וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כ-5 שנים: פרופ' אבי שמחון, היועץ הכלכלי של רה"מ, יסיים את תפקידו

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 21:24

שמחון, מקורב לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הוביל את המדיניות הכלכלית במהלך שנת הקורונה. ראש הממשלה בנט הודה לשמחון על שירותו במהלך השנים ואיחל לו הצלחה בהמשך הדרך. השניים סיכמו כי שמחון יסיים את כהונתו בשבועות הקרובים

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, הודיע הערב (שני) לראש הממשלה נפתלי בנט על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר חמש שנים וחצי. ראש הממשלה בנט הודה לשמחון על שירותו המסור ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו. השניים סיכמו כי פרופ' שמחון יסיים את תפקידו בשבועות הקרובים.

שמחון נחשב למקורב מאוד לראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו. במהלך המשבר הכלכלי האחרון עזר לו לקדם כמה מהלכים כלכליים שזכו להתנגדות גורפת של הגורמים המקצועיים במשרד האוצר ושל בנק ישראל, ובהם מתן מענקים לכל אזרח והעברת תקציב חד שנתי במקום דו שנתי.

פרופסור אבי שמחון - 19 יוני 2017. יונתן זינדל, פלאש 90
מקורב לנתניהו. שמחון/פלאש 90, יונתן זינדל

אחד המהלכים הכלכליים המשמעותיים שהוביל שמחון בתקופה האחרונה היא סגירת מפעלי בזן במפרץ חיפה. לפני חודשיים ועדת המנכ"לים לעניין מפרץ חיפה בראשותו המליצה להפסיק את הפעילות הפטרוכימית במפרץ בהקדם האפשרי ובתקופה של לא יותר מעשור.

פרופ' שמחון נכנס לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכה בשנת 2015. שנתיים לפני כן, ב-2013 התמודד שמחון בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת. הוא הוצב במקום ה-53 ברשימת הליכוד-ישראל ביתנו בבחירות לכנסת ה-19, אך לא נכנס לבסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully