעה לישראל, ההתרשמות היא שההיענות ללקיחתה אינה גבוהה. לעומת זאת, התוצאות שמדווחים עליהן מי שנטל אותה מרשימות. מתוך 638 מטופלים שנבחנה התאמתם לקבלת התרופה, 138 סירבו לקבל אותה, חלקם מתוך חשש להפסיק את התרופות הקבועות שלהם. בין המסרבים ישנם גם כאלה שלא התחסנו כלל.

מספר המסרבים הרב ביותר נרשם בקופת חולים מכבי. מכלל 198 החולים שנמצאו מתאימים לקבלת התרופה, 119 סירבו. בקופת חולים מאוחדת סירבו כשליש מהמטופלים. בקופת חולים לאומית הייתה היענות טובה, ורק אחדים סירבו מקרב 70 מטופלים שנמצאו מתאימים.

הנתון החשוב ביחס לתרופה הוא שכל מי שנטל אותה דיווח על הקלה משמעותית בסימפטומים. אף אחד ממטופלים אלה לא הגיע לאשפוז, למרות שכל הזכאים מוגדרים כמי שנמצאים בקבוצת סיכון. דן כנר, 76, חבר במאוחדת סיפר כי "בקופת חולים אמרו לי שאני זכאי ושתרופה תעזור לי לא להתדרדר למחלה קשה. כבר אחרי יומיים התחלתי להרגיש הקלה בצרידות. אני מוכרח להגיד שהקופה היתה מאוד אקטיבית והרגשתי שדואגים לי".

גם אלישבע מיפו שייכת לקבוצת סיכון בעקבות סרטן השד שבו חלתה והאסטמה ממנה היא סובלת. "מרגע שהרופאה המליצה לי על התרופה, עברו שלוש שעות עד שהיא הגיעה אלי הביתה", היא ספרה בהתרגשות. לדבריה, בימים הראשונים היא חשה כאבי ראש ופרקים, וחושי הטעם והריח שלה אבדו. "אחרי חמישה ימים הכאבים עברו, ולאט לאט החושים חוזרים", היא אומרת. "אני לא יודעת מה היה קורה בלי התרופה. מזל שאני לא צריכה לגלות".

עוד בוואלה!

ישראלים שחוששים שנדבקו לא ממהרים להיבדק בבית: "לא אכניס את עצמי לבידוד בהתנדבות"

לכתבה המלאה
הגעת המשלוח הראשון של פאקסלוביד (Paxlovid) — התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה — למרלו"ג של טבע-סלא בשוהם. טבע-סלא, אתר רשמי
התרופות של פייזר במרכז הלוגיסטי של חברת טבע/אתר רשמי, טבע-סלא

ד"ר מאיה רוזן, מנהלת רפואית במחוז מרכז של קופת חולים כללית הסבירה כי לתרופה של פייזר יש היענות גבוהה יותר מאשר לרג'נרון, שניתנת בעירוי. "התחושה שהמטופל יכול לקחת את התרופה בעצמו עוזרת להם להיענות בחיוב. מקרב המסרבים חלק חוששים, ומיעוט מתוכם לא מאמין במערכת הבריאות וגם סירב להתחסן. אני לא חושבת שהתרופה תשנה לגמרי את המצב בגלל שהיא לא יכולה להפחית את ההדבקה ולמנוע התפרצות, אבל היא בהחלט יכולה להקל על העומס בבית החולים, והכי חשוב - לצמצם את הסיכון לחלות במחלה קשה בקרב אוכלוסיות בסיכון. אנחנו צריכים עוד הרבה מאוד גלולות כדי לראות השפעה רחבה, אך עד כה לא היה אשפוז אחד, וזה נתון נהדר".

במקביל נחת הבוקר (ראשון) המשלוח הראשון של התרופה לקורונה "מולנופיראוויר" של חברת MSD, הכולל 60 אלף גלולות. תרופה זו עתידה להיכנס לשימוש עוד השבוע. על פי הנתונים, המולנופיראוויר יעידה ב-90% במניעת תמותה, וב-30% במניעת תחלואה קשה ואשפוזים. התרופה אמורה להילקח חמישה ימים ממועד החשיפה, והיא שומרת על יעילותה בפני וריאנט האומיקרון ונועדה לחולים בקורונה במצב קל-בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully