וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של ארה"ב דן עם ממשלת אינדונזיה בנורמליזציה עם ישראל

23.12.2021 / 9:09

בכירים ישראלים אמרו כי בלינקן ניסה לקדם את הרחבת הסכמי אברהם בביקורו בג'קרטה בשבוע שעבר. למרות שהעלה את הנושא מול דרג גבוה ביותר במדינה המוסלמית, לא צפויה פריצת דרך מידית. משרד החוץ של ארה"ב לוואלה!: "תמיד מנסים לבדוק הזדמנויות חדשות לנורמליזציה"

בווידאו: היועץ לביטחון לאומי, איל חולתא עם שר ההגנה של אינדונזיה בכנס בבחריין בחודש נובמבר/מערכת וואלה!

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן דן עם בכירי ממשלת אינדונזיה בשבוע שעבר במהלך ביקורו בבירה ג'קרטה באפשרות של קידום צעדי נורמליזציה עם ישראל והצטרפות להסכמי אברהם - כך אמרו בכירים ישראלים שמעורים בתכני השיחות. הבכירים הישראלים ציינו כי למרות שבלינקן העלה את הנושא בדרג גבוה ביותר, הם אינם צופים פריצת דרך מידית בנושא.

אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. היא לא מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל והתקדמות לעבר נורמליזציה עם אינדונזיה עשויה לדחוף מדינות מוסלמיות נוספות לנקוט צעד דומה. אינדונזיה היא גם שוק פוטנציאלי ענק עבור חברות ישראליות ויעד לתיירים ישראלים.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן צופה בהופעה בשגרירות ארה"ב בג'קרטה, אינדונזיה 14 בדצמבר 2021. רויטרס
"פועלים בשקט, אבל בעקביות". בלינקן באינדונזיה/רויטרס

ממשל ביידן מנסה להמשיך ולהרחיב את הסכמי אברהם שגובשו במהלך כהונת ממשל טראמפ. הממשל הנוכחי מנסה לשכנע מדינות ערביות ומוסלמיות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל להתקדם לנורמליזציה. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן העלה את הנושא בביקורו בסעודיה לפני כמה חודשים.

"אנחנו תמיד מנסים לבדוק הזדמנויות חדשות לנורמליזציה, אבל נשאיר את הדיונים האלה מאחורי דלתות סגורות עד הרגע המתאים", אמר לוואלה! דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס. דובר משרד החוץ ליאור חייט וכן בלשכת שר החוץ יאיר לפיד סירבו להתייחס.

מאז כניסת ממשל ביידן לתפקידו ישראל וארצות הברית קיימו דיונים על דרכים להרחבת הסכמי אברהם. בכירים ישראלים אמרו כי אינדונזיה הייתה אחת המדינות שסומנו כיעד למהלך כזה. בכיר אמריקני אמר כי ממשל ביידן פועל "בשקט אבל בעקביות" כדי להרחיב את הסכמי אברהם, אך ציין כי הדבר עשוי לקחת זמן.

ראש המל"ל איל חולתא ושר ההגנה של אינדונזיה בבחריין, נובמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
החליפו כרטיסי ביקור. חולתא ושר ההגנה של אינדונזיה בבחריין/אתר רשמי, ללא קרדיט

ראש המל"ל איל חולתא פגש את שר ההגנה של אינדונזיה פראוובו סוביאנטו במהלך ועידת הביטחון במנאמה בירת בחריין לפני כמה שבועות. השניים ישבו זה לצד זה בארוחת הערב של פתיחת הוועידה, שוחחו ואף החליפו כרטיסי ביקור.

בשבועות האחרונים לכהונת טראמפ נעשה ניסיון להביא גם את אינדונזיה להסכמי אברהם, אך המהלך לא הבשיל לפני שטראמפ סיים את תפקידו. באותה תקופה אינדונזיה ביקשה לשדרג את יחסי הסחר עם ארצות הברית בתמורה לצעדי נורמליזציה עם ישראל, הכוללת טיסות ישירות ומתן ויזות לישראלים.
למרות שאין בין המדינות יחסים דיפלומטיים רשמיים, בכירים ישראלים ואינדונזים נפגשו כמה פעמים בשני העשורים האחרונים - במיוחד בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ובפורומים בינלאומיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully