וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראענה מונתה לממלאת מקום בוועדת החוץ והביטחון; בימין תקפו: "מינוי של יחיא סינוואר"

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 21:05

חברת מפלגת העבודה תמלא את מקומה של ח"כ מואטי ואמרה כי "החוץ והביטחון של מדינת ישראל הוא גם שלי". ח"כים בימין מתחו ביקורת ברקע דברים מעוררי מחלוקת שאמרה בעבר. ח"כ בן גביר: "השלב הבא הוא שעבאס יקבל את תיק הביטחון"

חברי כנסת בימין מתחו היום (שלישי) ביקורת על המינוי של ח"כ אבתיסאם מראענה לממלאת מקום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. מראענה היא חברת מפלגת העבודה והיא תהיה מחליפה של ח"כ אמילי מואטי שהתמנתה לחברה קבועה בוועדה מטעם המפלגה.

הביקורת נגד מראענה בימין הושמעה לאור העובדה שהביעה בעבר בין היתר תמיכה בפעיל ג'יהאד אסלאמי והתגאתה שלא עמדה בצפירה. מראענה השיבה לביקורת וצייצה בטוויטר: "החוץ והביטחון של מדינת ישראל הוא גם שלי, יש לי הזכות והחובה כנבחרת ציבור להיות מופקדת עליו".

קודם לכן אמרה ח"כ מירי רגב מהליכוד כי מדובר ב"מינוי מוצלח של יחיא סינוואר בוועדת חוץ וביטחון", ואת הקרדיט על כך לדבריה יש לתת לבנט. "הכפיים כמובן לבוש הממשלה - נפתלי בנט", כלשונה. ח"כ עמיחי שיקלי מימינה כתב נגד המינוי: "ליהוק טבעי, עשר מעלות ימינה, תושבי זכרון כולנו אתכם". ח"כ איתמר בן גביר הוסיף בציניות כי "השלב הבא זה שמנסור עבאס יקבל את תיק הביטחון".

אבתיסאם מראענה, מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
מראענה חטפה מהימין ביקורת על מינויה לממלאת מקום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום החלה הוועדה הקבועה של הכנסת ה-24 את פעילותה, בדיון בו אישרה מליאת הוועדה, פה אחד, את ההמלצה כי ח"כ רם בן ברק יכהן כיו"ר הוועדה. בוועדה יכהנו 17 חברי כנסת, ובהם משה טור פז ונירה שפק (יש עתיד), ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ח"כ ניר אורבך (ימינה), ח"כ אמילי מואטי (העבודה), ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה), וח"כ יאיר גולן (מרצ). לכל אחד מהם יהיה ממלא מקום קבוע.

סיעות האופוזיציה טרם העבירו את שמות החברים בוועדה כחלק מהעימות עם הקואליציה על אופן חלוקת הוועדות בכנסת, אך באופן עקרוני לליכוד שמורים חמישה מקומות בוועדה ולסיעות ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית שמור מקום אחד לכל סיעה.

הקרב בין האופוזיציה והקואליציה על חלוקת הוועדות נמשך, ובליכוד עוד שוקלים האם לפנות לבג"ץ, להחרים את דיוני הוועדות או להמשיך במלחמת הפיליבסטרים נגד הקואליציה במחאה על כך. במפלגות האופוזיציה קיים זעם רב על ייצוג הדל שקיבלו בוועדות, ובראשן בוועדת הכספים, ובעיקר על העובדה שהסיעות קיבלו רק שלוש ועדות "לא משמעותיות", כלשונם, בכנסת - הוועדה לקידום מעמד האישה, הוועדה לביקורת המדינה וועדת המדע והטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully