וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המיתון העולמי - ירידה במספר התקפות הכרישים

6.2.2003 / 9:58

בשנה האחרונה הותקפו 60 בני אדם ברחבי העולם; זאת בהשוואה ל-85 בשנת 2000; מומחה אמריקאי: הסיבה לירידה - הצניחה במספר התיירים; הקורבנות החביבים על הטורפים הימייים: גולשים

התקפות כרישים ברחבי העולם פחתו בשנים האחרונות, ככל הנראה בגלל המיתון העולמי. כך דיווח אתמול המרכז לפיקוח על כרישים בארה"ב. ג'ורג' בורגס, מנהל המרכז הבינלאומי למעקב אחרי התקפות כרישים באוניברסיטת פלורידה אמר כי בשנת 2002 נספרו ברחבי העולם 60 התקפות כרישים שאירעו ללא שקדמה להן התגרות מצד בני אדם. זאת לעומת 72 התקפות כאלו בשנת 2001 ו-85 בשנת 2000.

גם במספר התקיפות הקטלניות חלה ירידה משמעותית. בשנת 2000 נספרו 13 התקפות כאלו, בשנת 2001 נספרו חמש ואילו בשנת 2002 נספרו שתיים בלבד.

בורגס, ביולוג בהשכלתו, אומר כי אחת הסיבות לירידה המשמעותית בהתקפות הכרישים היא המספר המועט באופן יחסי של תיירים המגיעים לחופים. לטענתו, בעקבות המיתון הגלובלי חל פיחות בתנועת התיירים ברחבי העולם והדבר משפיע על נופשים בחופים. "הירידה במספר התיירים המגיעים לארה"ב ולפלורידה, שהיא אתר תיירות פופולרי, וכן הירידה בתיירות הבינלאומית בכלל יכולה להעיד על המצב הכלכלי ברחבי העולם", הסביר בורגס.

עם זאת, הוא הדגיש כי לירידה במספר ההתקפות יכולות להיות סיבות נוספות: הגידול שחל בדיג כרישים; הירידה במספר דגי הפיתיון השוחים במים הרדודים והירידה במספר הרוחצים הנכנסים למים, עקב מזג אוויר גשום והתקררות המים.

ברשת איי.בי.סי דווח כי רוב התקפות הכרישים התרחשו במימי צפון אמריקה ובארה"ב. בתוך ארה"ב רוב ההתקפות היו במדינת פלורידה שהיא "בירת הכרישים הבינלאומית". אחריה ניצבת הוואי עם שש התקפות כרישים.

הקורבנות החביבים על הכרישים הם הגולשים. 32 מהם הותקפו על ידי הכרישים בזמן שגלשו במים. כמו כן תקפו הכרישים 22 שחיינים וארבעה צוללנים. בורגס אמר כי בדרך כלל מדובר בהתקפות של פגע וברח: "הכריש נותן ביס מהיר ונמלט מהמקום. הפציעות הן דומות בדרך כלל לנשיכה הגונה מכלב. קיץ 2001 חרוט בתודעה הציבורית באופן מיוחד כאילו היה בו ריבוי התקפות. לדברי בורגס, מספר ההתקפות לא היה חריג באותה שנה אבל הן פשוט זכו לסיקור תקשורתי רחב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully