וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ynet: טעות גורלית גרמה לתקלה

אביב הורביץ

9.2.2003 / 12:41

7 דקות אחרי התרסקות "קולמביה" דיווח האתר כי "אילן רמון חזר מהחלל והמעבורת נחתה בהצלחה"; המבזקן שאחראי לטעות הוטס מתפקידו



בשבת שעברה, 16:16 שעון ישראל, היתה אמורה מעבורת החלל "קולומביה" לנחות במרכז קנדי שבפלורידה. שבע דקות לאחר מה שהיה אמור להיות מועד הנחיתה, ב-16:23 פורסם באתר Ynet המבזק הבא: "מעבורת החלל 'קולומביה' נחתה לפני זמן קצר בהצלחה בקייפ קנאוורל שבפלורידה. האסטרונאוטים, ביניהם אלוף משנה אילן רמון, יעברו סדרת בדיקות גופניות ותשע שעות לאחר נחיתתם ייפגשו עם צוותי התקשורת הרבים שנמצאים במקום".



הידיעה נמחקה מ-Ynet כעבור זמן קצר ביותר, אולם עורך האתר "עניין מרכזי", רמי יצהר, פירסם את המבזק, שעד מהרה נפוץ ברחבי האינטרנט ונידון באינטנסיוויות בפורומים השונים. בתחילת השבוע החליט עורך האתר, יון פדר, לפטר את עמית סטריטנר, אחד המבזקנים בשבת אחר הצהריים, שהעביר את הידיעה לפרסום באתר. "אין ספק שמדובר בפאשלה חמורה, במיוחד באתר רציני כמו Ynet", אמר השבוע מקורב לנושא. אחדים מעובדי האתר אינם שלמים עם החלטתו של פדר. "לדעתי מדובר בדבר אזוטרי שהתפתח לממדי ענק", אומר גורם ב-Ynet. "המבזק לא היה באוויר אפילו 15 שניות, ונמחק על ידי אותו מבזקן מיד לאחר שפורסם. בסיכוי של אחד למיליון, עלה על זה אחד ממפיצי האי מיילים המקצועיים, ואחר כך החלה המהומה".



עובד אחר באתר מסביר שבסך הכל מדובר בטעות שנגרמה בשל לחיצת כפתור פזיזה. "מכיוון שמהירות התגובה באינטרנט היא מיידית והתחרות אדירה, יש דברים שאין עליהם שליטה. האנשים שלנו גילו את הטעות מיד כשהמבזק עלה לאוויר, אחרי לא יותר משניות ספורות. אחר כך, הגולשים עשו מזה משהו מופרך לחלוטין".



סטריטנר, איך זה קרה?
"אין תגובה".



עורך Ynet, יון פדר, מסר בתגובה: "הידיעה לקראת נחיתתה של מעבורת החלל 'קולומביה' הוכנה מראש, כמקובל במצבים מסוג זה, אולם לא פורסמה אלא המתינה לקראת הנחיתה הצפויה. משנודע על אובדן הקשר עם המעבורת, הועברה הידיעה אל מחיצת הארכיון של האתר למחיקה. אולם במהלך המחיקה נעשתה שגיאה טכנית שגרמה לפרסום המבזק לפרק זמן של חמש עד עשר שניות. בו בזמן פורסמה ידיעה מעודכנת על מעבורת החלל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully