וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקס למתחילים: ערוץ 14 עשה היסטוריה

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 10:32

כל מי שלבו פועם בימין ישב אתמול בסלון והתרגש. בפעם הראשונה, בעברית, טלוויזיה שמדברת בימנית. אבל ההבטחה לייצר פוקס ניוז ישראל היא חבילה. היא כוללת לא רק שפה נכונה, אלא גם רמה מאוד גבוהה של טלוויזיה. גם זה יגיע | דעה

אם לא שמתם לב, אנחנו כבר כמה שנים מדברים בשפות שונות. ימין לא מבין שמאלנית, ושמאל לא מבין ימנית

נתחיל מהסוף: פוקס ניוז ישראל זה לא. עוד לא.

ערוץ 14 - 14 זה ה-20 החדש - הושק אמש עם כל התותחים הכי כבדים שיש לימין המסורתי להציע: ינון, סגל, ריקלין, שמש, ברדוגו, זרד וכל החבר'ה הטובים, ביחד עם בנימין נתניהו כשחקן חיזוק. אולפן מפואר וחדשני, המון השקעה וניצוצות.

אירוניה דקה: דווקא ביום שבו ניר חפץ עומד על דוכן העדים ומספר על הניסיון הכושל של ביבי לרתום את רופרט מרדוק ולארי אליסון להקים את פוקס ניוז בישראל לפני 5 שנים - אנחנו זוכים בערוץ החדש

כל מי שלבו פועם בימין ישב אתמול בסלון והתרגש. בפעם הראשונה, בעברית, טלוויזיה שמדברת בימנית. טלוויזיה אמיתית, לא ערוץ קהילתי כמו ש-20 היה. ברודקאסט שמדבר בשפה שרוב הציבור היהודי מדבר בה. כי אם לא שמתם לב, אנחנו כבר כמה שנים מדברים בשפות שונות. ימין לא מבין שמאלנית, ושמאל לא מבין ימנית.

ראש ממשלה לא לגיטימי? ב-12/13 זה היה ביבי, ב-14 זה בנט. שם זו ממשלת כל אזרחיה, כאן תקום מחדש ממשלה יהודית בארץ ישראל. שם זו מערכת המשפט, אצלנו זו תהיה אי"ה מערכת הצדק, אחרי שנתקן אותה. שם זו הפרקליטות, כאן זו מפלגת סאלח א דין שמשתלטת על הנראטיב הישראלי וחונקת את תפיסת העולם ואת החלומות של רוב היהודים בארץ הזו.

פתיחת שידורי ערוץ עכשיו 14. עכשיו 14, צילום מסך
לא מספיק. ינון וליטל/צילום מסך, עכשיו 14

כואב כמו סכין בלבו של הצופה

אם אתם לא בימין המסורתי לא תבינו זאת: לשבת ערב ערב, לצפות ביונית או בתמר, ולנסות לקבל תמונת מצב של המציאות מבלי שאתם מסוגלים לצלוח את חומת האידיאולוגיה שמקיפה את הטקסטים והוויזואליה. זה בלתי אפשרי

אם אתם לא בימין המסורתי לא תבינו זאת: לשבת ערב ערב, לצפות ביונית או בתמר, ולנסות לקבל תמונת מצב של המציאות מבלי שאתם מסוגלים לצלוח את חומת האידיאולוגיה שמקיפה את הטקסטים והוויזואליה. זה בלתי אפשרי. כבר שנים שכל משפט שנאמר, בימנית או בשמאלנית, הוא משפט טעון.

ה"עברית פשוטה" (simple Hebrew) נעלמה. כל משפט נושא על גבו את תעודת הזהות של הדובר: מניין אתה בא ולאן אתה הולך. לכן, צפייה בערוץ של "האחרים" הוא במקרה הטוב תאונה לא מובנת. במקרה הקשה - כואב כמו סכין בלבו של הצופה.

נכון, הבימוי בערוץ 14 עוד לא באמת טוב (צריך להתרגל לארבע מצלמות, לא פשוט), וגם הסאונד לא משהו. לא היתה השקעה בתוכן אמיתי, חוץ מסקרי מומו פילבר שזה לא באמת עיתונות. אבל זה עוד יגיע. נקווה.

ההבטחה לייצר פוקס ניוז ישראל היא חבילה. היא כוללת לא רק שפה נכונה, אלא גם רמה מאוד גבוהה של טלוויזיה: תוכן מעולה, מגישים הכי מקצועניים, במאים מעולים, סאונד, תאורה, אפקטים, גרפיקה, פרומואים, סושיאל. לא מספיק ינון וליטל. אבל זה יגיע. נקווה.

* הכותב הוא העורך הראשי של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully