וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של המתנה: הרכבת הקלה יצאה לנסיעת מבחן ראשונה בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 17:17

אחרי 6 שנות עבודה, חברת נתיבי תחבורה עירוניים החלה בנסיעות הרצה, בפעם הראשונה בה כלל מרכיבי תפעול הרכבת הקלה פועלים יחד - לרקע מחיאות הכפיים של התושבים הנרגשים. פעילות ההרצה מלווה על ידי המשטרה, המוודאת את בטיחות הכלי החדש. "תביא מהפיכה לרמת החיים"

בווידאו: נסיעת הרצה לרכבת הקלה/צילום: נת"ע

אחרי יותר משש שנים של עבודות, חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) החלה היום (רביעי) לראשונה לקיים נסיעות הרצה של הרכבת הקלה - הדנקל - בפתח תקווה. זאת, בפעם הראשונה בה כלל מרכיבי תפעול הרכבת מופעלים יחד. מקטע בין הרחובות אורלוב לשנקר בעיר נבחר לקיום ההרצה הראשונית, שהתקבלה במחיאות הכפיים של התושבים שעמדו סביב נרגשים.

"עד עכשיו כל החפירות והבלאגן הזה היו רק בעיות", משתף אחד מבעלי העסקים הממוקמים במקטע הנסיעה הראשונה של הרכבת. "מעכשיו אני מתחיל לראות את הפתרון".

בין מרכיבי תפעול הרכבת נמצאים הבקרה, אספקת הכוח, תקשורת, איתות, מערכות הקרונות, מעבר הקרונות במתחמים המשוקעים, ואף המסילה עצמה. חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, ליווה מקרוב את הפרויקט, אותו הוא מכנה "היסטורי", ועכשיו אחרי שנים של עבודות - הוא רואה אותו מתגלגל בכוחות עצמו. "עד היום כל אחד מהמרכיבים האלו היה stand alone, עכשיו הם צריכים לעבוד ביחד", הוא מסביר בשיחה עם וואלה!, בפורטל שנקר אליו הובאה הרכבת לסדרת בדיקות בסיום יום ההרצה הראשון שלה.

ביקור בנסיעות ההרצה של הרכבת הקלה. נת"ע, מערכת וואלה!
"אני מתחיל לראות את הפתרון". הרכבת בנסיעת ההרצה בפתח תקווה, היום/מערכת וואלה!, נת"ע

גליק עוד מתייחס גם להיבטים הרחבים של הפעלת הרכבת, שלא מסתיימת בתנועת הקרונות על המסילה, אלא גם לשילובה בעתיד הקרוב והרחוק יותר במכלול התנועה של הרחוב. "כדי לעמוד ביעד שהוצב לנו - תדירות של כל 3.5 דקות - כל המערך חייב להתאים את עצמו לרכבת". אותו המערך הוא שורת הרמזורים ברחוב המכוונים את תנועת כלי הרכב באחד מצירי הרוחב המרכזיים בעיר.

בימיה הראשונים של ההרצה, הפעילות מלווה על ידי המשטרה, המוודאת כי מתאפשרת נסיעה בטוחה של הקרונות. זאת, בסביבה תחבורתית שמורכבת מהולכי רגל, קורקינטים ואופניים חשמליים, כלי רכב דו-גלגליים ועד משאיות ואוטובוסים - כל אלו מתמודדים עם נוכחות של כלי רכב חדש ושונה לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ההבט הבטיחותי תופס חלק ניכר מההשקעה באמצעי התחבורה הזה, החל במבנה רציפים שבמקומות המועדים מורכבים משערים כפולים בין הרציף לרכבת ועד מעבר בין תפעול ידני של הרכבת על ידי הנהג או נסיעה אוטונומית שלה במנהרות למשל. "זו כנראה הרכבת הקלה הבטוחה ביותר בעולם", אומר גליק בגאווה. "יש לנו איזה רכבת באוסטרליה שמאתגרת אותנו, אבל חוץ מזה כלום".

ביקור בנסיעות ההרצה של הרכבת הקלה. נת"ע, מערכת וואלה!
"זו כנראה הרכבת הקלה הבטוחה ביותר בעולם". חלק ממסלול הרכב בפ"ת/מערכת וואלה!, נת"ע

למרות ההפתעה החיובית שחיכתה לנת"ע בנסיעות התפעול הראשונות שעברו באופן חלק ושוטף, החהאנ עדיין נמצאת במעבר הראשון והראשוני שבין תכנון לביצוע, שהוא בהיקף קטן מאוד ורחוק מהסטנדרט שיידרש מהם כאשר יגיעו לשלב השירות. בנת"ע מקווים לסיים את ההתקנות שנותרו עד סוף שנת 2021 ולהמשיך בנסיעות ההרצה לאורך 2022, עד לפתיחת הקו שצפויה להתרחש בנובמבר 2022, בדחייה של כשנה מלוח הזמנים המקורי.

גליק מספר כי הוא נעלב כשבצה"ל כינו את מערך מנהרות הטרור של חמאס בתור "מטרו" בזמן מבצע "שומר החומות", שכן "המנהרות האלו לא משרתות שלום או את האוכלוסייה, אלא מיועדות למשהו אחר - בעוד הפרויקט של הרכבת הקלה יביא שינוי ומהפיכה לרמת החיים של תושבי המרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully