וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-50 שנה: בניין הטלוויזיה המיתולוגי של רשות השידור בירושלים נהרס

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 13:59

המקום ששידר לכל בית בישראל את נקודות הציון ההיסטוריות של המדינה, הממוקם ברחוב תורה מציון, מוצא הבוקר להריסה אחרי עשורים. על חורבותיו ייבנה פרויקט מגורים יוקרתי הכולל שישה בניינים

בווידאו: הריסת בניין הטלוויזיה המיתולוגי של רשות השידור ברוממה ירושלים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: רוני כנפו

הבניין המיתולוגי של רשות השידור ברוממה שבירושלים יצא היום (שלישי) להריסה - אחרי יותר מ-50 שנות פעילות. על חורבותיו של המבנה המיתולוגי שממנו שודרו לכל בית בישראל נקודות הציון ההיסטוריות של המדינה ונולדה הטלוויזיה הישראלית ייבנה פרויקט מגורים, שיכלול שישה בניינים בני 11 קומות ובהם 308 דירות. 247 דירות מהפרויקט יוגרלו במסגרת מחיר למשתכן, בהנחה השווה כמיליון שקלים.

הבניין, שמזוהה עם ראשיתה של הטלוויזיה בישראל, ממוקם ברחוב תורה מציון 17 ובו שכנו אולפני הטלוויזיה הישראלית ומשרדיו מאז הקמת הערוץ ב-2 במאי 1968 ועד לסגירת רשות השידור. הבניין הוחזר אל מנהל הדיור הממשלתי בנובמבר 2017.

בשנים האחרונות, עמד כלל המתחם נטוש וכאמור הבוקר החלה הריסתו לטובת בניית aka premium, פרויקט המגורים היוקרתי שתבנה חברת אקה נדל"ן.

עד כאן מרוממה: בניין הטלוויזיה המיתולוגי של רשות השידור נהרס 
22.6.21. ראובן קסטרו
לקראת פעולות ההריסה. הנכס ההיסטורי של רשות השידור, היום/ראובן קסטרו

יאיר שטרן, לשעבר מנהל הטלוויזיה הישראלית, הגיע למקום יחד עם עשרות עובדים לשעבר לצפות בפעולות ההריסה. הוא אמר כי "אני לא כואב את הריסת הבניין הזה, הוא עומד כשלד וכפצע פתוח כבר שנים רבות". הוא סיפר על יוזמת הזיכרון לראשית ימי הרשות ואמר כי "יהיה מוזיאון טלוויזיה ורדיו שעכשיו הוקם בתל אביב, כך שדברים לא הולכים לאיבוד. רק הבלוקים הולכים לאיבוד".

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור בעבר/ראובן קסטרו

גם דפנה קרלינר, שעבדה ברשות השידור 30 שנה בשורת תפקידי הפקה, הגיעה לצפות בפעולות ההריסה. "פה התחתנתי, ילדתי את הילדים, הייתי פה בחגים, שמחות, מלחמות, ובסיקור האירועים של אריאל שרון וגלעד שליט, מה לא עברנו פה?", אמרה. עבורה ועבור חבריה זה יום עצוב. "אפילו שאנחנו לא בתוך הרשות, זה קשה לראות. באנו כמחאה לומר שלום למקום שאהבנו".

(צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

פפה פיינברג בן ה-59 עבד ברשות השידור 27 שנה, היה הגרפיקאי של מהדורת "מבט", "הגיע זמן לשון", "זאפ לראשון" ולדבריו "הילאי ולילי היו המצאות שלי". הוא אמר כי "זו פיסת היסטוריה, כל חלון וכל מסדרון עם הסיפור שלו. עברתי המון חוויות. אומרים שאם אתה אוהב את העבודה שלך אם אתה לא מרגיש שעבדת יום בחייך, וככה הרגשתי כשעבדתי כאן".

אלי קליין, יו"ר אקה נדל"ן, התייחס להריסת המבנה ופרויקט שעתיד לקום: "אנחנו נפרדים היום מנכס היסטורי שהיה חלק בלתי נפרד מהעיר ירושלים מעל 50 שנה. אלה הם רגעים מכוננים והיסטוריים, בזמני שגרה גם יחד - להריסת בניין רשות השידור משמעות רבה ולתושבים רבים רגשות עמוקים למתחם זה. דור הולך ודור בא, עת לשידור ועת לדיור. במתחם זה יוקם פרויקט לבניית 308 דירות להרחבת העיר הנוגעת ללב כל יהודי בארץ ובעולם. ירושלים היא יעד אסטרטגי לכל חברה המכבדת את עצמה ורואה בה כיעד יזמי נרחב. אני תפילה שנוציא לפועל פרויקט גדול זה לתפארת העיר ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully