טראמפ, נתניהו. AP
טראמפ, נתניהו/AP

טראמפ מדבר: "לא שוחחתי עם נתניהו מאז הבחירות בארה"ב, Fuck him"

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 20:08

בריאיון מיוחד שקיים פרשן וואלה! ברק רביד לספרו "השלום של טראמפ: הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון", ביקר נשיא ארה"ב לשעבר בחריפות את רה"מ לשעבר. הוא זעם על נתניהו שבירך את ביידן לאחר בחירתו: "אף אחד לא עשה עבורו יותר. אהבתי את ביבי, אך אני גם אוהב נאמנות"

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר כי הוא סבור שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התנהג כלפיו בחוסר נאמנות וכפיות טובה, חרף כל מה שעשה למענו במהלך ארבע השנים שלו בבית הלבן. "לא דיברתי איתו מאז הבחירות בארצות הברית, שילך להזדיין", אמר טראמפ.

טראמפ מתח ביקורת חריפה על נתניהו בשני ריאיונות שקיים עמו הפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד עבור ספרו החדש "השלום של טראמפ: הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון". הקש ששבר את גב הגמל מבחינת הנשיא האמריקני לשעבר היה העובדה שנתניהו בירך את ג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות בזמן שטראמפ עדיין ניסה להטיל ספק בתוצאות.

"האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי נתניהו", אמר טראמפ בריאיון בן 90 דקות שקיים עמו רביד באחוזתו שבפלורידה באפריל השנה, כשהיה נראה שישראל בדרך לבחירות חמישיות ברציפות. "האיש שעשיתי עבורו יותר ממה שעשיתי עבור כל אדם אחר שעבדתי איתו... ביבי היה יכול לשבת בשקט. הוא עשה טעות נוראית".

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בריאיון לפרשן וואלה! ברק רביד. ., מערכת וואלה!
"ביבי עשה טעות נוראית". ברק רביד בריאיון עם טראמפ במעונו בפלורידה/מערכת וואלה!, .

במהלך כהונתו כראש הממשלה ובמהלך ארבע מערכות הבחירות האחרונות הציג נתניהו את יחסיו עם טראמפ, שהיה פופולרי מאוד בציבור הישראלי, ככרטיס הביקור שלו והשתמש בהם בתעמולת הבחירות. הליכוד הציב ברחבי הארץ שלטי ענק ועליהם תמונה משותפת של טראמפ ונתניהו תחת הכותרת "ליגה אחרת".

מסיבות פוליטיות פנימיות גם נתניהו וגם טראמפ טיפחו את הדימוי הציבורי כי היחסים ביניהם הדוקים וכי אין ביניהם מחלוקות. המציאות, כך עולה מן הריאיון עם טראמפ, היתה שונה בתכלית.

טראמפ הודה בפני רביד כי ביצע מהלכים שונים שיעזרו לנתניהו לשרוד פוליטית כראש ממשלה, אך לתחושתו הוא לא קיבל יחס זהה מנתניהו. אחת הדוגמאות שטראמפ נתן היתה החלטתו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן כמה ימים לפני הבחירות בישראל באפריל 2019.

כריכת הספר "השלום של טראמפ: הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון". ., אתר רשמי
כריכת הספר "השלום של טראמפ: הסכמי אברהם והמהפך במזרח התיכון"/אתר רשמי, .

"זה היה ביג דיל", אמר טראמפ. "אנשים אמרו לי שזו היתה מתנה ששווה עשרה מיליארד דולר... עשיתי את זה לפני הבחירות - וזה עזר לו (לנתניהו - ב"ר) הרבה. אולי זה עזר לו להשיג תיקו. כלומר, הוא היה מפסיד את הבחירות בלעדי ובזכותי הוא יצא תיקו. הוא עלה הרבה בסקרים אחרי ההחלטה על רמת הגולן. הוא עלה ב-10% או ב-15%".

קשה לדעת אם ההחלטה לגבי רמת הגולן אכן השפיעה כפי שטראמפ טוען. רביד מציין בספרו כי כשבוע לפני הבחירות של אפריל 2019, התפרסם סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שהראה כי 66% מהאזרחים היהודים חשבו שההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן תחזק את מעמדו של נתניהו בבחירות.

לפחות חמש פעמים במהלך הריאיון הזכיר טראמפ כי נתניהו בירך את ביידן בסרטון וידאו שפרסם. הוא סיפר שמי שהראתה לו את הסרטון היתה רעייתו מלאניה. "אף אחד לא עשה עבור ביבי יותר ממני. אני אהבתי את ביבי. אני עדיין אוהב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות", אמר טראמפ. "האדם הראשון שבירך את ג'ו ביידן היה ביבי. ולא רק שהוא בירך אותו, הוא עשה זאת בסרטון וידאו".

בווידאו: טרמאפ מסביר בריאיון לברק רביד כי הוא כועס על נתניהו מכיוון שהיה הראשון שבירך את ביידן על היבחרו/צילום: רויטרס, AP ו-Getty Images
שלט חוצות מחל, נתניהו טראמפ. AP
כרטיס הביקור של נתניהו בתעמולת הבחירות. קמפיין "ליגה אחרת"/AP

אמרתי לטראמפ שנתניהו לא היה הראשון שבירך את ביידן. הוא פרסם את הברכה שלו 12 שעות אחרי שערוצי הטלוויזיה האמריקנים הכריזו על נצחונו של ביידן ואחרי מנהיגים רבים אחרים שפרסמו ברכות. "אוקיי, בוא נגיד שהוא בירך מוקדם יותר מרוב האחרים", אמר טראמפ. "לא דיברתי איתו מאז. שילך להזדיין".

טראמפ טען בריאיון כי מנהיגים אחרים בעולם, כמו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין או נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו, המתינו עם הברכות לביידן "כיוון שהם הבינו שהבחירות היו תפורות". נתניהו, לדבריו, לא המתין. "לפני שהדיו יבשה ביבי פרסם ברכה, ועוד עשה זאת בסרטון וידאו", אמר טראמפ. "הוא בירך את ביידן והזכיר את החברות הגדולה שלהם. לא היתה להם חברות. כי אם היתה חברות כזו ממשל אובמה לא היה עושה את הסכם הגרעין עם איראן. ונחש מה - עכשיו הם הולכים לעשות זאת שוב (עסקה עם איראן)".

בווידאו: טראמפ אומר על נתניהו FUCK HIM בריאיון לברק רביד/צילום: רויטרס, AP ו-Getty Images
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הסרת הלוט מעל השלט "רמת טראמפ", רמת הגולן, 16 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"אף אחד לא עשה עבור ביבי יותר ממני". נתניהו בטקס הסרת הלוט ביישוב "רמת טראמפ" שבגולן/ראובן קסטרו

רביד שוחח עם טראמפ פעם נוספת בחודש יולי האחרון. חודש קודם לכן נתניהו עזב את לשכת ראש הממשלה אחרי 12 שנים רצופות ונפתלי בנט הושבע במקומו. "אני מחבב אותו, אבל הוא היה בתפקיד הרבה זמן", אמר הנשיא לשעבר על נתניהו. "אנשים מאוד כעסו עליו כשהוא היה הראשון שהתקשר לברך את ביידן".

טראמפ דיבר על נתניהו בטון מעט מעודן יותר, אך לאחר כמה דקות חזר שוב לאותן הטענות שהשמיע כלפיו כמה חודשים קודם לכן. רביד אמר לטראמפ כי הוא היה אחד מהאנשים שכעסו על נתניהו. "כן. אם להיות הוגן, לא התלהבתי מזה", הוא אמר. "אף אחד, למעט ראש ממשלה ישראלי אחד או שניים, לא עשה למען ישראל יותר מהנשיא דונלד טראמפ. תראה את הגולן".

טראמפ ציין כי הוא סבור שהברכות לביידן היו הפגנת חוסר נאמנות כלפיו מצד נתניהו. "לא רק שהוא התקשר. הוא פרסם סרטון נוראי. זה נראה כאילו הוא מתחנן לאהבה. אמרתי לעצמי - תראו, תראו איך דברים משתנים. התאכזבתי. בסוף זה פגע בו מאוד בציבור הישראלי. כפי שאתה יודע, אני מאוד פופולרי בקרב הציבור הישראלי. אני חושב שזה פגע בו מאוד", אמר טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully