וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוסים וגניבת פרטי אשראי: המלחמה בצפייה הפיראטית עולה שלב

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 13:01

"ההשלכות של צפייה פיראטית מגיעות גם מסכנות את הצופה": קמפיין חדש של זיר"ה יזהיר את הצופים מפני הסיכונים הטמונים בצפייה פיראטית ויעלה לשידור בטלוויזיה, ברדיו ובבתי הקולנוע

זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) מעלה היום (שלישי) קמפיין חדש ששם במרכזו את הסכנות הטמונות באתרים ובצפייה הפיראטית עבור הצופים. בארגון בחרו למקד את הקמפיין הנוכחי בפגיעה שחווה הצופה בבית משידורים פיראטיים.

לפי סקר שנערך על ידי זיר"ה, פחות ממחצית מהצופים מבינים את ההשלכות שיש לצפייה הפיראטית הן עבור היוצרים הישראלים והבינלאומיים, והן עבור ביטחונם האישי. מי שילווה את הקמפיין של ארגון זכויות היוצרים בקולו הוא שחקן התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה, אורי גבריאל.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על ידי גופים מובילים, ביניהם האיחוד האירופי, לשכת המסחר האמריקאית, ארגוני זכויות יוצרים בריטיים ואמריקאיים, אוניברסיטאות מובילות וכו', ובחנו את השלכות הצפייה הפיראטית, מצאו כי לצד הפגיעה המוכרת יותר של הצפייה הפיראטית בזכויות יוצרים, ישנה פגיעה רחבה, ידועה הרבה פחות של פגיעה בצופים.

זיפזופ בטלוויזיה. Giphy
פחות ממחצית מהצופים מבינים את ההשלכות שיש לצפייה הפיראטית/Giphy

מיכל פליישר, יו"ר זיר"ה, הוסיפה: "במהלך השנה האחרונה אנו פועלים רבות כדי להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בצפייה פיראטית. ההשלכות של צפייה פיראטית מגיעות גם אל הצופה בבית ומסכנות את פרטיותו. זאת לצד הפגיעה בתעשיית התוכן - בזכויות הקנייניות של גופי השידור, בהיקף היצירה הישראלית ובצופים עצמם, ובפרט במקור פרנסתם של המפיקים, היוצרים, השחקנים ועל העוסקים במלאכה. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להגביר את המודעות ולמנוע את פעילותם של אתרים פיראטיים אשר פוגעים בזכויות היוצרים ובצופים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully