וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מגבה את שטרן: "הוא לא אמר שגרס תלונות על הטרדות מיניות"

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 10:41

יו"ר יש עתיד שוחח עם השר ממפלגתו על סערת גריסת התלונות, והחליט לתמוך בטענה שלא הובן כראוי: "אם היה אומר את זה היינו נפרדים ממנו באותו יום". כמו כן, קרא לחקור את האיום על המתלוננת בבה"ד 1 כדי "שיוכל להגן על שמו הטוב". רוב חברי הקואליציה שומרים על שתיקה

בווידאו: אישה שהעידה שששטרן איים עליה שלא תתלונן על הטרדה מינית/הצינור, רשת 13

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ושר המודיעין אלעזר שטרן ממפלגתו שוחחו היום (שני) בעקבות סערת גריסת התלונות על עבירות מין. בהודעה שפרסם לאחר מכן, לפיד גיבה את טענתו של שטרן שגרס תלונות אנונימיות, אך לא את אלה שנוגעות להטרדות מיניות. רוב חברי הקואליציה האחרים שומרים על שתיקה.

"יש עתיד היא מפלגה שבה יש אפס סובלנות ואפס גיבוי להטרדות מיניות", הבהיר לפיד בעקבות הריאיון של שטרן ב-103FM. "אנחנו מאמינים שיש להגן על נשים ולאפשר להן להתלונן בכל דרך שימצאו לנכון. אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה". באופן חריג, ביש עתיד החליטו לסגור את ישיבת הסיעה היום לתקשורת.

ח"כ יאיר לפיד ואלעזר שטרן, סיעת יש עתיד, 2 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
שטרן ולפיד/נועם מושקוביץ

בהתייחס לעדות החיילת על כך ששטרן איים עליה שלא להמשיך בתלונתה ב-1995 בעת הייתה תחת פיקודו בבה"ד 1, שפורסמה בתכנית "הצינור", אמר לפיד כי "יש עתיד קוראת לשלטונות צה"ל לחקור במהירות את הדברים כדי לאפשר לאלוף שטרן להגן על שמו הטוב".

בהודעה שנמסרה מיש עתיד נכתב כי שטרן הדגיש בפני לפיד כי "מעולם לא גרס אף תלונה על הטרדות מיניות. כל תלונה על הטרדה שהגיעה לשולחנו טופלה מיד בחומרה יתרה. דבריו התייחסו אך ורק לתלונות שקצינים הגישו אחד על השני במהלך מאבק על תפקידים".

עוד אמר כי "בתקופתו כמפקד בה"ד 1 שטרן לא טיפל כלל בחיילי המפקדה. כל מי שמכיר את הנהלים בבה"ד 1 יודע שזה בלתי סביר שתלונה על הטרדה מינית במפקדה תגיע אליו. הציטוט של דבריו, כמעט שלושים שנה מאוחר יותר, אינו יכול להיות נכון. לאורך כל הקריירה הארוכה שלו טיפל שטרן בנושא ההטרדות המיניות ברגישות יתרה ומתוך הכרה שמדובר בעבירה חמורה במיוחד".

בה"ד 1 , ינואר 2012. דובר צה"ל
"לחקור את המקרה". בה"ד 1/דובר צה"ל

הסערה פרצה אתמול לאחר ששר המודיעין הודה בריאיון ל-103FM כי התעלם מתלונות אנונימיות על עבירות מין בתקופתו כראש אגף כוח האדם בצה"ל. "המגרסה עבדה מהר מאוד", אמר, והשיב "כן. חד משמעית", כשנשאל שוב אם גרס תלונות שהגיעו אליו. את הדברים אמר בהתייחס למכתב האנונימי נגד ראש שב"כ המיועד ר'.

גובה הלהבות עלה עם פרסום העדות בצינור. בתכנית ששודרה אמש, סיפרה חיילת בעילום שם כי במהלך שירותה הצבאי התלוננה על הטרדה מינית - ושטרן איים עליה לחדול, בשיחה משותפת עם הנגד שלדבריה פגע בה. "אם תדברי על מה שהיה פה בחדר או מה שהנגד ניסה לעשות לך, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים. יהיה לך הכי רע בעולם", הזהיר.

בעקבות הדברים, שטרן ספג ביקורת נוקבת מצד ארגוני נשים, בטענה שהמעשים שתיאר הם דוגמה לתרבות קלוקלת בצה"ל. לעומת זאת, מבין חברי הקואליציה היחידות שהגיבו היו שרת התחבורה מרב מיכאלי וח"כ גבי לסקי ממרצ. המקרה מגיע בזמן ששטרן מתמודד על ראשות הסוכנות היהודית בתור מועמד הקואליציה, ועשוי לפגוע בסיכוייו. בוועדת הבחירה כבר הבהירו כי ישאלו אותו על הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully