וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות לאחר בריחת המחבלים: אסירים ביטחוניים הציתו תאים בכלא קציעות ורמון

עודכן לאחרונה: 8.9.2021 / 19:39

תאים הועלו באש במתקני הכליאה ברקע התוכנית להעברת אסירים, שנועדה "לפרק את הקומונות הארגוניות שיצרו המחבלים הכלואים". כוחות רבים נקראו לסייע, והושגה שליטה על האש. הנהגת האסירים הודיעה על מרד נגד "הצעדים הדכאניי". לפני כן, שב"ס הזהיר מהסלמה

בווידאו: האיום של האסירים הביטחוניים:/מערכת וואלה!
בווידאו: סריקות אחר הנמלטים בכפר נאעורה ובכפרים פלסטינים בצפון/עריכה: אביעד בללי

מהומות פרצו היום (רביעי) בבתי כלא ביטחוניים, זאת בעקבות תוכנית שב"ס להעביר אסירים בין מתקני כליאה שונים - לאחר בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע ביום שני. הנהגת האסירים הביטחוניים הודיעה על מרד בבתי הכלא נגד "הצעדים הדכאניים" שננקטו נגד האסירים.

בכלא קציעות שבנגב, אסירים ביטחוניים הבעירו שבעה תאים בכלא, כחלק מהפרת סדר שפרצה במקום. במקביל, שריפות פרצו בשני תאים באגפים שונים בבית סוהר רמון שבמצפה רמון. בשני בתי הסוהר כוחות החירום השתלטו על האש.

כל האסירים הביטחוניים בגלבוע פונו ממתקן המעצר לאחר התקרית, והם מפוזרים בין בלי כלא שונים. גורם בשב"ס הסביר את המהלך ואמר שמטרתה של נציבת השירות, קטי פרי, היא כדי להפריד בין "הקומונות של המחבלים" שהתחברו בבתי המאסר לפי שיוך ארגוני. שינוע האסירים בין בתי הסוהר צפוי להסתיים בימים הקרובים.

לדברי הבכיר, ביומיים האחרונים יותר מ-300 אסירים המזוהים עם הג'יהאד האסלאמי פוזרו בבתי כלא שונים. "הם לא מחליטים היכן הם ישובצו ולכן פרץ הכעס והמרמור שהביא למהומות. צריך לחזק את סגל שב"ס ואת הנציבה", אמר.

תא שהוצת על ידי אסירים ביטחוניים בכלא קציעות, 8 בספטמבר 2021. -, תמונות גולשים
תאי האסירים הביטחוניים בקציעות, היום/תמונות גולשים, -
תא שהוצת על ידי אסירים ביטחוניים בכלא קציעות, 8 בספטמבר 2021. -, תמונות גולשים
תא מאסר שהועלה באש בקציעות, היום/תמונות גולשים, -

בקציעות, כוחות של יחידת מצדה, צה"ל ויחידות מיוחדות הוזעקו למקום בעקבות הפרת הסדר, שהתרחשה באגף של הג'יהאד האסלאמי. בד בבד, במתקן "עופר" ביקשו מכלל יחידות שב"ס להיכנס לכוננות הקפצה מידית.

בכיר אחר בשב"ס אישר כי הצתת התאים אכן הגיעה כתגובה לניוד האסירים. לדבריו, "כוחות שהיו ערוכים במקום החלו לפעול ולהשתלט על האש. תגברנו יחידות שכנות וכוחות סיוע של כבאות והצלה, ובא"ח גבעתי. בוצעה השתלטות וכלל האסירים הוצאו מהאגף".

"בכלא עופר מוחזקים 60 אסירים המזוהים עם הג'יהאד האסלאמי. אתמול, במסגרת ניוד האסירים, הם סירבו לעבור לתאים החדשים אליהם שובצו בכלא. הם נשפטו וקיבלו עונשי בידוד ואנחנו ממשיכים בניוד. הם ירצו את עונש הבידוד במתקני הכליאה השונים. זו החלטה אחת מיני רבות שהתקבלו על ידי פיקוד שב"ס", המשיך.

בווידאו: אסירים ביטחוניים הציתו תאים/צילום: שב"ס
תא שהוצת על ידי אסירים ביטחוניים בכלא קציעות, 8 בספטמבר 2021. -, תמונות גולשים
תא מאסר שהועלה באש בקציעות, היום/תמונות גולשים, -

בכיר נוסף בשירות אמר כי הארגון נמצא באחד מימיו הקשים ביותר. "יש חשש גדול מאובדן שליטה ולכן כל הכוחות בארגון פרוסים ומתוחים עד קצה גבול היכולת. האסירים במורל גבוה מאז הבריחה מגלבוע. זה מסוכן".

בשירות בתי הסוהר הזהירו מהתפתחויות אלימות, והתריעו מפני אפשרות של פגיעה באנשי סג"ל. "שימו לב - התרחבות אירועים בכלל בתי הסוהר הביטחוניים, כוונות פגיעה בסגל, ביצוע הפרות סדר ואירועי אש", כתבו בהודעה לאנשי השירות.

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
כלא גלבוע לאחר הבריחה, שני/אלי אשכנזי

בתוך כך, נמשך המצוד אחר השישה - מחמוד עארדה, איהם כמאמגי, מונאדל אינפיעאת, מחמד עארידה ויעקוב קאדרי מהג'יהאד האסלאמי, וכן זכריה זבידי מהפתח. כחלק מהמאמצים, צה"ל עיבה את כוחותיו המשתתפים בחיפושים שהיקפם כולל כעת שני גדודים ושש פלוגות, שני צוותי איסוף וכמה צוותים מיוחדים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully