וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש גדול עם שאלה אחת קטנה: למה ערוץ 14 לא חושף את נתוני הצפייה בו?

דוד ורטהיים

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 18:26

בקשת ורשת שירדו אתמול בהיקף הצפייה, מסרבים להעביר את הנתונים של ערוץ 14. אבל גם בערוץ עצמו לא ממהרים לשחרר אותם | בקואליציה מחרימים את 14 החדש, אבל נתניהו כמובן התראיין אליו. אראל סגל טוען ששאל שאלות קשות | האזינו

ומה באשר לוועדת המדרוג? אתמול בערב הוחלט בוועדה שלא להפיץ את נתוני הערוץ מתוך כוונה לאפשר לערוץ 14 להצטרף לוועדה בצורה מסודרת. במילים אחרות: משתפים פעולה עם בקשת הערוץ, שכן כניסה שלו לוועדה תהיה כרוכה בתשלום - שבוודאי ישתלם לה

גם בתכניתו של אראל סגל - מגיש בכיר בערוץ 14 החדש - לא התעלמו הבוקר מאירוע ההשקה שלו אמש (ראשון). המגיש דוד ורטהיים הסביר עד כמה הרגלי צפייה זה דבר שקשה מאוד לשנות, אם בכלל, והתייחס לנתוני הצפייה.

ראשית לשאלות הפתוחות: הרייטינג בחדשות 12 ו-13 ירד אמש לעומת השבועות האחרונים - אך לא ברור האם הדבר קשור לערב חנוכה שמסורתית מוריד את היקפי הצפייה בשעת הדלקת הנרות, או להשקה. כך או כך, סביר להניח שגם נתוני הערוץ הממותג מחדש לא עלו משמעותית בערב החג ממה שהיו בערוץ 20 שכן הקהל הצופה בו בחלקו הגדול מסורתי. וגם כי סביר שאם היו גבוהים בהרבה, היו בוחרים לחשוף אותם. אבל מדוע בערוצים מסרבים לחשוף את הנתונים? האם הם חשים מאוימים?

ומה באשר לוועדת המדרוג? אתמול בערב הוחלט בוועדה שלא להפיץ את נתוני הערוץ מתוך כוונה לאפשר לערוץ 14 להצטרף לוועדה בצורה מסודרת, בחלוף שנתיים מאז פרשו ממנה. במילים אחרות: משתפים פעולה עם בקשת הערוץ, שכן כניסה שלו לוועדה תהיה כרוכה בתשלום - שבוודאי ישתלם לה, בוודאי אחרי שגם התאגיד נפרד ממנה השנה.

בהפוך על הפוך, ערוץ ברנז'אי

"אנשים לא מבינים הרבה פעמים – הרגלי צפייה, בטח בפריים טיים, בטח בשידורי חדשות בישראל, זה אחד הדברים הכי איטיים שקשה מאוד לשנות, גם אם אתה צופה אידאולוגי. רואים את זה בחדשות 12 מול 13 במשך שנים, וכך גם בתאגיד"

ורטהיים: "האם ממוצע הצפייה אתמול במהדורה המחודשת של ערוץ 14, עלה?".

סגל: "אני באמת לא יודע את הנתונים".

ורטהיים: "ברור שאתה יודע. צחקת על חפץ שבוכה, עוד מעט תבכה שאתה לא יודע את הנתונים".

סגל: "נשבע לך שלא. באמת שאינני יודע".

ורטהיים: "אין איש בתעשיית הטלוויזיה הישראלית שלא פותח את הבוקר ומסתכל כמה הוא עשה אתמול".

סגל: "אתמול היה משדר השקה".

ורטהיים: "התחילו התירוצים. זאת אומרת שיכול להיות שעשיתם פי שניים מהעבר, ואתה פשוט לא יודע את זה".

ורטהיים: "אתמול שלחו לי מלא וואטסאפים שהייתה איזו תקלת שקופית. וכל הזמן אמרתי לעצמי שמי ששולח לי את זה הם עיתונאים. זה קצת הרגיש לי כמו טור בהארץ, זה נורא מסעיר את הברנז'ה, כנראה פחות את הציבור. הפכתם להיות בהפוך על הפוך ערוץ ברנז'אי. מה קרה? מי צפה בכם אתמול? מבקרי טלוויזיה, עיתונאים, כולם כתבו. אין גוף תקשורת שלא התייחס אליכם. אבל הציבור לא ממש זרם".

סגל: "יכול להיות. אינני יודע כי אני אדם של עבודה. אני בא לעבוד, אני לא בא לרצות את הרייטינג. אני בא לעשות עבודה, אתה יודע למה? כי אני מקצוען".

ורטהיים: "אנשים לא מבינים הרבה פעמים - הרגלי צפייה, בטח בפריים טיים, בטח בשידורי חדשות בישראל, זה אחד הדברים הכי איטיים שקשה מאוד לשנות, גם אם אתה צופה אידאולוגי. רואים את זה בחדשות 12 מול 13 במשך שנים, עם שינוי מנכ"לים ומגישים, כך גם בתאגיד, שניסה הכל ועדיין מיישר קו עם נתונים לא גבוהים בהרבה מאלו שקיבלה המהדורה ברשות השידור. עד שלבסוף החליטו שהרצפה עקומה ופרשו מוועדת המדרוג".

ערוץ 14. יח"צ,
אנשי ערוץ 14 בתמונה קבוצתית/יח"צ

בינתיים, הקואליציה מחרימה את הערוץ

סגל: "אתה בעצם מאפשר התנהלות אנטי דמוקרטית, פגיעה בחופש הביטוי ושוק הרעיונות. הרי למה כולם מגיעים ל-12? כי הם הכי חזקים"

סגל התייחס גם להחרמה של הערוץ מצד כל סיעות הקואליציה: "אמיר השכל, שהוציא את הפגנות בלפור לדרך, מצייץ אתמול, 'קיבלתי היום טלפון מערוץ 14 בהצעה להתראיין אצל 'הראל' סג"ל לריאיון עומק מאפשר. דחיתי את ההצעה בנימוס'. ואני אומר לך את האמת, פניתי לאמיר השכל ואני פונה אליו גם מכאן, אמרתי לו בוא תדבר איתנו. בכל זאת יצאת למאבק וב-2015 כבר יצאת להפגין ואפשר לומר שהצלחתם, אז בוא תדבר איתנו".

ורטהיים: "אולי הוא ראה כל מני קורבנות שמאל שהגיעו אליכם ועשו טעות? אתה כל הזמן כועס שהחבר'ה של יש עתיד לא מתראיינים אצלך, מחרימים אותך, אולי כי הם חושבים שהם יקבלו ממך במה לא הוגנת".

סגל: "אתה בעצם מאפשר התנהלות אנטי דמוקרטית, פגיעה בחופש הביטוי ושוק הרעיונות. הרי למה כולם מגיעים ל-12? כי הם הכי חזקים אז גם החכ"ים מהימין מגיעים לשם גם אם אוכלים השפלה. בממשלת השינוי מחרימים אותי אנשים, בוא נאמר, לבנט ושקד היה קו פתוח אצלי והיום הם לא מוכנים לדבר איתי?".

ורטהיים: "מה שאני אומר זה שאם אתה חושב שכל אנשי השמאל מחרימים אותך, תשאל את עצמך בכל זאת למה. אתה יודע, אתה לא המגיש הימני היחיד בישראל. גם עמית סגל לא מסתיר את זה שהוא ימני והוא מראיין פוליטיקאים".

סגל: "כי הוא בערוץ 12. השאלה אם הוא לא היה בערוץ 12 אם הם היו באים אליו".

החזר חובות ערוץ 20. סריקה
מכתב החזר החובות שנשלח מטעם הרשות/סריקה

האם עיתוי פרסום חובות הערוץ מקרי?

סגל התייחס גם לפרסום אתמול על חובות רגולטוריות של הערוץ בסך 12 מיליון שקל למדינה, אותם דורשים ברשות השנייה לשלם מידית (ראו מכתב). "מנכ"לית הרשות השנייה הוציאה מכתב בדיוק כשעלינו לאוויר... תזכיר לי חובות רגולטוריות של ערוצים אחרים".

ורטהיים: "אני לא זוכר מספרים מדויקים, אני יכול להגיד שערוץ 10 בכל ה-4-5 פעמים שהוא הגיע לפני בחירות בדקה האחרונה בחלון הזדמנויות של חקיקה מיוחדת לביטול חובות - קיבל עשרות מיליוני שקלים של הטבות. זה רק מוכיח את כשל השוק שיש פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully