וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאדן קרסטאיץ' מונה למאמן מכבי תל אביב

9.12.2021 / 10:20

אחרי חודש וחצי של חיפושים, מחזיקת הגביע הודיעה על מינויו של הסרבי ששיחק בפרטיזן לצד איביץ' ואימן את סרביה במונדיאל 2018. חתם לחצי שנה עם אופציה לשנתיים נוספות. גולדהאר: "יש לו איכויות שאנו מעריכים, מודה ליצחקי על הפגנת הלויאליות"

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

יותר מחודש לקח לראשי מכבי תל אביב למנות מאמן חדש, אבל היום זה קרה כשהצהובים הודיעו הבוקר (חמישי) על מינויו של מלאדן קרסטאיץ' לתפקיד. המאמן הסרבי והצוות שלו לא נמצאים בארמניה, שם תפגוש הערב מכבי תל אביב את אלשקרט (19:45 בספורט2) במחזור הסיום של הקונפרנס ליג, אלא ינחתו בישראל ביום ראשון. קרסטאיץ' חתם במכבי תל אביב באמצעות סוכנו הישראלי רפי אפשטיין. המאמן החדש אמור להיות ביציע בבלומפילד ביום שני כאשר הצהובים יארחו את הפועל חדרה. אל קרסטאיץ' יצטרפו עוזריו ולדימיר ראדנקוביץ', סטפן ינקוביץ' והפרופסור מרקו סטויאנוביץ'.

קרסטאיץ', בן 47, אינו מחזיק בניסיון עשיר על הקווים, כאשר תפקידו הראשון היה כעוזר מאמן נבחרת סרביה החל מ-2016. כעבור שנה הוא מונה למאמן זמני של הנבחרת, אך לבסוף הוחלט שהוא ידריך את סרביה במונדיאל 2018, שם היא הודחה בשלב הבתים. קרסטאיץ' סיים את דרכו בנבחרת ב-2019. בינואר 2021 קרסטאיץ' אימן לראשונה בחייו קבוצה כהשתמנה למאמן באצ'קה טופולה מהליגה הראשונה במולדתו, אך סיים את תפקידו באוקטובר האחרון. קרסטאיץ', בלם בעברו, שיחק בין היתר בפרטיזן בלגרד (שם שיתף פעולה שנתיים וחצי עם ולאדן איביץ'), ורדר ברמן ושאלקה, ובמדי נבחרת סרביה (לשעבר נבחרת יוגוסלביה ונבחרת סרביה ומונטנגרו) הוא ערך 59 הופעות והבקיע פעמיים.

מלאדן קרסטאיץ' בימיו כשחקן. Christof Koepsel, GettyImages
שיחק בשאלקה. קרסטאיץ' עם נוייר/GettyImages, Christof Koepsel

קרסטאיץ' אמר עם הצטרפותו: "ברצוני להודות למיץ' גולדהאר שהפקיד בידי את האחריות לאמן את מכבי תל אביב. לכבוד הוא לי להצטרף למועדון המצליח ביותר בישראל, מועדון בעל היסטוריה ומסורת. כפי שניסיתי לעשות במהלך כל חיי, אעבוד קשה וביסודיות על מנת לעזור למועדון להצליח. אני מצפה להתחיל לעבוד מיד כי עבודה רבה לפנינו".

הבעלים מיץ' גולדהאר אמר: "למלאדן יש את האיכויות אותם אנו מעריכים במכבי - מוסר עבודה, מקצוענות והשאיפה לנצח. תכונות אופי אלה הזניקו את מלאדן לפסגת הכדורגל האירופי והמועדון ירוויח מהן בחתירה למטרות שלנו. אנו מקדמים את בואו של מלאדן והעוזרים שלו בברכה עם התמיכה המאוחדת של כולנו. ברצוני להודות לברק יצחקי כשנענה לבקשה לקחת על עצמו את האחריות להפוך למאמן זמני ועשה זאת ללא היסוס. ברק מילא את המוטל עליו בצורה מקצוענית תוך הפגנת לויאליות ומחויבות למועדון. בקרוב, הוא יחזור לתפקידו כמנהל מחלקת הכדורגל ויעבוד בצמוד למלאדן ושאר הנהלת המועדון".

מלאדן קרסטאיץ' מאמן נבחרת סרביה. רויטרס
אימן את סרביה במונדיאל. קרסטאיץ'/רויטרס

פטריק ואן לוון סיים את דרכו במועדון ב-26 באוקטובר בעקבות ההפסד הביתי המביך 2:0 למ.ס אשדוד ומאז היה בתפקיד ראש מחלקת הכדורגל ברק יצחקי, שמחזיק בתעודת פרו ושימש כמאמן הזמני, אבל אחרי למעלה מחודש נמסרה הודעה רשמית על מינוי מאמן חדש.

כזכור, ואן לוון היה המנהל הביצועי של מכבי תל אביב במשך ארבע שנים, עד אשר פוטר המאמן יורגוס דוניס ב-23 בדצמבר 2020 והוא תפס את מקומו. ההולנדי הצליח להחזיר את מכבי תל אביב למאבק האליפות בעונה שעברה, זכה איתה בגביע המדינה ועל כן זכה להבעת אמון ולהארכת חוזהו כמאמן הקבוצה, אולם פתיחת העונה הרעה שכללה שני ניצחונות בלבד בשבעת המחזורים האחרונים עשתה את שלה.

למרות זאת, ואן לוון הוביל את מכבי תל אביב לשלב הבא בקונפרנס ליג וההפסד ללאסק לינץ במחזור האחרון שהכריע כי הקבוצה תסיים שנייה ולא ראשונה בבית היה כבר בעידן המאמן הזמני ברק יצחקי - שלזכותו בליגה שלושה ניצחונות בנוסף לתוצאות תיקו בדרבי נגד הפועל תל אביב ובבית נגד הפועל נוף הגליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully