וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פיגועים בשבועיים וחצי: צה"ל לא מצליח לעצור את גל המחבלים הבודדים

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 11:10

הדריסה הלילה במחסום תאנים מצטרפת לארבע תקריות טרור מהתקופה האחרונה. בכל אחד מהמקרים מדובר במפגעים בודדים שיצאו מהגדה המערבית, ללא תשתית ארגונית או הכוונה. בצל החשש מניסיונות לחקות את המחבלים, באגף המבצעים ידונו אם לתגבר את מוקדי החיכוך בשטחים

בווידאו: תיעוד זירת פיגוע הדריסה במחסום תאנים בשומרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

גל פיגועים: פיגוע הדריסה הלילה (שני) במחסום תאנים ליד טול כרם הוא הפיגוע החמישי בתוך כשבועיים וחצי. בכל אחד מהמקרים מדובר במפגעים בודדים שיצאו מהגדה, ללא תשתית ארגונית או הכוונה. במערכת הביטחון חששו מניסיונות חקיינות, אך נראה כי החשש התממש, ובצה"ל לא מצליחים לעצור את הגל.

כעת ידונו באגף המבצעים אם לתגבר את אוגדת יו"ש, בדגש על מוקדי חיכוך בגדה המערבית וקו התפר, או לא. מפקדי האוגדה סיימו ביקשו מהלוחמים להגביר עירנות לסימנים מחשידים של מפגעים בודדים באזור, כולל חידוד הוראות פתיחה באש. בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הנחה להעלות את הכוננות והדריכות במחסומים ביהודה ושומרון, טוקרא לערוך תחקיר מקיף של התקרית.

פיגוע דריסה במעבר תאנים בשומרון, 6 בדצמבר 2021. משרד הביטחון
פיגוע הדריסה במחסום תאנים, הלילה/משרד הביטחון
זירת הפיגוע בירושלים 4 בדצמבר 2021. רויטרס
זירת פיגוע הדקירה בשער שכם, שבת/רויטרס

גל פיגועים

  • 17.11: פיגוע דקירה בעיר העתיקה - שני לוחמי מג"ב פצועים קל ובינוני
  • 21.11: פיגוע ירי בעיר העתיקה - אלי קיי נרצח
  • 21.11: פיגוע דקירה ביפו - אזרח פצוע בינוני
  • 4.12: פיגוע דקירה בשער שכם - אזרח פצוע קשה
  • 6.12: פיגוע דריסה במחסום תאנים - מאבטח פצוע קשה

התקרית הראשונה אירעה ביום ראשון לפני כשבועיים וחצי, אז שני לוחמי מג"ב נדקרו ונפצעו באורח קל-בינוני בעיר העתיקה בירושלים. סמוך לישיבת עטרת כהנים. המחבל, בן 16, נורה ונהרג בזירת הפיגוע על ידי מאבטח של הישיבה.

כמה ימים לאחר מכן נרצח סמוך להר הבית אליהו דוד קיי, בן 26 ממודיעין שעבד כמדריך הסברה ברחבת כותל המערבי. המחבל ירה למוות בקיי כשהיה בדרך למקום עבודתו, ופצע שלושה בני אדם נוספים. כוחות המשטרה ירו למוות במחבל, פאדי אבו שחידאם, שהיה מוכר למשטרה על רקע פלילי, והיה מורה מוכר בהר הבית.

באותו היום נפצע גבר בן 67 באורח בינוני מדקירה ביפו. בן 18 מהכפר טמון שבגדה המערבית, ששהה בישראל שלא כחוק, נעצר בחשד שביצע את המעשה. החשוד ניגש אליו בעת ששהה עם בת זוגו ברחוב בת ים, ולאחר מכן נמלט.

זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע בעיר העתיקה, בו נרצח אליהו קיי/פלאש 90, יונתן זינדל
זירת החשד לפיגוע בירושלים 17 בנובבמר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת הדקירה בעיר העתיקה, 17 בנובמבר/דוברות משטרת ישראל

במוצאי שבת התרחש פיגוע דקירה נוסף בעיר העתיקה, באזור שער שכם, בו נפצע צעיר חרדי באורח בינוני-קשה. המחבל, מוחמד סלימה - פלסטיני מסלפית ששהה בישראל שלא כחוק וריצה בעבר שלושה חודשי מאסר בישראל באשמת הסתה - ניסה לדקור גם לוחמי מג"ב ונורה למוות. בתיעוד מהזירה נראו שוטרי מג"ב יורים כמה פעמים לעבר המחבל כשהוא שכוב על הקרקע.

לכך מצטרפת התקרית האחרונה מהלילה במחסום תאנים שליד טול כרם בשומרון. המחבל מוחמד נדאל יונס, נער כבן 16 משכם, פגע עם רכבו במהירות רבה במאבטח של משרד הביטחון שהוצב במקום ופצע אותו באורח קשה, לפני שנורה ובהמשך מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully