וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאים גדעון לוי, אוהד חמו, יפעת גליק וקרינה שטוטלנד זכו בפרס סוקולוב

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 15:27

הוכרזו הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית מטעם עיריית תל אביב, ובפרס דוש לקריקטורה ל-2021: עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, עורכת "לאישה" קרינה שטוטלנד, כתבת התחקירים של כאן יפעת גליק, כתב השטחים של חדשות 12 אוהד חמו והקריקטוריסט גיא מורד

העיתונאי גדעון לוי. יח"צ,
גדעון לוי/יח"צ

הוכרזו הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית מטעם עיריית תל אביב, ובפרס דוש לקריקטורה לשנת תשפ"א 2021. פרס סוקולוב לעיתונות כתובה מטעם עיריית תל אביב יוענק השנה לעיתונאי "הארץ" גדעון לוי ולעורכת מגזין "לאישה" קרינה שטוטלנד. פרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית מטעם עיריית תל אביב-יפו יוענק השנה ליפעת גליק, כתבת תחקירים של תאגיד השידור הציבורי כאן, ולאוהד חמו, הכתב לענייני פלסטינים של חדשות 12. פרס דוש לקריקטורה יוענק השנה לקריקטוריסט גיא מורד. הפרס, בסך 18 אלף שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך ב-9 בנובמבר.

בנימוקי השופטים על הענקת הפרס לגדעון לוי נכתב בין השאר כי הוא "מאתגר בקביעות את הקונצנזוס הישראלי בעבודת שטח אמיצה, המביאה את עדויותיהם וסיפוריהם של מי שאינם זוכים לחשיפה מספקת בשיח התקשורתי המקומי - קולותיהם של פלסטינים ביהודה, שומרון ובעבר רצועת עזה. כפובליציסט, לוי מציג עמדות מקוריות ועצמאיות שאינן נכנעות למוסכמות או לסביבה חברתית מסוימת ובכך מעשיר את השיח הציבורי ללא מורא".

קרינה שטוטלנד, עורכת "לאישה". יניב אדרי,
קרינה שטוטלנד, עורכת "לאישה"/יניב אדרי

בנימוקי הענקת הפרס לקרינה שטוטלנד צוין בין השאר כי היא "הרחיבה את תחומי עיסוקו של השבועון 'לאישה' לדיון בחסמים המקשים על נשים בהשתלבות ובהתקדמות בחברה הישראלית ובביתן. בכך היא תורמת תרומה מהותית להתפתחות העיתון שהוגדר בעבר כייעודי לנשים, אל שיח מעצים ודיון במכשולים הניצבים בעיקר בפני נשים. שילוב תכנים אלה בשבועון הפונה לנשים מכל שכבות האוכלוסייה הוא אמירה צלולה ופורצת דרך בסוגה המגזינית בעברית".

חברי ועדת השופטים בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה: יושבת הראש נורית קנטי, נדב איל, בינה לוז, שלום קיטל ופרופ' נעמה שפי.

עוד בוואלה!

מפקד גל"צ שמעון אלקבץ יסיים תפקידו באוגוסט, גורם בתחנה: "מצפים לרגע הזה"

לכתבה המלאה
אוהד חמו. חדשות 12,
אוהד חמו/חדשות 12

בנימוקי הבחירה באוהד חמו צויין כי הכתב והפרשן "מסקר את הזירה הפלסטינית במקצועיות ובאומץ. בכתבותיו הוא מנגיש לצופים את המציאות המורכבת ואת חיי היומיום של העם הפלסטיני. חרף העובדה שעבודתו העיתונאית כרוכה בסיכונים, הוא נוכח לעיתים קרובות במקומות ובמצבים שמעטים העיתונאים הישראליים המגיעים אליהם. דיווחיו מביאים לצופים אירועים ותהליכים המתרחשים בשטחים, לצד פרשנות מעמיקה אך שווה לכל נפש".

יפעת גליק. מיכה לובטון,
יפעת גליק/מיכה לובטון

בנימוקי הענקת הפרס ליפעת גליק נכתב בין השאר כי היא "עוסקת עשרים שנה במלחמה עיתונאית עיקשת לחשיפת עבירות, כשלים ומחדלים במערכות ציבוריות. בין השאר, היא מעלה באופן שיטתי לסדר היום הציבורי פגיעות חמורות באיכות הסביבה על ידי קרטלים ותאגידי ענק, נושאים שכלי תקשורת מסחריים ממעטים לעסוק בהם. תחקיריה תרמו לחיזוק המודעות הציבורית למנגנונים המסואבים שמאחורי מערכות אלו. כעיתונאית חוקרת בתאגיד השידור היא מהווה דוגמה לתקשורת נושכת, משפיעה וחסרת מורא".

חברי ועדת השופטים בפרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית: יושבת הראש ליסה פרץ, מוטי גילת, רוני לינדר, פרופ' רפי מן ועינת פישביין.

גיא מורד. שחף סגל מתוך סדרת הרשת י(ו)צרים,
גיא מורד/שחף סגל מתוך סדרת הרשת י(ו)צרים

בנימוקי הועדה לבחירת גיא מורד צויין בין השאר כי הוא "קריקטוריסט בעל רגישות גבוהה ומבט אישי על מורכבותה של החברה בישראל. גיא מצליח לשקף בעבודתו את המציאות הישראלית וחיי היום יום, מנקודת מבט כנה תוך שהוא מוצא אנושיות גם במצבים טעונים. מורד מתאר את המרחב הישראלי בפורמט של קריקטורה פוליטית ומצליח לספר סיפור רב שכבתי בדימוי אחד. הוא נע מבחינה סגנונית בין קריקטורה קלאסית למבט קולנועי עכשווי ומעורר הזדהות. מורד חידש והרחיב את פורמט הקריקטורה הפוליטית ומצליח לצקת לתוכו אמירה משמעותית לאורך שנים".

חברי ועדת השופטים בפרס דוש לקריקטורה: יושבת הראש גלית גאון, ד"ר מיקי גרדוש, דניאלה גרדוש-סנטו, אסף חנוכה ונמרוד רשף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully