וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן בר נכנס לתפקידו כראש שב"כ: "האלימות הגוברת בחברה הערבית - משימה לאומית"

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 14:19

ראש שירות הביטחון הכללי החדש נכנס לתפקידו בטקס שנערך במשרד ראש הממשלה בירושלים. הוא נשא דברים בהם הבהיר את מעורבות הארגון המתוכננת במאבק בפשיעה הערבית: "השירות לא יישאר לעמוד מנגד". עוד הזהיר על איראן: "האיום המרכזי לשלום האזור, מכונת טרור, ריגול והשפעה"

בווידאו: טקס חילופי תפקידים בשב"כ/צילום: עומר מירון/לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

רונן בר נכנס היום (רביעי) לתפקידו החדש כראש שירות הביטחון הכללי, בטקס שנערך במשרד ראש הממשלה בירושלים. בדברים שנשא בר בטקס, אמר כי האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט היא "משימה לאומית".

"השירות לא יישאר לעמוד מנגד", הדגיש והוסיף כי "אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות".

בר בן ה-55 עוד התייחס בדבריו לנושא האיראני, והזהיר: "האיום המרכזי לשלום האזור, הציר השיעי בהובלת איראן, מכונה של טרור, ריגול והשפעה, ימשיך לעמוד בלב העיסוק של קהיליית המודיעין ובתוכה השירות. מתוקף תפקידו ואחריותו יפעל השרות לסכל איום זה בכל מקום בו יזהה אותו - בארץ, בחו"ל ובזירת הסייבר".

טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בין ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, וראש השב"כ הנכנס, רונן בר, במשרד ראש הממשלה בירושלים, 13 באוקטובר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש שב"כ היוצא, ראש הממשלה בנט וראש שב"כ הנכנס בטקס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מינויו של בר שכיהן כסגנו של ראש שב"כ היוצא נדב ארגמן, אושר על ידי הממשלה ביום שני, אז הותר שמו לפרסום. העברת מועמדותו בממשלה באה לאחר שהוועדה למינוי בכירים קבעה כי "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו", בין היתר בתום בדיקת המכתב האנונימי נגדו.

בר נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. הוא החל את שירותו הצבאי כלוחם בסיירת מטכ"ל בשנת 1983, שם מאוחר יותר הפך למפקד צוות ליחידה תחת פיקודו של עמר בר-לב, ואחר כך תחת משה יעלון. בשנת 1987 השתחרר מהיחידה ויצא לאזרחות, והיה אחד מהבעלים של "קפה בגדד" בתל אביב.

מאוחר יותר התגייס לשירות הביטחון הכללי כלוחם ביחידת המבצעים שפועלת בכלל הגזרות וממלאת בין היתר פעולות התקפיות. בר התקדם במהירות בסולם הדרגות כמפקד במלחמה נגד הטרור הפלסטיני אך פעל גם בלבנון. "מדובר בלוחם ומפקד אמיץ מאוד, מהסוג שראה להרבה מחבלים את הלבן בעיניים", סיפרו חבריו לנשק, שהגדירו אותו כלוחם קר רוח ויצירתי במצבי לחץ.

טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בין ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, וראש השב"כ הנכנס, רונן בר, במשרד ראש הממשלה בירושלים, 13 באוקטובר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנט עם ארגמן ובר במשרדו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
רונן בר, ראש השב"כ. שב"כ
"לא נח על זרי הדפנה". בר/שב"כ

בר מונה לראש ענף מבצעים, ראש יחידת מבצעים ולאחר מכן לראש אגף המבצעים, כשבשנת 2012 היה אחראי מקצה לקצה על פעולת הפתיחה של מבצע עמוד ענן: הסיכול הממוקד של מפקד הזרוע הצבאית בחמאס אחמד ג'עברי. פעולה זו משפיעה עד היום על הארגון הסוני הקיצוני.

בשנת 2016 מונה לראש אג"מ ובשנת 2018 מונה לסגנו של ארגמן. בכירים לשעבר בשב"כ סיפרו כי בר גדל בציר המבצעים בדומה מאוד לנדב ארגמן, ומה שאפיין אותו לאורך התפקידים השונים היא היוזמה לבצע מבצעים מדויקים. "הוא מאוד יצירתי. לא נח על זרי הדפנה. תמיד חותר למגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully