וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו לגזור לו את הזקן - ונמלטו: ח"כ מאיר פרוש הותקף בירושלים

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 13:57

לוואלה! נודע כי שני רוכבי קורקינט חשמלי פנו אל חבר הכנסת ממפלגת יהדות התורה סמוך לביתו בירושלים, ביררו את זהותו של סגן השר לשעבר - ואז ניסו לתקוף אותו. הוא לא נזקק לטיפול רפואי. ליצמן: "נחצה קו אדום, לא ייתכן שנבחר ציבור יותקף"

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הותקף הבוקר (שני) סמוך לביתו בירושלים בידי שני אלמונים. השניים, שהיו רכובים על קורקינט חשמלי, ניסו לגזור את זקנו ללא ההצלחה וברחו מן הזירה. המשטרה פתחה במצוד אחר השניים.

לפי החשד, שני התוקפים, רוכבי קורקינט חשמלי שנראו חרדים, ניגשו אל חבר הכנסת ושאלו אם הוא מאיר פרוש. לאחר שפרוש השיב בחיוב, אחד מהם התנפל עליו וניסה לתקוף אותו - אך הוא הדף אותם והם נמלטו מהמקום.

שוטרים שהגיעו לזירה החלו בגביית עדויות ובדיקה של מצלמות האבטחה באזור. לפי הערכת גורמים המעורים בחקירה, מדובר באירוע מתוכנן מראש ולא כתוצאה מהיתקלות מקרית. לפי עדויות השכנים, אחד החשודים פיטרל עם הקורקינט סמוך לביתו של פרוש כמה דקות קודם לאירוע, לקראת השעה 7:00 בבוקר, ואז התיישב על ספסל ברחוב, עד שניגש לח"כ פרוש ותקף אותו.

פרוש כיהן בעבר כסגן שר במשרד החינוך וגם במשרד הבינוי והשיכון. לפני יותר מעשור התמודד על ראשות עיריית ירושלים, אך הפסיד לניר ברקת.

מאיר פרוש. ראובן קסטרו
הצליח להדוף את התוקפים. ח"כ פרוש/ראובן קסטרו

"הוא יצא בבוקר מהבית, הגיעה דמות חרדית עם קסדה ניסתה לתקוף אותו פיזית והוא הצליח להדוף אותו ולהימלט", סיפר מקורב לח"כ פרוש. "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. רק שהפעם היה נראה שעקבו אחריו וחיכו לו למטה במטרה לפגוע בו".

בעקבות התקיפה, ראש הממשלה בנט ונשיא המדינה הרצוג שוחחו עם חבר הכנסת פרוש. "אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה", אמר הרצוג. ראש הממשלה מסר כי "אני מגנה אלימות מכל סוג, ונגד כל אדם. טוב שבעשרת ימי תשובה נדאג כולנו להרגיע את השיח".

עמיתו למפלגה, ח"כ יעקב ליצמן, גינה את התקרית האלימה. "מזועזע מתקיפתו האלימה נגד ח"כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום", מסר ליצמן. "על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא".

גם יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), הביע זעזוע מהמקרה. "תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה, וכך צריך להתייחס אליה".

רחוב תורה מציון בירושלים, בו הותקף מאיר פרוש, 13 בספטמבר 2021. שלומי הלר
זירת התקרית, הבוקר/שלומי הלר

בחודש שעבר נעצר תושב נהריה, בן 41, בחשד שאיים על ראש העיר, רונן מרלי, ותקף אותו. על פי החשד, כמרלי שהה בטיילת בעיר, "החשוד נצמד אל ראש העיר וללא כל סיבה תקף אותו".

סנגורו של החשוד, עו"ד משה אביטל, טען כי הוא הקורבן האמיתי בסיטואציה. "התושב נפגע עקב כך שראש העיר הבטיח לו הבטחות במספר פגישות שנערכו ביניהם, ולאחר מהם לא קיים אותן". עוד הוסיף כי "הוא לא פגע ולא תקף או איים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully