וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהרה נחפרה לאור יום, סוהר הגיע לתא כשאחד האסירים בבור: פרטים חדשים מהחקירה

עודכן לאחרונה: 17.9.2021 / 10:49

גורם המעורה בפרטים סיפר לוואלה! כי סוהר הגיע לתא של האסירים הבטחוניים בכלא גלבוע על מנת למסור הודעה לאחד מהם, שבזמן הזה שהה מתחת לאדמה ועסק בחפירת המנהרה. חברו לתא הסביר לסוהר כי הוא ישן, וזה השתכנע ועזב את התא. החפירה בוצעה באמצעות ידיות של מחבתות ישנות

בווידאו: רה"מ בנט מגדיר את בריחת המחבלים מכלא גלבוע קריאת השכמה/צילום: רוני כנפו

סוהר הגיע לתא של האסירים הביטחוניים בכלא גלבוע בזמן שמנהרה נחפרה, אך לא תפס את המעשים - כך מסר היום (שישי) גורם בכיר במערכת אכיפת החוק המעורה בפרטים לוואלה!. מפרטים חדשים מראים פעם נוספת כי חפירת הבור, ממנה נמלטו ששת האסירים הביטחוניים ערב ראש השנה, בוצעה מתחת לאפם של הסוהרים. כך, סוהר הגיע לתא כשבידו הודעה להעביר לאסיר מונדאל אינפיעת יעקוב, באותו הזמן שהוא חפר את פתח היציאה.

חברו לתא, האסיר מחמוד עבדאללה אל-עארדה, ניגש מיד לסוהר, שעמד מחוץ לתא, והסביר לו כי מונדאל עייף מאוד והלך לישון. הסוהר התעקש לדבר עם מונדאל, אך לשווא. עארדה הצליח לשכנעו כי מונדאל אכן ישן, וכי הוא ימסור לו את ההודעה. הסוהר ויתר ועזב את התא. אם היה מתעקש לדבר בעצמו עם מונדאל או פותח את דלת התא, המחדל היה נמנע.

פתח הבור דרכו ברחו ששת המחבלים. 06 בספטמבר 2021. ., אתר רשמי
מתחת לאפם של הסוהרים. פתח המנהרה ממנה ברחו ששת המחבלים/אתר רשמי, .

עוד עולה מהפרטים שהגיעו לידי וואלה! כי חפירת המנהרה בוצעה בעיקר בשעות היום. את החפירה ביצע בעיקר האסיר מונדאל אינפיעת יעקוב, בין היתר באמצעות ידיות של מחבתות ישנות שחוממו על פלטה וחודדו על ידי האסירים לצורך החפירה.

גם רגל של מיטה מברזל שפורקה וחודדה סייעה בחפירת המנהרה שממנה נמלטו המחבלים. מונדאל טרם נתפס, והמצוד אחריו ואחרי איהם פואד נאיף כמאמג'י עדיין ממשיך. בשבוע האחרון כוחות הביטחון לקחו את ארבעת המחבלים שנתפסו לשחזור בכלא גלבוע.

מעו"ד אייל בסרגליק, מומחה למשפט פלילי וצווארון לבן, המכהן כיו"ר הפורום הפלילי הארצי בלשכת עורכי הדין נמסר כי "בריחת המחבלים היא שערורייה של ממש. ככל שחולף הזמן מתגלים פרטים נוספים מטרידים המעידים על כך שיש צורך ממשי בוועדה שהוקמה- הבורות מתחת ל'כספת'". עוד פירט: "הירדמות השומרת, היעדר פיקוח על המצלמות, מעברו של זוביידי לתא של פלג אחר ממנו ברח באותו הלילה, וכעת ביקור הסוהר למסירת ההודעה לאסיר שחפר בזמן שחיפשו אותו. מדובר במחדל חמור שגרם נזקים רבים ויש לתחקר אותו עד סוף".

כוחות ביטחון סורקים את חומות כלא גלבוע אחרי בריחת שש האסירים הביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. רויטרס
כוחות ביטחון ליד כלא גלבוע/רויטרס

בשבוע שעבר הורה השר לביטחון הפנים, עומר בר-לב להקים ועדה חיצונית לחקירת נסיבות מחדל בריחת המחבלים.

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק שמעורה בפרטי החקירה אמר לוואלה! כי איש סגל של כלא גלבוע ששהה במשל"ט במהלך הלילה, והיה אמור לצפות במסכים בחדר הבקרה ולוודא שהכול תקין, לא צפה במצלמות. עולה חשד כי הסוהר צפה בטלוויזיה ולא שם לב לתיעוד הבריחה שנקלט במצלמות - וגם לא להתראה שהופעלה. משב"ס נמסר בתגובה כי לא יוכלו להתייחס מאחר ומתקיימת חקירת משטרה.

כשהמחבלים החלו לצאת מפיר המנהרה, הכלבים שנמצאים בחצר בית הסוהר החלו לנבוח. לשב"ס יש טכנולוגיה ששולחת למשל"ט בכלא התראה כאשר הכלבים נובחים, ובנוסף, בעת הפעלת ההתראה, מצלמות האבטחה בכלא ננעלות על האזור בו הכלבים נובחים ומתעדות את הנעשה. ואולם, נראה כי איש הסגל שישב באותו הלילה במשל"ט היה עסוק בצפייה בטלוויזיה, ולא הבחין שההתראה הופעלה.

ששת המחבלים התעכבו סמוך לפתח הפיר כעשרים דקות, ואז פתחו במנוסה לכיוון השטח החקלאי שסמוך לבית הסוהר. צילומי מצלמות האבטחה נתפסו על ידי כוחות הביטחון להמשך חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully