וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: עוזר השר ליצמן קידם אינטרסים של חברות במשק תמורת שוחד

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 0:12

המשטרה עצרה ארבעה בני אדם במסגרת חקירת הפרשה בלהב 433, בהם עוזרו של שר הבריאות לשעבר, מוטי בבצ'יק. בחקירה עלה בין השאר החשד שהחברה תרמה לעמותות המקושרות עם בבצ'יק - בתמורה לסיוע להסרת סימונים ממוצריה. בין עצורים גם הפובליציסט מנחם גשייד והלוביסט ארז גילהר

ארבעה בני אדם, בהם עוזרו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, מוטי בבצ'יק, נעצרו הבוקר (ראשון) לחקירה באזהרה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. עצורים נוספים בפרשת השחיתות, שנחקרת בלהב 433, הם הפובליציסט החרדי מנחם גשייד, הלוביסט ארז גילהר ומנכ"ל חברת התרופות רוש, אבי דנציגר. במסגרת הפרשה עוכבו כמה בני אדם נוספים. בית המשפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של בבצ'יק וגילהר ביומיים, ואת מעצרו של גשייד ביממה.

אחד החשדות שנחקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה הוא שבכירים בתנובה שיחדו לכאורה את בבצ'יק על מנת שידאג להסיר סימונים אדומים (המעידים על רמות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן) מכמה מוצרים של תנובה, על מנת להגביר את המכירות שלהם. בנוסף, עולה חשד כי תנובה העבירה תרומות בהיקפים כספיים גדולים לעמותות המקושרות לבבצ'יק, במטרה לקדם את הסרת סימון המוצרים.

בווידאו: הארכת מעצר בפרשת החשד לשחיתות במשרד ממשלתי/מערכת וואלה!

בבצ'יק הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, ואמר לחוקרים שכל הפעולות שלו נעשו כדין. המשטרה ופרקליטו של בבצ'יק, עו"ד עמית חדד, הסכימו על הארכת מעצר עד יום שלישי בשעה 20:00, כשלאחר מכן בבצ'יק ישוחרר למעצר בית.

ליצמן נשאל על החשדות נגד עוזרו במהלך אירוע הוקרה לצוותים הרפואיים ולראשי מערכת הבריאות, ואמר כי לא הכיר את החשדות נגד בבצ'יק. "אין לי מושג במה מדובר. בבצ'יק הוא עוזר שלי, הוא אדם נאמן וישר. אין לי מה להוסיף מעבר לזה", אמר.

עוד בוואלה!

ציון "מספיק": ישראל במקום ה-35 במדד השחיתות העולמי

לכתבה המלאה
יעקב ליצמן ועוזרו מוטי בבצ'יק, 3 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מעצרו של יועצו ומקורבו של שר הבריאות לשעבר הוארך ביומיים. ליצמן ובבצ'יק/פלאש 90, יונתן זינדל
ארז גילהר. אוליבייה פיטוסי, הארץ
ארז גילהר/הארץ, אוליבייה פיטוסי

מהמשטרה נמסר תחילה כי מהחקירה עולה החשד כי אחד העצורים קידם אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק בתמורה לשוחד, בכמה הזדמנויות, "תוך ניצול מעמדו ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי".

מנחם גשייד. אמיל סלמן, הארץ
נעצר במסגרת הפרשה. הפובליציסט מנחם גשייד/הארץ, אמיל סלמן
מוצרי גבינה של תנובה. יונתן זינדל, פלאש 90
החשד: בכירים בתנובה שיחדו את עוזר השר כדי לקדם הסרה של הסימונים האדומים/פלאש 90, יונתן זינדל

מתנובה נמסר: "תנובה פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש".

מחברת רוש ישראל נמסר: "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully