וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין חדש: ג'רוזלם סטרטג'יק טריביון

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 9:25

כתב העת "ג'רוזלם סטרטג'יק טריביון", שזה עתה נולד, מביא נקודות מבט אמריקאיות וישראליות רעננות - ומסמל עידן חדש

בחודשים האחרונים תפס כתב העת החדש, ה-"ג'רוזלם סטרטג'יק טריביון", את מקומו בענף התחרותי של המגזינים בנושא אסטרטגיה ומדיניות.

בין הכותבים שהצטרפו אליו ניתן למצוא כמה מהחוקרים ומהעוסקים בתחום המרשימים ביותר משני צידי האוקיינוס - מישראל ומארצות הברית - ובהם יועצים לשעבר לביטחון לאומי משתי המדינות וכן רשימה יוצאת דופן באיכותה של בכירי ממשל ושגרירים, ולצידם כותבים בכירים ממדינות אחרות, אנשי אקדמיה ובכירים במשרדי ממשלה, כמו מנכ"ל משרד החוץ של סינגפור לשעבר.

יתרה מזאת, הבימה החדשה הזו, הנושאת בחובה את הפוטנציאל להעשיר באופן משמעותי את הדיונים המדיניים בארצות הברית ובישראל, היא כשלעצמה מסמלת את העידן החדש שבו אנו חיים.

כתב העת הוא פרי יוזמתו של אחמד שרעי, מוציא לאור מרוקאי ויועץ ותיק לענייני המזרח התיכון בוושינגטון, התומך בכל ליבו ביחסים איתנים וידידותיים עם ישראל.

ב"דבר העורך" הראשון שפרסם (הטקסט זמין באינטרנט וכן בעותק המודפס של הגיליון הראשון) הוא שוטח בהתלהבות את ההצדקה למיזם הזה ואת מטרתו: לאחר שהתוודע לקהילה היהודית באמריקה ולמקומה במרקם החיים האמריקאי, הוא שואל "איך יכול מי שאוהב את אמריקה שלא להעריך ולהעריץ את מדינת ישראל?" אולי בעבר שאלה רגשנית שכזו ממרוקאי מוסלמי גאה הייתה יכולה לגרום להרמת גבוה: אבל בדינמיקה של אזורנו כיום - כאשר מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות הערביות מגיע לישראל לרגל תרגיל צבאי - שרעי עדיין נחשב לפורץ דרך, אך כעת זוהי דרך סלולה היטב.

ג'רוזלם סטרטג'יק טריביון. יח"צ,
ג'רוזלם סטרטג'יק טריביון. מייצג בעיקר את הזווית האמריקאית והישראלית בעניינים אקטואליים/יח"צ

ה-ג'רוזלם סטרטג'יק טריביון הוא מגזין המייצג בעיקר את נקודות המבט הישראלית והאמריקאית בענייני דיומא, כשאליהן מצטרפים כותבים מזדמנים בני אומות אחרות, והוא מוקדש להעמקת ההבנה ההדדית בין שתי המדינות.

תחת הנהגתו של העורך ד"ר ערן לרמן, לשעבר סגן היועץ לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, מחויב כתב העת להציג טווח רחב של דעות בנושאים החשובים על סדר היום המדיני והפוליטי של כל אחת משתי המדינות, לשקף את מה שמעסיק את אנשי הזרם המרכזי בהגות המדינית, את נקודת המבט האקדמית על הסוגיות העומדות על הפרק, ואת ניסיונם של העושים במלאכת המדיניות ובזירה הפוליטית.

כך, כלל הגיליון הראשון דיון בשאלת פתרון שתי המדינות - בהשתתפות הגנרל ג'יימס ג'ונס, ששימש כיועץ הראשון לביטחון לאומי לנשיא אובמה, ודן שיפטן, אחד המומחים הבולטים בישראל בחקר הסוגיה הפלסטינית. הגיליון כלל גם את המאמר האחרון שחיבר אהרון קליימן ז"ל, מן הדגולים בחוקרי היחסים הבינלאומיים בדורו, ימים ספורים בטרם פטירתו, בנושא יתרונותיו של הריאליזם במדיניות העולמית. הגיליון השני, שאת רובו ניתן למצוא כבר עכשיו באינטרנט, מתמקד מכורח המציאות בטרגדיה המתחוללת באפגניסטן - ובענני הסופה המתקשרים בסוגיית הגרעין האיראני.

בסופו של דבר, הסיפור הוא לא רק על מרוקאי ערבי מוסלמי שמייסד כתב עת אמריקאי-ישראלי בנושאים שעל סדר היום העולמי ומעמיד בראשו עורך ישראלי. זוהי גם תרומה משמעותית לדיוני הליבה בנקודה דרמטית זו בהיסטוריה שלנו; ושיקוף של הרגע הייחודי הזה ביחסי ארה"ב-ישראל, ביחסי ישראל והעולם הערבי, ובמעורבות של ארצות הברית בנעשה במזרח התיכון, בצפון אפריקה ובאזורים נוספים. זהו גם שיקוף של רצון עמוק יותר להגביה את השיח הציבורי הנסוב סביב שלושת הנושאים הללו הנוגעים לביטחון בין-לאומי, להבטיח שיחסי ארה"ב-ישראל ימשיכו להיות כוח הפועל לטובת האזור, ולתרום לשיקול דעתם של קובעי המדיניות.

כפי שכותב שרעי ב"דבר העורך", "אולי פלטפורמה שכזו תוכל לסייע לקובעי המדיניות ולאזרחים להבין טוב יותר את התפקיד שניתן בידיהם להבטיח שהיחסים הייחודיים והמתמשכים האלה יניבו את היתרונות המרביים עבור שתי המדינות ועבור בעלות בריתן הרבות".

אתר האינטרנט של הג'רוזלם סטרטג'יק טריביון, שבו טורים קבועים בנושאי דיפלומטיה, צבא, אתגרי מודיעין ועוד, מציע תובנות מעוררות מחשבה במגוון רחב של נושאים שעל סדר היום, ונסיבות הקמתו מוסיפות להשראה שהוא מעורר. המגזין כתוב בסגנון נגיש, ומצליח להציג נושאים כבדי משקל עבור הקוראים המחפשים מקור מידע טוב ומאוזן בנושאים מקומיים ובין-לאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully