וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגבור השמירה בבי"ס וגיוס מילואים: תכנית הממשלה לאבטחת הערים המעורבות

עודכן לאחרונה: 4.6.2021 / 13:48

לתכנית הוקצו לה 97 מיליון שקלים, ועיקרה הוא תגבור כוחות השיטור וחידוש המלאים של המשטרה בערים המעורבות בשלושת החודשים הקרובים בעקבות המהומות במהלך מבצע "שומר החומות". בנוסף, הוסכם אושר המשך שיתוף הפעולה עם שב"כ בחקירת המהומות ובאיתור נשק לא חוקי

בווידאו: ארבעה בקבוקי תבערה נזרק לבניין מגורים בלוד/צילום: לירן לוי

הממשלה אישרה היום (שישי) תכנית חירום מיוחדת של המשרד לביטחון פנים, בעקבות המהומות בערים המעורבות בימי מבצע "שומר החומות".

התכנית, שלה הוקצו 97 מיליון שקלים, כוללת בין היתר גיוס זמני של 300 שוטרים והצבה של שתי פלוגות מילואים של מג"ב לתגבור כוחות משטרה בערים המעורבות בשלושת החודשים הקרובים, השלמת מלאים של המשטרה, תגבור אבטחה במוסדות חינוך עד לסוף השנה, תיקון נזקים שנגרמו למבנים וציוד של המשטרה במהלך התקופה ובחינת הקמתה של תחנת משטרה חדשה בלוד.

עוד אישרה הממשלה להמשיך את מעורבות שב"כ בחקירת המהומות ובאיתור ותפיסת נשק בלתי חוקי שנמצא בידי אזרחים.

מפקדת מג"ב בלוד 19 במאי 2021. ראובן קסטרו
כוח מג"ב מסייר בלוד, 19 במאי/ראובן קסטרו

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בירך על אישור התכנית. "הציבור הישראלי ומשטרת ישראל התמודדו בשבועות האחרונים עם מאורעות שמסוגם לא היו בהיקפם ובעוצמתם מקום המדינה ועד היום", אמר אוחנה, שטען כי "כדי לשפר את יכולת התגובה המהירה של המשטרה גם בצבר נרחב כזה של אירועים יש צורך בעוד הרבה כוח למשטרה. התכנית כוללת שני שלבים - שלב ראשון למימוש מיידי, ושלב שני הכולל הקמת צוותים מקצועיים שיגבשו את הצרכים לטווח הארוך יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully