וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים סמוך למאחז אביתר: פלסטיני בן 15 נהרג מאש צה"ל

מוחמד חאמיל מהכפר ביתא נהרג במחאה שניצתה בעקבות הקמת המבנים בגבעה בשומרון. מאות השתתפו בהפגנה, יידו אבנים, שיגרו זיקוקים והבעירו צמיגים, וכוחות הביטחון השיבו בירי ברובה רוגר. 3 נפצעו במהומות. בצה"ל לא התייחסו למות הנער: "הפלסטינים סיכנו את חיי הלוחמים"

נער בן 15 נהרג היום (שישי) מאש צה"ל בעימותים סמוך למאחז אביתר. מאות השתתפו במחאה שבה נהרג הנער, מוחמד חמאיל מהכפר ביתא שסמוך לשכם. הם יידו הפלסטינים אבנים, שיגרו זיקוקים והבעירו צמיגים, וכוח צה"ל השיב בירי ברובה רוגר. שלושה מהמפגינים נפצעו במהומות.

"בשעות האחרונות מאות פלסטינים משתתפים בהפרת סדר אלימה סמוך לכפר ביתא שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון", מסרו בצה"ל. "מפרי הסדר מיידים אבנים וסלעים, מבעירים צמיגים, יורים זיקוקים לעבר לוחמי צה"ל ומסכנים את חייהם. לוחמי צה"ל פועלים אל מול הפרת הסדר ומגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר". בהודעה, שיצאה כשעה לאחר התקרית, לא התייחסו למותו של הנער, ובתשובה לשאלה על כך השיבו כי "מוכרת טענה פלסטינית על צעיר הרוג ופצועים".

מוחמד חמאיל, שנהרג מאש צה"ל סמוך למאחז אביתר. -, אתר רשמי
נהרג מירי צה"ל. מוחמד חמאיל/אתר רשמי, -
עימותים בין פלסטינים לכוח צה"ל סמוך למאחז אביתר, 11 ביוני 2021. -, צילום מסך
העימותים ליד אביתר, היום/צילום מסך, -
בווידאו: עימותים סמוך למאחז אביתר - בן 15 נהרג מאש צה"ל/מערכת וואלה!

המחאה ניצתה בעקבות הקמת המבנים בגבעה בשומרון לפני כמה שבועות. לטענת תושבי האזור, המתנחלים פלשו לקרקעות ששייכות להם, והספיקו בזמן שחלף לבנות מספר דו-ספרתי של בתים.

המאחז עורר מחלוקת גם בממשלה. אתמול אמר שר הביטחון בני גנץ כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין סמכות במתן אישור לפינוי המאחז אביתר, בתגובה למכתב ששיגר ללשכתו ראש הסגל של נתניהו, אשר חיון, בו טען כי לא קיבל אישור מראש הממשלה לתחילת הליכי פינוי של המאחז הבלתי חוקי.

"אין הוראה כלשהי בדין הקובעת כי הוצאת צו תיחום באזור יהודה ושומרון טעונה אישור ראש ממשלה", נכתב במכתב ששיגר חזרה ללשכת נתניהו. "מבלי להידרש לשאלות המורכבות הכרוכות בקביעת מעמד קרקע באזור, עצם הקמת המאחז הינה פעולה בלתי חוקית שהיקפה ומאפייניה חריגים. נסיבות המקרה החריגות הן שהביאו להחלטה על הוצאת צו התיחום, וזאת לאחר התייעצות עם כלל הגורמים הביטחוניים והמשפטיים הרלבנטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully