וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני קיומן: הפרלמנט בלוב דחה את הבחירות למועד לא ידוע

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 11:37

הפרלמנט בלוב דחה היום (רביעי) את הבחירות לנשיאות שהיו אמורות להתקיים מחרתיים, והותיר את תהליך השלום הנתמך על ידי הקהילה הבינלאומית בכאוס ואת גורל הממשלה הזמנית בספק.

דחייתן של הבחירות הייתה צפויה בשל המחלוקות הרבות סביב התקנות והמועמדים, והיום זו הייתה ההכרזה הרשמית הראשונה. על רקע פריסת כוחות משמעותיים של מיליציות בטריפולי הבירה ובאזורים אחרים במערב המדינה, קריסת תהליך הבחירות עלול להחריף את המשבר הפנימי ולהצית מחדש את האלימות.

המחלוקות אף עשויות לפגוע בתהליך השלום הרחב יותר בין הכוחות במזרח לוב ובמערבה, ששמרו על הפסקת אש בתיווך האו"ם מאז השנה שעברה. הפלגים, המועמדים והמעצמות הזרות קיימו שיחות מאחורי הקלעים על האפשרות לקיים את הבחירות בתוך פרק זמן קצר או אם יש צורך בדחייה משמעותית יותר כדי לגבש הסכם על הבסיס החוקי של הבחירות.

בינתיים, מעמדה של הממשלה הזמנית שקמה במרץ כחלק מתהליך השלום לא ברור. הפרלמנט, שפועל ממזרח לוב, הודיע על הסרת האמון בה בספטמבר וועדת הבחירות שהודיעה על דחיית הבחירות היום הוסיפה כי המנדט של הממשלה יפוג ביום שישי.

בקהילה הבינלאומית קיוו שהבחירות ישימו קץ לכאוס השורר בלוב מאז הפלתו של הרודן מועמד קדאפי ב-2011. אחד המועמדים השנויים במחלוקת בבחירות שנדחו היה בנו סיף אל-אסלאם קדאפי, שנפסל על ידי חלק מבתי המשפט בשל מעורבותו בהרג מפגינים. ועדת הבחירות לא פרסמה עד כה רשימת המועמדים הסופית.

  • עוד באותו נושא:
  • לוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully