וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי יובל מסנר (טאטו, בלאגן) הלך לעולמו בגיל 56

עודכן לאחרונה: 16.10.2021 / 23:14

הצ'לן והמלחין, שבין היתר עמד מאחורי שירים כמו "ערב ב' כסלו", "שקט", "בדידותי" ו-"קיץ", והיה שותפו ליצירה של ערן צור במשך שנים רבות, הלך לעולמו לאחר מאבק בסרטן. בסוף שנות ה-80 הוא הורשע באונס קטינה וריצה על כך מאסר של חצי שנה. צור: "חבר יקר ומוזיקאי גדול"

יובל מסנר. Creative Commons
יובל מסנר/Creative Commons

הצ'לן והמלחין יובל מסנר, שהיה חבר בלהקות טאטו ובלאגן, הלך לעולמו אתמול בגיל 56, לאחר שחלה בסרטן ריאות. בסוף שנות ה-80, מסנר הורשע באונס קטינה וריצה על כך מאסר של חצי שנה.

המוזיקאי ערן צור, ששיתף איתו פעולה לאורך שנים רבות, כתב לאחר מותו של מסנר: "כואב ואכאב את מותו של יובל - חבר יקר, שותף ליצירה ומוזיקאי גדול".

מסנר, יליד נורבגיה, הגיע לישראל בגיל 5 יחד עם משפחתו, ובגיל צעיר החל לנגן בצ'לו. הוא למד ברימון, ושם פגש את חבריו ללהקת טאטו, ביניהם ערן צור ואלונה דניאל. הוא הלחין כמה משירי הלהקה, ביניהם "בדידותי" ו"חתוך תוכן". ב-1990 היה חבר בלהקת בלאגן עם דן תורן ודנה ברגר, שנודעה בשיר "שקט" - שגם אותו הלחין מסנר למילים של יונה וולך, וגם ניגן בהרכב "אנסמבל מזרח מערב". בהמשך שנות ה-90 וה-2000 היה שותף משמעותי ליצירה של ערן צור, והלחין בין היתר שירים כמו "ערב ב' כסלו" ו"קיץ". הוא ניגן, לצד זאת, גם עם מוזיקאים כמו פורטיסחרוף, משינה, דן תורן, ירונה כספי ויסמין אבן.

ביולי 1989 השקה קטינה באלכוהול, קשר אותה ואנס אותה פעמיים. בעקבות זאת הוא הורשע באונס, ונידון לחצי שנת מאסר בפועל ולשנת מאסר על תנאי. בתקשורת נמתחו ביקורות על העונש הקל.

טאטו בהופעה בבארבי, 3 בספטמבר 2018, יובל מסנר. עידו ישעיהו, מערכת וואלה! NEWS
יובל מסנר בהופעת האיחוד של טאטו בבארבי, ספטמבר 2018/מערכת וואלה! NEWS, עידו ישעיהו

בתחילת שנות ה-2000 התאחד מסנר עם חבריו לטאטו, צור ודניאל, במסגרת "רביעיית מסנר", שביצעה עיבודים קאמריים לשירי השלושה. בנוסף, יצר את המוזיקה לסרט העצמאי "מעשייה אורבנית", ולעוד הצגות, מופעי מחול וסדרות. בהמשך אותו עשור זכה בפרס "קיפוד הזהב" על הלחנת ההצגה "אדם זבי דם" בתיאטרון הסימטה.

בספטמבר 2018 התעוררה מחאה בעקבות השתתפות מסנר בהופעת איחוד של להקת טאטו, על רקע הרשעתו באונס.

מסנר השאיר אחריו שני ילדים.

עוד בוואלה!

משחקים במחבואים: אי אפשר לנתק את האיחוד של טאטו מהמהומה סביבו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully