וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה: צה"ל הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות

הפרות הסדר נערכות בכמה מוקדים לאורך הגדר, כשבארבעה מקרים לפחות, בוצע ירי חי לעבר הפלסטינים. לפי גורמי צבא המתפרעים הצליחו לחבל בגדר המערכת בדרום הרצועה. בעזה דיווחו על 14 פצועים. גנץ: "המציאות בשטח תקבע איזה כלים נפעיל"

בווידאו: צה"ל נערך על גבול הרצועה מחשש להסלמה/צילום: דו"צ

לפחות 14 פלסטינים נפצעו הערב (רביעי) בכמה מוקדי הפרות סדר לאורך גדר הגבול בעזה - כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. צה"ל הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות, ובהמשך לוחמי חיל הים פתחו באש לעבר סירות חשודות מול חופי רצועת עזה שנעו במרחב שאסור לתנועה. לפחות בחמישה מקרים בוצע ירי חי לעבר מפרי הסדר. לפי גורמי צבא, המתפרעים הפלסטינים הצליחו לחבל בגדר המערכת בדרום הרצועה.

לאורך היום, צה"ל העלה את רמת הדריכות והכוננות במערך ההגנה האווירי בדרום ובשפלה מחשש לשיגורי רקטות מרצועת עזה, בהמשך להפרות סדר בגבול הרצועה. כדי למנוע אפשרות של הסלמה במקום, הצבא העביר מסרי אזהרה בכלי התקשורת הפלסטינים לבל יתקרבו אל הגדר, אחרת ייפגעו מאש חיילי צה"ל.

הלווית סעיד אל-חרומי, שגב שלום 25 באוגוסט 2021. -, אתר רשמי
ההפגנות בסמוך לגדר, היום/אתר רשמי, -

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בשטח בפיקוד הדרום, ביחד עם מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן. "לישראל אין בעזה אינטרסים מלבד שקט והשבת הבנים", אמר גנץ. "המכשול לשגשוג ופיתוח הרצועה הוא חמאס בהובלת סינוואר. אנחנו נגבה מחיר על כל פגיעה באזרחנו, בחיילינו ובריבונותנו. המציאות בשטח תקבע איזה כלים נפעיל".

העיתון הפלסטיני "אל-איאם" דיווח מפי מקור בפלגים הפלסטינים ברצועה כי חמאס התחייב לצד המצרי לשמור על כך שהעצרת תתקיים באופן מסודר, וכי ימנע עימותים וחיכוכים עם כוחות צה"ל. כמו כן, הוסכם לתת לכל זרוע צבאית את הזכות לתגובה צבאית מידית על כל פגיעה ישראלית במוצבים או באנשי הפלגים מעתה ואילך.

המקור הוסיף כי הפלגים מעוניינים לשמור על רגיעה ולהכיל את כעסו של הצד המצרי שבא לידי ביטוי בסגירת מעבר רפיח, במחאה על העימותים והחיכוכים עם צה"ל בעצרת של הפלגים שהתקיימה בשבת.

הפגנות פלסטינים בסמוך לגדר רצועת עזה 25 באוגוסט 2021. מג'די פתחי, TPS
הפגנות לאחר סוף שבוע מתוח, היום/TPS, מג'די פתחי

הפלגים הבטיחו למתווך המצרי כי הם אינם מעוניינים להידרדר לעימותים כפי שהיו בשבת, למרות שהם מסתייגים מכך שצה"ל לא עשה את המינימום עבור צרכי הרצועה, ובפרט הסרת המצור והשבת פני הדברים כפי שהיו לפני ה"תוקפנות הישראלית" האחרונה.

הפלגים קיבלו מסרים זועמים מהצד המצרי והיעדר שביעות רצון מהתנהלות העניינים בעצרת בשבת והחיכוכים עם צה"ל. המקור צופה כי שלטונות מצרים יפתחו את מעבר רפיח בתחילת השבוע הבא אם העצרת תתקיים כסדרה.

הפגנות פלסטינים בסמוך לגדר רצועת עזה 25 באוגוסט 2021. מג'די פתחי, רויטרס
ההפגנות בסמוך לגדר, היום/רויטרס, מג'די פתחי

בסוף השבוע האחרון, סמ"ר בראל חדריה שמואלי נפצע באורח אנוש מירי של מפגינים פלסטינים, דרך חרך בגדר. קודם לכן, התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

בתגובה לירי בבראל, תקפו מטוסי חיל האוויר ביום ראשון ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס, ובנוסף, חיל הים פתח בירי לעבר סירות של פלסטינים שחרגו מהאזור המותר לדיג מול חופי הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully