וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון לשעבר מרים נאור תעמוד בראש ועדת החקירה לאסון במירון

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 10:44

הנשיאה המכהנת אסתר חיות החליטה על מינויה של קודמתה בתפקיד, ולצדה יעמדו הרב מרדכי קרליץ והאלוף במיל' שלמה ינאי. לפני כשבוע אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת החקירה הממלכתית, שתקציבה יעמוד על שישה מיליון שקלים

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה הבוקר (ראשון) כי קודמתה בתפקיד, השופטת מרים נאור, תעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית שתחקור את האסון במירון. לצדה יעמדו הרב מרדכי קרליץ, ראש עיריית בני ברק לשעבר מטעם סיעת דגל התורה וכן האלוף במיל' שלמה ינאי, לשעבר מפקד פיקוד דרום.

הממשלה אישרה לפני כשבוע את הקמתה של הוועדת, בישיבת העבודה הראשונה שלה. האסון אירע לפני 52 ימים, ביום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, ונספו בו 45 בני אדם.

תקציב הוועדה יעמוד על שישה מיליון שקלים. נוסח ההחלטה שאושר קבע כי הוועדה "תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

הועדה לחקירה הממלכתית לאסון במירון. דוברות הרשות השופטת, אתר רשמי
הרכב הוועדה לצד הנשיאה חיות, היום/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת

ההמלצות על הקמתה הוכנסו להסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד תחת סעיף מיוחד. את ההצעה להקמת ועדת החקירה הביאו לאישור הממשלה שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ושר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

"בהתחשב בגודל האסון, וברגישות הסוגיות הטעונות בירור, בחרתי להעמיד בראש הוועדה את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, ולצדה יכהנו, כאמור, הרב מרדכי קרליץ והאלוף במילואים שלמה ינאי", כתבה נאור בהחלטתה.

אסון הר מירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן / פלאש 90, פלאש 90
מעגלי קבלת ההחלטות ייחקרו. ליל האסון במירון/פלאש 90, דוד כהן / פלאש 90

היא הודתה לחבריה שהסכימו לקבל את התפקיד ונימקה את בחירתה בהם: "הנשיאה בדימוס נאור היא עתירת ניסיון וידע שיפוטי. היא כיהנה לאורך שנים בכל ערכאות השיפוט ודנה בתיקים מן המורכבים ביותר שידעה המדינה. הרב קרליץ כיהן בעבר כראש עיריית בני ברק ולוֹ ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבניה. הוא שימש בעבר כחבר ועדת טל לגיבוש ההסדר הראוי בנושא גיוס בני ישיבות לצה"ל, ולוֹ בקיאות רבה בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב"י".

"האלוף ינאי שימש כאלוף פיקוד הדרום וכראש אגף התכנון במטכ"ל, והוא עתיר ידע וניסיון בתחומי הלוגיסטיקה והתכנון. מאז שפרש מצה"ל עוסק האלוף ינאי בניהול חברות מובילות במשק. כמו כן הוא משמש כיושב ראש עמותת על"ם - עמותה לנוער במצבי סיכון".

בווידאו: תיעוד הרגע שבו ההילולה במירון הופכת לטרגדיה/צילום: המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים

102 בני אדם נפצעו באסון במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, באירוע שמצוין מדי שנה. זאת, עקב מעיכה וחנק שנגרמו בשל הדוחק הרב של הקהל. בעקבות האסון הכריזה הממשלה על יום אבל לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully