וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה הגדולה בישראל: מטבח ענק יוקם בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 8:57

דווקא על רקע המשבר בענף התעופה, תקים אגרוטופ מטבח שייצא 35,000 ארוחות ליום. המפעל החדיש יספק שירותי קייטרינג לעשרות חברות תעופה זרות. יעלה למעלה ממאה מיליון שקל והקמתו צפויה להסתיים בתוך זמן שיא של 18 חודשים, לפי התקן המחמיר של "ניורסט" העולמית

אגרוטופ, מהמובילות בישראל בתחום הקמת פרויקטים של מבני תעשייה ולוגיסטיקה, החלה להקים פרויקט מורכב, שיאכלס את מפעל ההסעדה המתקדם ביותר במדינת ישראל ויספק מזון למרבית חברות תעופה הזרות. מטבח הענק נבנה עבור השלוחה המקומית של חברת הקייטרינג הבינלאומית ניורסט. הפרויקט, בשטח של 14,000 מ"ר, מוקם בשטח התפעולי של נתב"ג ממערב לטרמינל שלוש.

הדמייה של מפעל האוכל בנתב"ג. ניורסט,
הדמייה של מפעל האוכל בנתב"ג/ניורסט

35 אלף ארוחות ביום

בהקמת המפעל החדשני יושקעו למעלה ממאה מיליון שקל והשלמתו צפויה להסתיים בזמן שיא של 18 חודשים בלבד. מפעל האוכל החדיש, בהיקף של כ- 10,000 מ"ר יהיה המודרני מסוגו בישראל ויעשה בו שימוש בטכנולוגיות חדשניות, תהליכים מתקדמים ואמצעים לשימור אנרגיה ויוכל לספק עד 35 אלף ארוחות ביום.

30,000 עובדים ב-52 מדינות

תאגיד הקייטרינג העולמי ניורסט, הוקם לפני 27 שנים בטולוז שבצרפת והחברה מעסיקה מעל 30 אלף עובדים ב-52 מדינות ומספקת שירותי הסעדה לחברות תעופה, רכבות, מוסדות ואתרים מרוחקים. החברה היא אחת מחברות הקייטרינג התעופתי הגדולות ביותר בעולם ומייצרת מעל מיליון ארוחות ביום.

השלוחה הישראלית של ניורסט (לשעבר, ISS שירותי קייטרינג תעופתי) שהוקמה ב-1963, נרכשה על ידי החברה הצרפתית לפני כשנתיים וחצי.

החברה מעסיקה 400 עובדים בישראל ומוציאה 12 אלף ארוחות ביום. "פרויקט ניורסט מהווה עליית מדרגה נוספת עבור אגרוטופ", אמר רון בן חיים, מנכ"ל אגרוטופ. "מדובר בפרויקט מורכב עבור חברה בינלאומית בעלת סטנדרטים גבוהים במיוחד, דבר שחייב את החברה לפעילות בלתי שגרתית שדרשה יצירתיות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יקימו מטבח עתידי בנתב"ג, אגרוטופ. אגרוטופ,
יקימו מטבח עתידי בנתב"ג, אגרוטופ/אגרוטופ

"ריצה יום יומית נגד השעון"

ניורסט החלה להתארגן למכרז, שאותו ניהלה חברת "וקסמן, גוברין, גבע" לפני כארבע שנים.
למכרז הקבלנים שפורסם נגשו מספר חברות ולאחר תהליך בחינה ממושך נבחרה אגרוטופ להוביל את הפרויקט.

"בחרנו באגרוטופ בגלל שילוב של כמה פרמטרים, היכולת המוכחת לביצוע העבודה ובעיקר הדרישה לעמידה בלוחות זמנים צפופים במיוחד", אומר גבי גלזר מנכ"ל ניורסט ישראל. "הצבנו לעצמנו אתגר מטורף, להגיע תוך שנה וחצי מדיונה של חול ועד להוצאת הארוחה הראשונה מהמפעל. זו ריצה יום יומית נגד השעון".

זכו במכרז להקמת מטבח עתידי בנתב"ג, אגרוטופ. אגרוטופ,
זכו במכרז להקמת מטבח עתידי בנתב"ג, אגרוטופ/אגרוטופ

יעבור לידי רשות שדות התעופה בעוד 24 שנים

התוכניות, שהציגה ניורסט ישראל, עברו התאמות בהתאם לדרישה של צוות מיוחד של מחלקת האדריכלות והפרויקטים של ניורסט העולמית. "החברה מפעילה 56 מטבחים בכל רחבי בעולם וכולם נראים מאד דומים", אומר גלזר. "לכולם יש מבנה זרימה אחיד, נעשה שימוש באותם הצבעים ובאותם החומרים".

הקמת המפעל צפויה להסתיים בסוף חודש אוגוסט 2022. המפעל שתוכנן ע"י הוק אדריכלים, צף ונבנה על עמודים וקיבל את אישור ניורסט העולמית ורשות שדות התעופה. המבנה הוקם בשיטת BOT והוא יועבר לידי רשות שדות התעופה עם סיום תקופת המכרז, בעוד 24 שנים.

35 אלף ארוחות ביום, המטבח העתידי בנתב"ג. אגרוטופ,
35 אלף ארוחות ביום, המטבח העתידי בנתב"ג/אגרוטופ

300 תפריטים שונים מידי יום

"מדובר בפרויקט מורכב ביותר, כי אנחנו מוציאים מידי יום כ-300 תפריטים שונים", מציין גלזר. "אצלנו במטבח תמצאו מעל 100 אלף פריטים, מאחר ולכל חברת תעופה יש סכו"ם וכוסות משלה. במטבח יש צורך בהכנת מגוון בישולים בשיטות חדישות שצריך לשלב אותם, וזה אתגר מורכב".

לדברי גלזר, העוצמה של ניורסט אפשרה לחברה לצאת לפרויקט למרות התפשטות נגיף הקורונה והשבתת התעופה הבינלאומית. "כשהתחילה המגיפה התקשרתי לבעלים, שהוא גם היו"ר ובקשתי הנחיות. הוא אמר לי: "אנחנו חברה בריאה, האתגר שלך הוא לנצל את הקורונה ולבנות כמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully