וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ או משקיע? סיפורו של הכתב הצבאי

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 16:30

הכתב הצבאי ניר דבורי, מונה כיועץ לחברת CyberBee לאחר שהשקיע בה. דבורי, על כלי הניווט הזעיר שמפתחת החברה: "עליונות טכנולוגית היא המפתח לניצחון". לאחר פרסום הידיעה ולמרות הודעתה המפורשת של החברה, הבהיר דבורי כי הוא "משקיע, אך לא יועץ"

את ניר דבורי רגילים צופי החדשות לראות משדר מגבול הרצועה, אבל מסתבר שמאז תום סבב הלחימה האחרון בדרום, הוא מונה ליועץ לחברת CyberBee (האם יועץ או משקיע? יש טוויסט בעלילה...) החברה מפתחת טכנולוגיית ניווט אוטונומית לכלים זעירים לצורך פיצוח בעיית הניווט וההתמצאות במתארי פנים.

ייחודיות החברה באה לידי ביטוי בשילוב של מימדים זעירים ותבונה מרחבית מתקדמת, המאפשרים לכלי להיות אישי, נישא ולפעול באופן אוטונומי, מבוסס ניתוח וידאו ובינה מלאכותית. למעשה הכלי הזעיר היחיד כיום שיוכל לנווט במתאר פנים מבנה ללא GPS.

עד היום החברה התמקדה בשוק הצרכני, פיתחה ושווקה בהצלחה אלפי רחפנים אוטונומיים זעירים בעולם, מהלך שלווה בבאז תקשורתי נרחב. כעת, לאחר שהחברה מצאה פתרון לצורך ופוטנציאל גדול שזוהה בשווקים אחרים, היא מפנה את המיקוד אל עבר שוק הביטחון, האבטחה והתעשייה.

אין פתרונות הולמים לניווט אוטונומי במתארי פנים

"ישנם פתרונות רבים ל Remote Monitoring למתארי חוץ מבוססי GPS", אומר ד"ר חגי קליין, היזם, "אך כמעט ואין פתרונות הולמים לניווט אוטונומי במתארי פנים. אם ניקח בחשבון שרוב הפעילות האנושית נעשית במתארי פנים, אפשר להבין את הצורך הגדול ביכולות אלו בשווקים השונים".

בימים אלו מגייסת החברה הון דרך פלטפורמת מימון ההמונים, פיפלביז, ובכך מאפשרת לציבור לקחת חלק בהשקעה בחברה.

הכתב הצבאי, ניר דבורי, מתגייס ותומך ברחפן של cyberbee. יענקל'ה קליין,
הכתב הצבאי, ניר דבורי, מתגייס ותומך ברחפן של cyberbee/יענקל'ה קליין

"חשוב שנחזיק ביתרון טכנולוגי ונפתח לפני כולם"

ניר דבורי, הכתב הצבאי של חדשות 12: "היום יותר מתמיד, זה ברור לכולנו, עליונות טכנולוגית היא המפתח לניצחון. חשוב שנהיה ראשונים בהשגת יכולות, שנחזיק ביתרון הטכנולוגי, ונפתח את הדבר הבא לפני כולם".

דבורי מוסיף: "באופן אישי, אני מגיע תמיד ראשון לשטח, רואה ומדווח, אני מבין ומכיר את הצרכים. כשאני רואה את הטכנולוגיה של CyberBee, ואת הכלי הקטן והחכם שמפתחים, אני מתמלא בגאווה כחול לבן. כלי אוטונומי זעיר שמצלם, מנטר, סורק ומשדר, זה צורך חיוני, ולא רק בביטחון אלא גם בתעשייה, באבטחה, ובחקלאות".

"אני מכיר את הצורך והפוטנציאל האדיר ברחפנים זעירים אוטונומיים, ולכן החלטתי לנצל את ההזדמנות שקיימת עכשיו, להשקיע, להצטרף ולסייע לקבוצה האיכותית הזאת להשיג את היעד ולשנות את שוק הרחפנים בארץ ובעולם", מסכם דבורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שדה רחפנים בירוחם, 8 באפריל 2021. יניב אפוטה, מועצה אזורית ירוחם, אתר רשמי
אוטונומי וזעיר, מצלם, מנטר, סורק ומשדר, cyberbee/אתר רשמי, יניב אפוטה, מועצה אזורית ירוחם

"דבורי הוא תוספת משמעותית ובעלת ערך"

ד"ר חגי קליין, יזם בחברה: "אנחנו שמחים שניר הצטרף לצוות המובילים האיכותי שלנו, כמישהו ששנים נמצא בלב ההתרחשויות, יש לנו הרבה מה לקבל וליהנות מניסיונו העשיר בתחומים הרלוונטיים, בהחלט, תוספת משמעותית ובעלת ערך לצוות המוביל שלנו".

יועץ או לא?

זמן קצר לאחר פרסום הידיעה, הוציאה החברה הבהרה לפיה "ניר דבורי הוא משקיע, אך לא יועץ". הודעה מעט תמוהה לאחר ברכתו של ד"ר קליין לדבורי, לפיה מדובר ב"תוספת משמעותית ובעלת ערך לצוות המוביל שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully