וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 אסירים ביטחוניים ברחו מכלא גלבוע דרך מנהרה

האסירים נמלטו בלילה מבית הסוהר שנחשב לאחד השמורים במדינה. אחד האסירים הוא המחבל זכריה זביידי, ו-5 האחרים הם פעילי ג'יהאד אסלאמי. כוחות משטרה וצה"ל הוזעקו למקום, ומבצעים סריקות באמצעות מסוק ורחפנים. בקיבוצים באזור פנו לתושבים לסייע בסריקות | עדכונים שוטפים

בווידאו: בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע, ערב ראש השנה תשפ"ב/צילום: שלומי גבאי
ששת האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע/דוברות משטרת ישראל

שישה אסירים ביטחוניים ברחו הלילה (שני) דרך מנהרה שחפרו מבית הכלא גלבוע שבצפון. כוחות משטרה וצה"ל הוזעקו למקום, והם לפי שעה מבצעים סריקות בין היתר באמצעות מסוק ורחפנים. חמישה מהם הינם פעילי הג'יהאד האסלאמי ואחד הוא איש פתח - המחבל זכריה זביידי. לפי החשד, הם קיבלו סיוע חיצוני והם ברחו כשהם חמושים.

כוחות גדולים של צה"ל ויחידה מיוחדת הוקפצו למרחב ג'נין כדי לאתר את האסירים הביטחוניים, ובמקביל הוקמו מחסומים ברחבי החטיבה המרחבית מנשה. כמו כן, צה"ל מעבה כוחות בגבול ירדן כדי לשלול אפשרות בריחה בנתיב זה, ולוחמים מבצעים סריקות רגליות בגבול.

התקרית שקרתה באחד מבתי הסוהר השמורים ביותר בישראל החלה סמוך לשעה 03:25, רק לאחר שחקלאים באזור זיהו דמויות חשודות בשטח והודיעו למשטרה. בעקבות הדיווח במשטרה יצרו קשר עם שב"ס, שרק אז גילה כי ששת האסירים - שכולם כלואים באותו תא - נמלטו. זאת, בעוד שלושה מהם מוגדרים כבעלי סיכון גבוה לבריחה.

סריקות אחר האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
סריקות אחר האסירים, הבוקר/אתר רשמי, ללא קרדיט

משב"ס נמסר כי נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה.

המשטרה הודיעה כי כוחות גדולים פתחו בחיפושים בשיתוף שב"כ. קציני הביטחון בישובי הסביבה עודכנו בבריחה ומחסומים הוצבו בדרכים. חפ"ק אחוד הוקם במקום לניהול האירוע.

במקביל, רכזי ביטחון בקיבוצים באזור פנו לתושבים לסייע בסריקות בתוך היישובים.

גורם ביטחוני בכיר אמר כי מדובר בשרשרת של מחדלים חמורים ביותר. "איך חפרו מתחת לאף של סוהרים באחד מבתי הכלא השמורים בארץ? לא סתם בחרו לכלוא את זביידי דווקא שם. אי אפשר לשאת בתא אפילו כפית, אז איך חפרו? יש איסור על כניסה של מתכות לתוך התא - אז לאםן נעלם החול של החפירות. ואיך ניהלו שיחות סלולר מהכלא? כל המערכת הביטחונית נמתחת לנהל את המצוד. במקביל, מתנהלות הערכות מצב בין שב"כ לשב"ס על המתנהל בכלא רמון ששם יש ריכוז גדול של אסירים ביטחוניים כבדים".

המנהרה ממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
המנהרה ממנה על פי חשד האסירים הביטחוניים ברחו/אתר רשמי, ללא קרדיט

למרות התקרית החריגה, סמוך לשעה 07:00 לא נראו כי מתבצעות סריקות משמעותיות באזור הכלא עצמו, ובשטח שמקיף אותו לא נכחו כוחות משטרה, גששים ולא הוקומו מחסומים. הכבישים לא נחסמו והתנועה זרמה כשורה. מעט אנשי שב"ס נצפו מחוץ לכלא.

בחפציבה, הישוב הקרוב ביותר לכלא, מצידו הדרומי, נשמכה שיגרת חיים. התושבים לא קיבלו הנחיות מיוחדות ולא נראו כוחות חירום מבצעים סריקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully