וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע הסמלי של מונס דאבור בנבחרת: אחרי שספג שריקות בוז, החלוץ כבש ונישק את הדשא

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 0:48

חלוץ הנבחרת זכה לקבלת פנים צוננת במשחקו הראשון בישראל מאז הפוסט שעורר מחלוקת, עם שריקות מהיציעים בכל נגיעה. איימן עודה: "מי שראוי לקריאות בוז הוא לא דאבור, אלא ההתאחדות שדרשה ממנו להתנצל". מחאות גם נגד זימונו של עומר אצילי

תקציר ה-2:5 של נבחרת ישראל על אוסטריה במוקדמות המונדיאל/ספורט1

שריקות בוז צורמות נשמעו הערב (שבת) ביציעי האצטדיון העירוני בחיפה לעבר חלוץ נבחרת ישראל מונס דאבור, במהלך משחק הנבחרת מול אוסטריה במוקדמות מונדיאל 2022. זה החל עוד לפני המשחק, כשהכרוז באצטדיון הקריא את שמות השחקנים, וכשקרא בשמו של דאבור הקהל הגיב בשריקות. עם פתיחת המשחק, חלקים גדולים מהאוהדים שרקו בוז לדאבור בכל נגיעה שלו בכדור.

בדקה ה-20 דאבור כבש מקרוב וקבע 0:2 לישראל, ובכל זאת היו רבים שקראו בוז גם אחרי השער. החלוץ הישראלי נישק את הדשא אחרי השער וסימן תנועת לב לעבר היציעים, וכל שחקני הנבחרת הלכו על מנת לחגוג עמו ולחלוק עמו את השמחה ואת הרגע הסמלי.

דאבור, חלוצה של הופנהיים, זומן לסגל נבחרת ישראל למשחקים מול איי פארו, אוסטריה ודנמרק לראשונה מאז אותו פוסט שהעלה לרשת בזמן מבצע "שומר חומות", שבו כתב "אלוהים רואה הכל והוא ישלם לבני העוולה", עם ביקורת לכאורה על כוחות הביטחון הישראליים ועל התנהגותם בהר הבית.

מונס דאבור, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"מה היה קורה אם כדורגלן יהודי בצרפת היה מקבל יחס דומה?"/ברני ארדוב
ארגון סרט לבן ישראל, ארגון של גברים נגד אלימות גברים, הפגינו לפני המשחק נגד זימונו של עומר אצילי לנבחרת ישראל. אליסה סתיו,
מחאות גם נגד אצילי/אליסה סתיו

בימים האחרונים נשמעה ביקורת על ההחלטה להחזיר את דאבור לסגל (כמו גם על ההחלטה להחזיר את עומר אצילי), כשבין השאר חבר הכנסת איתמר בן גביר ואוהדים רבים מחו על החזרתו של דאבור למדים הלאומיים. יש לציין כי שחקני הנבחרת הביעו תמיכה בדאבור, ואף התייחסו לאפשרות שיישמעו שריקות בוז וטענו שהם מוכנים לזה.

עם חזרתו דאבור הוציא הודעת הבהרה רשמית ואמר: "שמח מאוד לחזור ולהיות חלק מסגל הנבחרת, מחויב להצלחתה וגאה להיות חלק ממנה. כל מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד בעד סובלנות, כבוד הדדי ודו קיום ואמשיך לפעול כך. זה חשוב לי לא פחות מההצלחה על כר הדשא. הכאב של כולם מובן לי ונעשה יחד כדי לאחד מחדש באמצעות הכדורגל והנבחרת".

כמו כן, ארגון "סרט לבן ישראל", ארגון של גברים נגד אלימות גברים, הפגינו לפני המשחק נגד זימונו של עומר אצילי לנבחרת ישראל.

עוד בוואלה!

רוטנשטיינר: "אני לא מצליח להרגיע את זהבי, כל אירופה מדברת עליו"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל מונס דאבור. ברני ארדוב
איזה רגע סמלי. דאבור מנשק את הדשא/ברני ארדוב
שחקני נבחרת ישראל, מנור סולומון, מונס דאבור, ביברס נאתכו. רויטרס
כל שחקני הנבחרת שמחו בשבילו. דאבור/רויטרס

חברי הכנסת הערבים מחו על שריקות הבוז. ח"כ סמי אבו שחאדה: "דאבור שחקן כדורגל מצטיין וברמה בינלאומית, העובדה שהוא משחק בנבחרת רק מוסיפה לה כוח וכבוד. ‏אי אפשר לומר את אותן המילים על החלק הגזעני בקהל הנבחרת וגם לא על ההמון הדומם. מה היה קורה אם כדורגלן יהודי בצרפת היה מקבל יחס דומה?! ‏די לגזענות". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה: "מי שראוי לקריאות בוז הוא לא מונס דאבור, אלא התאחדות הכדורגל שדרשה ממנו להתנצל על שהביע מחאה נגד עוול. ההכרעה החשובה הערב היא לא בין ישראל לאוסטריה אלא בין גזענות לדמוקרטיה. מאחל למואנס ולכולנו בהצלחה".

בסיום קפטן הנבחרת ביברס נאתכו אמר על דאבור: "היו אנשים לצערי שדאגו כל השבוע להוסיף רעל ולדאוג שיהיה לנו יותר קשה. לשמחתי האהבה ניצחה". גם ערן זהבי החמיא לדאבור וקרא לאחדות: "חוויה לא נעימה. מונס ציפה לזה. הבנו שזה יהיה, אבל התמודדנו עם זה מדהים כנבחרת. הבנו את הקטע, היו שריקות. יש לנו מדינה יפה עם הרבה קונפליקטים, ולא נצליח להבין אחד את השני עד הסוף, אז בואו נהיה מאוחדים בנבחרת. אני לא מנסה להגן על מונס, הוא יודע שעשה טעות, אבל צריך להישאר מאוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully