וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים קבע: פסילת השער של הפועל תל אביב הייתה נכונה

3.6.2021 / 13:37

האיגוד נתן גיבוי לארז פפיר ושופטי המסך והצדיק גם את האדום לשי אייזן: "השתמש בפקקים חשופים". גם ההחלטה לבטל את הפנדל של מכבי תל אביב קיבלה רוח גבית. בדוח השיפוט נכתב: "קלינגר וטועמה התפרצו באופן מתריס לעבר השופט". השר טרופר: "ערב מרגש הוכתם בהתנהגות מבישה

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:2 על הפועל תל אביב בגמר הגביע/ספורט1

איגוד השופטים פרסם היום (חמישי) את מסקנותיו בעקבות החלטות צוות השיפוט בגמר הגביע הסוער אמש שבו ניצחה מכבי תל אביב 1:2 את הפועל תל אביב לאחר הארכה. באיגוד גיבו את שתי ההחלטות הקריטיות של ארז פפיר, או יותר נכון צוות ה-VAR שלו במשחק הזה.

כזכור, בדקה ה-90 ארז פפיר פסק על פנדל לזכות מכבי תל אביב אחרי הכשלה של איאד אבו עביד על אדוארדו גררו. אלא שאנשי ה-VAR אותתו לפפיר שההכשלה הייתה מחוץ לרחבה והפנדל בוטל. באיגוד השופטים הבהירו כי "מדובר בהתערבות נכונה של שופט המסך לביטול בעיטת העונשין ויש לגשת למסך מכיוון שמדובר באירוע עובדתי שלא נתון לפרשנות".

שי אייזן שחקן הפועל תל אביב מול דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. ספורט1, צילום מסך
רגע הפגיעה של אייזן בפרץ/צילום מסך, ספורט1

המהלך הדרמטי יותר התרחש בדקה ה-115 כאשר שי אייזן כבש שער במצב של 1:2 לצהובים. אלא שאנשי המסך שוב התערבו משום שאייזן עצמו ביצע עבירה על דור פרץ במהלך שהוביל לשער הזה. פפיר נעזר באנשי ה-VAR ואחרי צפייה חוזרת ביטל את השער וגם הרחיק את הקשר האדום.

בפסיקה של איגוד השופטים לגבי המהלך נקבע ש"מדובר בהתערבות נכונה של שופט המסך וגם שליפת הכרטיס האדום". באיגוד הסבירו שהעבירה הייתה חלק בלתי נפרד מהמהלך ההתקפי שהוביל לשער ולכן דינו להיפס. לגבי האדום, אייזן "השתמש בפקקים חשופים ופגיעה גבוהה ברגלו של שחקן יריב".

דוח המשפט מהמשחק הסוער מציין את המהומה הגדולה שפרצה בדקה ה-115 מיד לאחר פסילת השער של שי אייזן. בדוח נכתב כי: "בדקה ה-115, בעקבות החלטת השופט על ביצוע בדיקת שיפוט חוזרת, התפרצו לכר הדשא מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר, העוזר סלים טועמה, מאמן השוערים עמי גניש ומנהל הקבוצה דודי מגן. כל הארבעה התפרצו באופן מתריס ומאיים לעבר השופט ארז פפיר והיה להם חלק משמעותי במהומה הגדולה בכר הדשא". בנוסף, בדוח מוזכרות התנועות המגונות של ניר קלינגר ועוזרו טועמה לעבר הקהל הצהוב".

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב משתולל על השופט ארז פפיר במהלך הדרבי מול מכבי תל אביב, דודי מגן מנהל הקבוצה. ברני ארדוב
ייענש בחומרה על ההתפרצות? קלינגר/ברני ארדוב

שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר, התייחס היום לאירועי האלימות בדרבי וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שפה אלימה, אובדן שליטה ונאצות קשות ליוו כמו צל את הערב החגיגי והמיוחד הזה, ואינם מאפשרים להתעלם מהם. ערב גמר מרגש, באצטדיון מלא בעשרות אלפי אוהדים צבעוניים שרובם כמובן נוהגים בהגינות ובכבוד - הוכתם בהתנהגות מבישה ומכוערת של חלקים קטנים מהנוכחים. האמת, שפשוט נמאס מהקריאות הנוראיות על אושוויץ. רק דמיינו את ניצולי השואה שצריכים להקשיב לזוועה הזו. אנחנו נעבוד קשה ונמצא דרכים להיאבק באלימות הפיסית והמילולית במגרשי הספורט. עבורי, ההתנהגויות בשבועות האחרונים היו בבחינת פעמוני אזהרה ואני לא מתכוון לאטום את אוזני מלשמוע אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully