וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה, משבר האקלים וחיזוק החברה הערבית: הממשלה פרסמה את יעדיה לקדנציה הקרובה

19.9.2021 / 19:00

משרד רה"מ הפיץ חוברת של יותר מ-200 עמודים, במסגרתה פירטו השרים ומשרדיהם את היעדים שהם שואפים לקדם במהלך כהונתם. לא כל היעדים מוסכמים על שותפי הקואליציה - בימין נחושים לפתח את הגרעינים התורניים וההתנחלויות, ובשמאל מעוניינים לחזק את הקשר עם הרשות הפלסטינית

בווידאו: בנט בריאיון לוואלה! אומר שהמשפט "דין שדרות כדין תל אביב" עדיין תקף. לדבריו, מגיבים על כל בלון/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

ממשלת בנט-לפיד פירסמה היום (ראשון) את תכנית העבודה והצהרת המדיניות שלה לקדנציה הקרובה. בחוברת של יותר מ-200 עמודים, פירטו 27 שרי הממשלה וראשי רשויות ממשלתיות נוספות את היעדים העיקריים שהם שואפים ומתכוונים לקדם במסגרת כהונתם. ההתמודדות עם משבר הקורונה היא אחד הנושאים העיקריים השבים וחוזרים במהלך כל החוברת - אך גם משבר האקלים, חיזוק החברה הערבית והסרת חסמים ורגולציה מוגדרים כיעדים על ידי רבים מהשרים.

על חלק מהיעדים של משרדי הממשלה לא בהכרח יש הסכמה של כל השותפים בקואליציה, שמכילה מפלגות ניציות מימין ומשמאל. כך למשל, שרי המרכז-שמאל הציבו את השלום ואת חיזוק היחסים עם הרשות הפלסטינית בראש יהבם. יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, מכריז ביעדיו כי "הרחבת והעמקת מעגל השלום" היא אחד מהיעדים המרכזיים של משרד החוץ, כולל "צעדים בוני אמון בין ישראל והפלסטינים". השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, שם כיעד ראשון ברשימה את קידום שיתופי הפעולה בין ישראל והרשות הפלסטינית, ושרת האנרגיה, קארין אלהרר, הכריזה על כוונה לחזק את קשרי האנרגיה עם הרשות.

ישיבת ממשלה 1 באוגוסט 2021. רויטרס
פרסמו תכנית העבודה והצהרת מדיניות לקדנציה הקרובה. ישיבת ממשלה, אוגוסט/רויטרס

באותה מידה, בשמאל לא צפויים לקבל בהתלהבות חלק מהצהרות שרי הימין: במשרד ההתיישבות, שבראשו עומד ראש הממשלה נפתלי בנט, שואפים לחזק ולפתח את הגרעינים התורניים ואת המרחב הכפרי ביהודה ושומרון, כלומר ההתנחלויות, ומביעים תמיכה בהקמת "מחלקת סיור קרקעות" של המועצות היהודיות נגד פעילות לא חוקית של הפלסטינים בגדה.

במשרד לעניני ירושלים ומורשת, שבראשו עומד שר השיכון זאב אלקין, מגדירים את שימור והצלת העתיקות ביהודה ושומרון כיעד, ובכלל זה מכריזים על הגברת האכיפה על פעילויות שוד והרס עתיקות - של הפלסטינים. בפלג הדתי-שמרני של הממשלה לא יקבלו בחדווה גדולה את היעד של השר נחמן שי במשרד התפוצות להבטיח את התבססותה של "ההתחדשות היהודית" - משמע, הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים. בשמאל ייאלצו לבלוע את הכרזת שר הדתות מתן כהנא על מערך הגיור, "שיישאר ממלכתי ויפעל על פי ההלכה היהודית ללא פשרות".

רה"מ נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בדיון במליאת הכנסת, 2 בספטמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
חלק מהיעדים לא מוסכמים על כל חברי הקואליציה. בנט, לפיד וגנץ, תחילת החודש/דוברות הכנסת, דני שם טוב

כמקובל בממשלות גדולות עם תיקים וסמכויות מפוצלים, חלק מהתכניות והיעדים כפולים ומקבילים, וחלקם דורשים שיתוף פעולה בין-משרדי וצפויים לייצר גם חיכוכים וקרבות קרדיט. חלק מהשרים אימצו יעדים ותוכניות קיימות של המשרדים, שעברו בירושה מהממשלה הקודמת, וחלק מהתכניות החדשות כבר מוכרות מהצהרות השרים ב-100 הימים הראשונים לקיום הממשלה, אך הם מונגשים ומושקפים לציבור כרשימת מכולת מסודרת, שאפשר יהיה לבחון אותה בעתיד.

  • משרד ראש הממשלה – נפתלי בנט

    יצירת תשתיות לצמיחה כלכלית ארוכת טווח, הגדלת השקעה בתשתיות, הגדלת שיעור המועסקים בהייטק, התמודדות עם השפעות משבר האקלים, שיפור מדיניות הרגולציה, חיזוק הפריפריה הגיאוגרפית, טיפול בסוגיות חברתיות – חיזוק החברה האזרחית במגזר הערבי, חיזוק היישובים הדרוזיים והצ'רקסיים והמשך שילוב יוצאי אתיופיה.

    ריאיון, רה"מ, נפתלי בנט. משרד רה"מ, ירושלים 14 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
    ריאיון, רה"מ, נפתלי בנט. משרד רה"מ, ירושלים 14 בספטמבר 2021/ראובן קסטרו
  • משרד האוצר - אביגדור ליברמן

    מעבר להתמודדות והסתגלות של המשק למשבר הקורונה, יעדי האוצר מגדירים בעיקר את הרפורמות והתכניות בחוק ההסדרים, שיגיע לקריאה שניה ושלישית בכנסת בחודש נובמבר: הרפורמה בייבוא, בחקלאות ובבנקאות הפתיחה, הקמת פרויקט המטרו בגוש דן ורכישת דירות בדיור הציבורי, העלאת גיל הפרישה ומיסוי כלים חד פעמיים, השקעה בתשתיות, תכנית לאומית לשיפור הרגולציה ומלחמה בהון השחור.

    שר האוצר, אביגדור ליברמן במהלך כינוס מליאת הכנסת 2 בספטמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    שר האוצר, אביגדור ליברמן במהלך כינוס מליאת הכנסת 2 בספטמבר 2021/דוברות הכנסת
  • משרד החוץ – יאיר לפיד

    קידום האינטרסים הביטחוניים הכלכליים והמדיניים של ישראל ושיפור תדמיתה בעולם, הידוק היחסים עם ארה"ב, סיכול איום הגרעין האיראני והתמודדות מדינית עם ההתבססות של איראן באזור, תוך פגיעה בערוצי הסיוע לארגוני הטרור בנות חסותה. וגם: ביסוס והרחבת מעגל השלום והנורמליזציה, העמקת הסכמי השלום עם מצרים וירדן, קידום מיזמי שיתוף פעולה אזרחי באזור והמשך נקטת צעדים בוני אמון בינינו עם הפלסטינים.

    שר החוץ, יאיר לפיד במהלך נאומו בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן 12 בספטמבר 22021. רונן טופלברג, מערכת וואלה!
    שר החוץ, יאיר לפיד במהלך נאומו בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן 12 בספטמבר 22021/מערכת וואלה!
  • משרד הביטחון – בני גנץ

    הידוק הקשרים הביטחוניים עם הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור, שמירת העליונות הביטחונית ו"הבטחת קיומה של אופציה צבאית בת הפעלה, באם תידרש", אישור תכנית רב שנתית לצה"ל, קידום העברת בסיסים לנגב ופינוי שטחים צבאיים, חיזוק התעשיות הביטחוניות והגדלת הייצוא הביטחוני, קידום תכניות למיגון ולעורף, רפורמת נפש אחת בתהליכי השיקום של נכי צה"ל וקידום מתווה שירות חדש לשירות אזרחי של ערבים וחרדים.

    רייאון | בני גנץ לאולפן וואלה! 
18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
    רייאון | בני גנץ לאולפן וואלה! 18 באוגוסט 2021/ראובן קסטרו
  • משרד הבריאות – ניצן הורוביץ

    ההתמודדות עם הקורונה בראש יעדי משרד הבריאות אך הם מסתכלים גם למערכת שאחרי המשבר: הגדלת סל הבריאות, חיזוק מערך בריאות הנפש, חיזוק רפואת הקהילה וקידום אשפוזי וטיפולי בית, חיזוק מערכת האשפוז והמחלקות הפנימיות, הקמת שני בתי חולים חדשים בנגב ובגליל ותכנית לאומית לבריאות באוכלוסיה הערבית. וגם: תכניות לאומיות לצמצום סטרס, לשימוש מושכל במסכים, לתזונה בריאה ועידוד פעילות גופנית.

    ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
    ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021/ראובן קסטרו
  • משרד החינוך – יפעת שאשא ביטון

    הקורונה, גם כאן, בראש היעדים – ובתוך כך סגירת הפערים לימודיים וחברתיים שנוצרו במגיפה, והרחבה וביסוס של מערכות תשתיות למידה מרחוק. וגם: העברת האחריות על הגיל הרך למשרד החינוך ושיפור ההדרכה והפיקוח במעונות היום, הרחבת האוטונומיה של המנהלים והגמישות הפדגוגית והתקציבית בבתי הספר, קידום השכלה גבוהה וחיזוק הקשר בינה ובין שוק העבודה כולל הקמת אוניברסיטה בגליל וחיזוק המכללות להוראה.

    שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בחדר מצב לקראת פתיחת שנת הלימודים, 31 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
    שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בחדר מצב לקראת פתיחת שנת הלימודים, 31 באוגוסט 2021/פלאש 90
  • משרד המשפטים – גדעון סער

    הגברת היעילות של ההליך הפלילי וקידום מהלכי דה פליליזציה של עבירות לא חמורות, קידום אכיפה אלטרנטיבית וחלופות מאסר ומענים לפתרון סכסוכים מחוץ לבתי המשפט, הפחתת רגולציה וביורוקרטיה לשיפור הסביבה הגברת האכיפה נגד האלימות בחברה הערבית בעבירות שקשורות באמל"ח, ירי ואלימות, הנגשת שירותים משפטיים לאוכלוסיות ייעודיות, וחיזוק הקשר עם הציבור דרך קידום שקיפות ופרסום מידע יזום.

    שר המשפטים, גדעון סער במהלך ועידת המשפט 2 בספטמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
    שר המשפטים, גדעון סער במהלך ועידת המשפט 2 בספטמבר 2021/פלאש 90
  • משרד הפנים – איילת שקד

    שיפור השירות לתושב, דיגיטציה ושיפור מערך רישוי העסקים, חיזוק השלטון המקומי וקידום רפורמה לביזור סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי, היערכות לשינויי אקלים וקידום אנרגיה מקיימת ברשויות המקומיות. ברשות לאוכלוסין והגירה, שנמצאת תחת סמכות משרד הפנים, מפורטים גם היעדים לגבי תופעת המהגרים והמסתננים הלא חוקיים – ובראשם, הצעה למתווה ליציאת מסתננים מישראל.

    ח"כ איילת שקד. ראובן קסטרו
    ח"כ איילת שקד/ראובן קסטרו
  • המשרד לביטחון הפנים – עמר בר-לב

    הגברת אמון הציבור וחיזוק תחושת הביטחון האישי, מיגור האלימות והפשיעה ברחוב הערבי תוך אכיפה מוגברת והגברת הנוכחות המשטרתית, חיזוק תהליכי אכיפה באלימות במשפחה ושיפור הטיפול בנפגעות, שיפור ברמת השירות לאזרח, היערכות למצבי חירום – שינויים אקלים, גלי שריפות, התפשטות מחודשת של הקורונה והפרות סדר, ייעול מערך הכליאה בשירות בתי הסוהר, בניית מתקני כליאה והרחבת שטח המחיה של האסירים.

    עמר בר לב בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
    עמר בר לב בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021/ראובן קסטרו
  • משרד התחבורה - מרב מיכאלי

    הרחבת ושיפור שירותי התחבורה הציבורית, כולל הגדלת היצע האוטובוסים והוספת נתיבי תחבורה ציבורית, האצת פרויקט המטרו בגוש דן, שיפור רמת הבטיחות בדרכים דרך קידום חלופות לרכב פרטי ועידוד תחבורה קלה, הגברת השימוש במערכות הסעת המונים והפיכת התחבורה הציבורית לירוקה, סלילת שבילי אופניים והולכי רגל, עידוד שימוש ברכבים חשמליים חדשנות וטכנולוגיה, פיתוח תחבורה חכמה ורכבים אוטונומיים.

    מרב מיכאלי. ראובן קסטרו
    מרב מיכאלי/ראובן קסטרו
  • המשרד להגנת הסביבה – תמר זנדברג

    בהמשך להחלטת הממשלה שקבעה לראשונה יעד לאומי למעבר לכלכלה דלת פחמן, יקודם חוק אקלים שיכלול הכרזה על מצב חירום אקלימי, ולהגדיר את משבר האקלים כתרחיש ייחוס במפת האיום האסטרטגיים של המדינה. בנוסף ביעדים: שימור ושיקום המערכות הטבעיות והאקולוגיות, קידום מהפכת המחזור וגיבוש אסטרטגיית פסולת ארוכת טווח, הגבלות על כלי רכב מזהמים וקידום תוכניות אקלים ייעודיות ליישובים במגזר הערבי.

    השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בהצגת התכנית הסביבתית החדשה ליישובי החברה הערבית, דיר אל אסד, 13 ביולי 2021. יואב איתיאל
    השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בהצגת התכנית הסביבתית החדשה ליישובי החברה הערבית, דיר אל אסד, 13 ביולי 2021/יואב איתיאל
  • משרד האנרגיה – קארין אלהרר

    מעבר לאנרגיה מתחדשות והפחתת שימוש בפחם, קידום מעבר לתחליפי דלקים ולרכבים חשמליים, ייעול אוצרות הטבע, הרחבת היקף הייצוא של הגז הטבעי וחיזוק שיתוף הפעולה האזורי בתחומי גז וחשמל, כולל עם ירדן, האמירויות והרשות הפלסטינית.

    קארין אלהרר. מירים אלסטר, פלאש 90
    קארין אלהרר/פלאש 90
  • משרד הכלכלה - ארנה ברביבאי

    האצת הצמיחה, פיתוח תעשיה מקומית, הגדלת סחר חוץ ומשיכת השקעות זרות, צמצום האבטלה והגדלת שיעור ההשתתפות בשוק העבודה, חיזוק מערך ההכשרות המקצועיות, הגברת התחרות והפחתת יוקר המחיה על ידי רפורמות בייבוא ובתקינה, הגדלת משאבים להגברת אכיפה ופיקוח על איכות מוצרים ועמידתם בתקן.

    טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה- אורנה ברביבאי ועמיר פרץ, 14 ביוני 2021. שריה דיאמנט, פלאש 90
    טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה- אורנה ברביבאי ועמיר פרץ, 14 ביוני 2021/פלאש 90
  • משרד החדשנות והמדע – אורית פרקש

    גיבוש תכנית לאומית רב שנתית שתגדיר תחומי עדיפות לאומיים טכנולוגיים מדעיים, חיזוק תחום החלל האזרחי, קידום מדיניות ממשלתית בתחום הקוונטום והבינה המלאכותית, השקעה בתחום מדעי החיים כמנוע צמיחה ליציאה ממשבר הקורונה הגדלת מספר המועסקים בהייטק תוך שילוב אוכלוסיות נשים, ערבים וחרדים, והטמעת לימודי תכנות וקוד במערכת החינוך .

    אורית פרקש הכהן. ראובן קסטרו
    אורית פרקש הכהן/ראובן קסטרו
  • משרד הרווחה – מאיר כהן

    צמצום העוני והפערים החברתיים, צמצום האלימות במשפחה, תוכנית לאומית לאזרחים ותיקים בקהילה. גם הרשות לפיתוח והתיישבות הבדווים נמצאת תחת סמכות שר הרווחה ולפי החוברת יעדיה המפורטים הם קידום תוכנית להקמת שלושה יישובים חדשים עבור הבדווים בנגב, תהליכי הסדרה של כלל היישובים וקידום תוכניות תב"ע ליישובים הקיימים. המדיניות להסדרת התיישבות הבדווים, כך לפי החוברת, "מתחשבת בתביעות הבדווים וצרכיהם אך בה במידה אינה מתעלמת מצרכי המדינה ומן המשאבים הקרקעיים והכספיים".

    מאיר כהן. ראובן קסטרו
    מאיר כהן/ראובן קסטרו
  • המשרד לשוויון חברתי – מירב כהן

    קידום והאצה של מענים ממשלתיים לאזרחים ותיקים, הגברת תעסוקת מבוגרים, קידום שוויון מגדרי ומאבק באלימות כלפי נשים, קידום תוכניות חומש חדשות למגזר הערבי הדרוזי והצרקסי, קידום מדיניות צעירים לאומית, הרחבת טיפול באוכלוסיות ייחודיות כמו חרדים ולהט"בים.

    הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
    הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020/אתר רשמי
  • משרד העלייה והקליטה – פנינה תמנו שטה

    העלאת שארית בני הפלשמורה מאתיופיה עד לסגירת מחנות ההמתנה, שילוב עולים בשוק התעסוקה, זירוז הליכי רישוי והכשרות מקצועיות, קידום תוכניות ללימוד השפה העברית, הרחבת המענה לסיוע נפשי ורווחתי לעולים חדשים, שיתוף פעולה עם רשויות מקומיות לעידוד הקליטה בנגב ובקליל ועלייה מוסדרת ומורכזת לקבוצות קהילתיות מחו"ל.

    השבעת ממשלת בנט - לפיד | פנינה תמנו שטה עושה את דרכה לבית הנשיא לטובת התמונה הקבוצתית 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
    השבעת ממשלת בנט - לפיד | פנינה תמנו שטה עושה את דרכה לבית הנשיא לטובת התמונה הקבוצתית 14 ביוני 2021/ראובן קסטרו
  • המשרד לשירותי דת – מתן כהנא

    בראש יעדי המשרד הרפורמה בכשרות - הפרטת תהליך הכשרות לגופים הפרטיים והפיכת הרבנות הראשית לרגולטור מפקח בלבד, חיזוק נציגי הדת במועצות הדתיות ופתיחת אפשרויות למינויי נשים, שיפור וחיזוק מערך הגיור והעלאת נושאים ביחסי דת ומדינה על סדר היום – (מבלי לפרט כיצד ייפתרו המחלוקות העמוקות שיש בהם גם בתוך הממשלה).

    דיון הוועדה המסדרת, 4 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    דיון הוועדה המסדרת, 4 במאי 2021/דוברות הכנסת
  • משרד התפוצות – נחמן שי

    ביסוס רשת חינוך של בתי ספר יהודיים ופעילות חינוך לא פורמלי בקמפוסים וקהילות יהודיות בתפוצות, פיתוח תכניות קהילתיות לקהילת יהודיות בתפוצות, חיזוק הקשר בן ישראלים בארץ ליהודי העולם – העמקת הידע של ישראלים לחיים היהודיים בתפוצות, מאבק באנטישמיות ברשת, קידום תוכניות ומענה מקצועי ליהדות מתחדשת.

    נחמן שי, מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
    נחמן שי, מפלגת העבודה/ראובן קסטרו
  • משרד התיירות - יואל רזבוזוב

    חיזוק תעשיית התיירות נוכח משבר הקורונה, הורדת מחירי התיירות, הגדלת היצע של מלונות ושיפור חווית התייר, מיצוי פוטנציאל תיירות פנים פיתוח חניוני לילה ומתחמי גלמפינג, פיתוח תשתיות תיירות ציבורית ויצירת תכנית אסטרטגית ליום שאחרי הקורונה.

    דיון ועדת הקורונה, 30 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
    דיון ועדת הקורונה, 30 בספטמבר 2020/אתר רשמי
  • משרד התקשורת - יועז הנדל

    קידום פריסת רשתות דור חמש ופריסת תשתיות פס רחב ברחבי הארץ, קידום התחרות בשוק התקשורת, הפרטת הדואר ושיפור והנגשת שירותי הדואר לציבור, קידום התחרות בתחום השידורים ובשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל.

    יועז הנדל בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
    יועז הנדל בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021/ראובן קסטרו
  • משרד התרבות והספורט – חילי טרופר

    שמירה על עולם התרבות והספורט בימי הקורונה ויישום תוכניות אסטרטגיות לתמיכה בספורטאים ומועדוני ספורט, והרחבת חשיפה לתרבות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. ייעול מנגנון התמיכות בעולם התרבות עם קריטריונים ותמריצים להעדפת אוכלוסיות מגוונות ופריפריה, קידום נשים בספורט ומיגור האלימות והגזענות בספורט.

    חילי טרופר (כחול לבן) שר התרבות והספורט. אודי ציטיאט
    חילי טרופר (כחול לבן) שר התרבות והספורט/אודי ציטיאט
  • משרד השיכון – זאב אלקין

    האצת ענף הנדל"ן והתמודדות עם משבר הדיור על ידי הגדלת היצע הדירות, הסכמי גג, סיוע ברגישת דירה ראשונה ושיפור דיור, פיתוח תהליכי התחדשות עירונית והרחבת מלאי הדירות בדיור הציבורי, והקמת פורטל שכירויות לאומי שינגיש לשוכרי ומשכירי דירות מידע על דירות להשכרה.

    זאב אלקין, 21 בינואר 2020. גילי יערי, פלאש 90
    זאב אלקין, 21 בינואר 2020/פלאש 90
  • משרד ירושלים ומורשת – זאב אלקין

    פיתוח אגן העיר עתיקה, תוכנית חומש לפיתוח כלכלי של ירושלים והמשך פעולה להעברת משרדי ממשלה ויחידות ארציות לבירה, קידום מזרח ירושלים וצמצום פערי תעסוקה,תחבורה ותשתיות, קידום תוכנית חומש לשימור הצלה ופיתוח של אתרי מורשת , שימור והצלה של אתרי מורשת ועתיקות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן והגברת האכיפה על פעילויות שוד והרס עתיקות.

    זאב אלקין במהלך נאומו בכנסת 21 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    זאב אלקין במהלך נאומו בכנסת 21 ביוני 2021/דוברות הכנסת
  • משרד החקלאות – עודד פורר

    הרפורמה בחקלאות – שיפור ופיתוח התחרות בחקלאות, שיפור פונטציאל הייצור המקומי תוך שמירה על זמינות ומחיר תחרותי לצרכן, ותמיכות וסיוע לחקלאים במענקים, מכסים ותוספות עובדים זרים, קידום יזמות חדשנות ופריון בחקלאות, וחיזוק מעמד החקלאי בשרשרת השיווק, קידום חקלאות משמרת סביבה ושטחים פתוחים, הפחחת שימוש בחומרי הדברה, חיזוק המרחב הכפרי ועידוד פתרונות לשימוש כפול בקרקע חקלאית.

    שר החקלאות עודד פורר בהצגת תכנית שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות, 21 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
    שר החקלאות עודד פורר בהצגת תכנית שצפויה להפחית את מחירי הפירות והירקות, 21 ביולי 2021/פלאש 90
  • המשרד לפיתוח הנגב והגליל – עודד פורר

    קידום מנועי צמיחה לעסקים ורשויות מקומיות, צמצום פערים ועיבוי מערך רפואת החירום בפריפריה, קידום חינוך לא פורמלי.

    טקס חילופי שרים במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל- אריה דרעי ועודד פורר. לשכת העיתונות הממשלתית
    טקס חילופי שרים במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל- אריה דרעי ועודד פורר/לשכת העיתונות הממשלתית
  • המשרד לשיתוף פעולה אזורי - עיסאווי פריג'

    קידום שיתופי פעולה בין ישראל והרשות הפלסטינית, חיזוק הכלכלה הפלסטינית ושיפור רווחת העובדים הפלסטינים בישראל, קידום שיתופי פעולה כלכליים וחברתיים בין ישראל ושכנותיה ומדינות האזור, קידום תוכניות לצעירים ולדור הבא – פיתוח פעילות תנועת נוער אזורית עם צעירים ממדינות האזור לחינוך וסובלנות לחינוך דיגיטלי.

    השר עיסאוי פריג' בשבתרבות בחדרה, 19 ביוני 2021. שלומי גבאי, שלומי גבאי
    השר עיסאוי פריג' בשבתרבות בחדרה, 19 ביוני 2021/שלומי גבאי
  • המשרד להתיישבות – נפתלי בנט

    חיזוק ופיתוח של יישובים כפריים ביהודה ושומרון, נגב, גליל, בקעת הירדן ורמת הגולן, חיזוק גרעיני המשימה של צעירים ברשויות מקומיות בפריפריה, הסדרת המכינות הקדם צבאיות והסדרת הבטיחות בהן, כחלק מאסון צפית, ופתיחת מכינות קדם צבאיות חדשות, תמיכה בהקמת מחלקת סיור קרקעות ביהודה ושומרון נגד פעילות פלסטינית בלתי חוקית בקרקע.

    רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 5 בספטמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
    רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 5 בספטמבר 2021/פלאש 90
  • משרד המודיעין – אלעזר שטרן

    פיתוח המודיעין הלאומי להתמודדות עם סוגיות בנטיות לחוסן הלאומי, ביסוס המשרד כגוף מטה לתיאום ותכלול בין גופי קהילת המודיעין הישראלים, גיבוש תוכניות ארוכות טווח עבור הממשלה כולל תחזיות סדורות למגמות ולאתגרים העתידיים ב-2040 ו-2050.

    ועדת הכנסת-הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23. דני שם טוב דוברות הכנסת, אתר רשמי
    ועדת הכנסת-הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully