וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוקנרול

10.2.2003 / 10:47

איתי נאור שמח לבשר כי מוניקה סקס עדיין בכושר

מוניקה סקס היא להקת הרוק הבכירה בארץ. מעבר לזה, היא גם הלהקה שמנגנת הכי טוב כרגע. יש לה אפילו מעריצים שמסודרים בכל מיני מקומות בארץ ושהולכים להופעות. בתנאים המחורבנים של המוזיקה כאן, מוניקה סקס נמצאת בנקודה טובה.

אז מיליון שנה אחרי "פצעים ונשיקות" הנעורי והראשון, אחרי ניו יורק והפירוק והאלבום של יהלי סובול וכל מיני פרויקטים של פיטר רוט, יצא ב-2001 "יחסים פתוחים", וכל מי שציפה לשחזור של ההצלחה או הלהיטים קיבל תקליט קצת שונה. כשהיא חזרה לפעילות, נדמה שמוניקה סקס קבעה לעצמה כיוון מסוים, עצמאי ובלתי תלוי, ועכשיו עם "חיות מחמד" היא ממשיכה איתו באותו ראש.

מעניין לשמוע את האלבום החדש שהם הקליטו עם שלום חנוך, שבסופו של דבר זירז את תחילת הקלטות התקליט הנוכחי (שארכו רק שבועיים, והפיק יזהר אשדות). הדוגמה הכי טובה להצלחת מודל שיתוף הפעולה הזה, המציב יחד את הסבא הבועט והלהקה הרעננה, יכולה להתקבל תוך כדי האזנה ל-“Mirror Ball", האלבום שניל יאנג הקליט ב-1995 עם החבר'ה של פרל ג'אם. שם זה עובד לא רע.

"חיות מחמד", אם נחזור, הוא אלבום מוצלח למדי. סובול ממשיך לארגן איכויות טקסטואליות, המגובות בשירי רוק מדויקים מאוד. ההשפעה הלו-רידית הטבעית שלו משתחררת כאן, מתמזגת במשיכות הקאנטרי הקלות שמעטרות את היזראלי-רוק הדחוס הזה של מוניקה, שמנגנת איך שבא לה, ועם הרעיונות מהבטן. יש פה ביצוע ל"שומר אריות" של יוסי אלפנט, ואין פה שירים של שחר אבן צור, שהבנתי שצועד לקראת אלבום משלו.

"שנים חסומות", "בעיר הזאת" ו"מתחפר באלנבי" הם לטעמי הקטעים הטובים באלבום. סיפורי עיר, מערכות יחסים ולילות, החומרים שמרכיבים את האלבום הזה (ושעוטפים אותו במעין אחידות קונספטואלית הגיונית מאוד), מקבלים את הטיפול הכי טוב כשהם מהודקים לשירי אפ-טמפו, כשהם ניחנים בדחיפות מסוימת. כשהם מאפשרים ליהלי להיסחף גם הוא ולרוץ עם הטסקסטים שלו. בכלל, האפ-טמפו לוקח.

גם הטראק החבוי בסוף הדיסק, "חיות מחמד", על חירפונו, הוא אחד השירים הטובים והמשחררים. "לא רוצה לדעת", השיר הכי כבד באלבום, הוא בהחלט לא שיר ריצה, אבל מוצא את הלהקה במקום ממש טוב ומשוחרר. וכל זה מזכיר לי שהייתי רוצה מוניקה סקס יותר מלוכלכת, יותר משתוללת, ממצה את היכולות שלה בתחום הלהכאיב. אבל זאת רק שאיפה שלי, ואולי זה ישתנה כשאני אהיה יותר זקן. בינתיים מוניקה סקס עושה מה שבא לה, ומנפיקה אלבומים שהם בכמה רמות מעל כל מה שהולך פה סביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully