וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של נתק עם נתניהו: בנט נפגש בחשאי עם המלך עבדאללה בארמון בעמאן

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 23:28

לדברי בכיר ישראלי לשעבר, הפגישה היתה חיובית ביותר, ובמהלכה השניים סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסי המדינות. עוד נמסר כי בנט עדכן בפגישה את המלך על נכונותו לאשר מכירת אספקת מים נוספת מישראל. בלשכת רה"מ ולשכת מלך ירדן סירבו להתייחס לדברים

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר בשבוע שעבר בחשאי בירדן ונפגש עם המלך עבדאללה בארמון בעמאן - כך מסר בכיר ישראלי לשעבר. מדובר בפגישה הראשונה בין מלך ירדן לבין ראש ממשלת ישראל מזה יותר משלוש שנים.

הבכיר עוד ציין כי הפגישה היתה באווירה חיובית ביותר. לדבריו, כבר בתחילת הפגישה עדכן בנט את המלך על נכונותו לאשר את העסקה למכירת אספקת מים נוספת מישראל לירדן.

הבכיר הישראלי לשעבר הוסיף כי ראש הממשלה והמלך סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסים וחזרה לדיאלוג נורמלי בין הצדדים, זאת אחרי יחסים מתוחים ביותר בשנים האחרונות שהגיעו עד כדי נתק ארוך בין המלך לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

בלשכת ראש הממשלה ובלשכת מלך ירדן סירבו להתייחס לדברים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הסיעה 5 ביולי 2021. שלו שלום, TPS
רה"מ ראשון מזה שלוש שנים שנפגש עם מלך ירדן. בנט/TPS, שלו שלום
עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017. AP
חזרה לדיאלוג בין הצדדים. המלך עבדאללה/AP

מוקדם יותר היום, שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם עמיתו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן א-ספדי, בצד הירדני של גשר אלנבי. בהמשך לדברים שאמר בנט למלך עבדאללה בפגישתם, השרים סיכמו כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים במהלך 2021. לפיד וא-ספדי עוד סיכמו על הגדלת פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית מסכום של 160 מיליון דולר בשנה ל-700 מיליון דולר בשנה.

מנגד להסכמים, לפי הודעת משרד החוץ הירדני, א-ספדי הדגיש בפני לפיד כי לתושבים הפלסטינים בשייח ג'ראח יש זכות להישאר בבתיהם, וכן כי אם יפונו "יהיה זה פשע מלחמה". שר החוץ הירדני עוד אמר ללפיד כי המדינה צריכה גם לכבד את הסטאטוס קוו בהר הבית, וכי יש לעשות כל מאמץ כדי ליצור אופק מדיני מול הפלסטינים. לפי הודעת משרד החוץ הירדני, א-ספדי הדגיש בפגישה כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד לסכסוך, וביקש שישראל לא תנקוט בפעולות שחותרות תחת פתרון זה.

לפיד מסר על הפגישה: "ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל. משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים, נרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים לטובת שתי המדינות". כמו כן, מלשכת שר החוץ נאמר כי הפרטים הסופיים של עסקת המים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully