וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הביקורת: לפיד השתתף בישיבת קבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 21:44

שר החוץ השוהה בביקור במרוקו, הצטרף לישיבה בווידאו, זאת לאחר הביקורת שהוטחה בו על היעדרותו מהפורום. לעומתו, שר האוצר ליברמן, חבר קבינט אף הוא על פי חוק, הסביר מוקדם יותר השבוע ב-103FM כי ימשיך להיעדר והסביר זאת בחלוקת תפקידים עם השר חאמד עמאר

שר החוץ יאיר לפיד השתתף הערב (רביעי) לראשונה בדיון של קבינט הקורונה. לפיד שוהה בביקור במרוקו אך הצטרף לישיבה בשיחת זום. זאת, ברקע הביקורת הציבורית והפוליטית על כך שנעדר מישיבות קבינט הקורונה מאז הקמת הממשלה.

שר האוצר אביגדור ליברמן, גם הוא חבר על פי החוק בקבינט הקורונה ונעדר מהישיבות עד כה, הבהיר אתמול בראיון ב-103FM כי הוא לא מתכוון להשתתף וכי השר חאמד עמר הוא הנציג מטעמו.

ביקור שר החוץ, יאיר לפיד במרוקו 11 באוגוסט 2021. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד במרוקו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

סוגיית השתתפותו של לפיד עלתה בשבוע שעבר, ואף גררה ביקורת מתוקף תפקידו כראש הממשלה החליפי ומתוקף היותו חבר קבינט על פי חוק. תחילה, בסביבתו של לפיד אומרו כי הוא החליט עקרונית שלא להשתתף בישיבות קבינט הקורונה כדי שהדיונים יתבצעו בפורום כמה שיותר קטן, והוא מיוצג בכל הישיבות על ידי מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, ונציגי משרד החוץ ומעודכן בכל הסוגיות וההחלטות מראש הממשלה נפתלי בנט.

עוד בוואלה!

מאז הקמת הממשלה: לפיד לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה

לכתבה המלאה
קבינט הקורונה דן בדרכים למניעת התפשטות מחודשת של הנגיף ולבלימת זן הדלתא 27.06.21. עומר מירון, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד נעדר מישיבות קבינט הקורונה מאז הקמת הממשלה. הקבינט, חודש יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, עומר מירון
ביקור שר החוץ, יאיר לפיד במרוקו 11 באוגוסט 2021. שלומי אמסלם, משרד החוץ
השתתף לראשונה בדיון של הקבינט בשיחת זום ממרוקו. לפיד נוחת במרוקו, היום/משרד החוץ, שלומי אמסלם

עם זאת, לאחר מכן, לפיד הודיע כי ישתתף בישיבות וכי הוא קשוב לביקורת. "גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה", כתב בפייסבוק. "הוא פועל בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון".

מנגד, ליברמן הסביר את התנגדותו להצטרף לישיבות בחלוקת התפקידים בינו לשר במשרד האוצר, חמד עמאר. "אני לא משתתף ולא מתכוון להשתתף. יש חלוקה ברורה ביני לבין השר חמד עמאר, זה לא אומר שאני לא בקיא", אמר. "אני לא יכול לשבת בכל הוועדות, והודענו לכולם מהשבוע הראשון מה חלוקת הסמכויות ביני לבין השר חמד עמאר". כשנשאל אם לא מדובר בבריחה מאחריות, ענה ליברמן שהוא "מעולם לא בורח, אלא להפך לוקח. העניין לא פותר מאחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully