וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום מרוכך נגד דניאל בירנבאום, לשעבר מנכ"ל סודהסטרים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 16:23

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב (המחלקה הכלכלית) כתב אישום נגד מנכ"ל סודהסטרים לשעבר ונגד איילה כהן, בגין עבירות שימוש במידע פנים ושיבוש מהלכי משפט. פרקליטי בירנבאום: "שמחים על צמצום סעיפי האישום"

סודה סטרים נחשבת לאחת ההצלחות העסקיות הגדולות בתעשייה הישראלית של לפני עידן היוניקורנים והסייבר. החברה שנמכרה לתאגיד פפסיקו הציגה מודל של יצירתיות, דאגה לאיכות הסביבה ואף דו קיום. אך בחודש אפריל השנה נודע כי הפרקליטות מתכוונת להגיש כתב אישום נגד מנכ"ל החברה לשעבר, דניאל בירנבאום, בחשד לפיו השתמש במידע פנימי כדי לגרוף רווחים.

לאחר שימוע הוגש לבסוף כתב אישות מופחת (לעומת החשדות המקוריים) המגולל שני מקרים בהם מסר בירנבאום, לכאורה, מידע פנים למקורבתו. כן מואשם בירנבאום בניסיון לשיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, בירנבאום, שכיהן אז כמנכ"ל חברת סודהסטרים, עמד בקשר קרוב עם איילה כהן ומסר לה מידע פנים על אודות חברת "סודה סטרים אינטרנשיונאל בע"מ", בשני אירועים שונים - והיא השתמשה במידע שמסר לה כשרכשה את מניות החברה.

עוד על פי כתב האישום, באמצע פברואר 2017 פרסמה סודה סטרים דו"ח תקופתי ושנתי שהציג עלייה ניכרת במדדים מהותיים, ובתוך כך עליה של 213% ברווח הנקי ברבעון האחרון לשנת 2016 ביחס לרבעון המקביל שנה קודם. בסמוך לפני פרסום הדו"ח, מסר בירנבאום לכהן את מידע הפנים ביחס לתוצאות הכספיות החיוביות של הרבעון.

יומיים לפני פרסום הדו"ח רכשה כהן מניות סודהסטרים תמורת כ-150 אלף שקל - מרבית כספי העו"ש שהיו ברשותה - ומכרה לאחר מכן את המניות שרכשה ברווח של כ-28 אלף שקל.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים העולמית. איה בן עזרי,
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים לשעבר. מואשם בשני מקרים של מסירת מידע פנימי למקורבת/איה בן עזרי

עוד על פי כתב האישום, ביולי 2018 ערך בירנבאום פגישה עם מנכ"לית ונשיא חברת פפסי, שבה הציעה המנכ"לית כי "פפסי" תרכוש את חברת סודה סטרים.

במועד זה ידע בירנבאום שסודה סטרים צפויה לפרסם בקרוב דו"ח רבעוני שהצביע על עלייה ניכרת בהכנסות החברה וברווחיה. בסמוך לאחר הפגישה עם נציגי פפסי, וכשבועיים לפני פרסום הדוח הרבעוני החיובי, האיץ בירנבאום בכהן להשקיע במניית סודה סטרים את כל חסכונותיה באופן מידי.

כהן הבינה שבירנבאום מאיץ בה לרכוש מניות מאחר ויש בידיו מידע פנים שעתיד להשיא את מחיר המניה.

עוד נטען בכתב האישום כי יומיים לאחר מכן השתמשה כהן כמעט בכל יתרת המזומנים שהייתה ברשותה והורתה לבנקאי שלה לרכוש עבורה מניות סודהסטרים, בסכום כולל של כ-200 אלף שקל. במקביל, ביקשה לפדות קופת חיסכון שבבעלותה כדי לממן רכישות נוספות של מניות סודה סטרים. לאחר שכספי קופת החיסכון הועברו לחשבון העו"ש שלה, רכשה כהן מניות סודהסטרים נוספות בסך כ-100 אלף שקל.

ביום שלאחר פרסום הדו"ח הכספי, ובסמוך לאחר שסודה סטרים דיווחה לציבור על חתימת הסכם המיזוג עם פפסי, מכרה כהן את יתרת מניות סודהסטרים שרכשה והרוויחה כ-156 אלף שקל.
כן כתב האישום מייחס לבירנבאום וכהן שיבוש מהלכי משפט ביחס לגרסה שמסרה כהן לבנקאי בתשובה לשאלות הבנקאי לגבי פעילותה במניה.

כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד עידן שוורץ והדר קולה, ממחלקת ניירות ערך, בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר ע"י מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

דניאל בירנבאום מנכ"ל סודה סטרים בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019. ראובן קסטרו
דניאל בירנבאום. פרקליטיו: שמחים על צמצום סעיפי האישום"/ראובן קסטרו

בירנבאום: "הרשות תשתכנע לבטל את כתב האישום"

מטעמו של דניאל בירנבאום נמסר: "אנו שמחים על צמצום סעיפי האישום מ-7 ל-3. בין היתר הושמטה עבירה של מסירת מידע פנים, הייתה הקלה משמעותית בעבירה נוספת של מידע פנים והושמטו שלוש עבירות של שיבוש והדחה. אנו מאמינים כי בהמשך ההליך הרשות תשתכנע לבטל כליל את כתב האישום".
את בירנבאום מייצגים עורכי הדין: דורי קלגסבלד, אמיר שרגא ורון גבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully