וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק איטון, סנטר העבר של יוטה, הלך לעולמו בגיל 64

עודכן לאחרונה: 29.5.2021 / 21:21

שחקן העבר של יוטה ג'אז, שהתנשא לגובה 2.24 מטר וקבע שיאי חסימות, יצא לרכיבת אופניים בבוקר ולא חזר. איטון, שהתגלה במקרה ונבחר פעמיים לשחקן ההגנה של העונה ב-NBA, הוספד על ידי מאמנו לשעבר: "היה אדם יוצא דופן"

שחקני ה-NBA לשעבר מארק איטון (מימין) עם ביל וולטון. George Frey, AP
נסיבות מותו לא ברורות. מארק איטון (מימין) עם ביל וולטון/AP, George Frey

מארק איטון, שחקן ה-NBA ששיחק 12 עונות ביוטה ג'אז, הלך לעולמו היום (שבת) כשהוא בן 64. טרם התבררו נסיבות מותו, אך על פי הדיווחים וההערכות בארה"ב, איטון מת מתאונת אופניים. הוא לא סבל ממחלה או מבעיות בריאותיות, וכל שידוע זה שהוא יצא לרכיבת אופניים בבוקר, וונמצא שוכב על הכביש ליד אופניו, כשלא לא ברור אם קרס או שמא היה מעורב בתאונת דרכים, על אף שאין סימנים למעורבות של רכב אחר באירוע.

מי שעבד כמכונאי במוסך והתגלה במקרה, עבר דרך UCLA לקריירה מרשימה ב-NBA. ממוצע החסימות שלו למשחק, 3.51, הוא הטוב בתולדות הליגה. בשנים האחרונות אף שימש כ"מנטור" לרודי גובר, סנטר יוטה, שזכה גם הוא בתואר שחקן ההגנה של העונה.

מארק איטון במדי יוטה ג'אז בשנת 1988. GettyImages
מארק איטון בימיו כשחקן/GettyImages

איטון, שהתנשא לגובה של 2.24 מטר, שיחק ביוטה מ-1982 ועד 1993. הוא נבחר לאולסטאר ב-1989 ונבחר לשחקן ההגנה של העונה פעמיים (1985 ו-1989). לאיטון היה תפקיד מרכזי בקבוצה, ונחשב לסנטר עם נוכחות גדולה בצבע, לאר נותניו הפיזיים העצומים וידיו הארוכות. ב-1984/85 הוא קבע שיא NBA של כל הזמנים לחסימות בממוצע למשחק - 5.6. לאיטון יש בסך הכול 3,064 חסימות בקריירה, מקום שני אי פעם אחרי קארים עבדול ג'אבר עם 3,189 חסימות.

הוא היה חלק מהקבוצה הראשונה של המועדון ששיחקה בפלייאוף ב-1984 ועזר לג'אז להעפיל לגמר המערב ב-1992. איטון נכח במשחקים של יוטה בפלייאוף הנוכחי והיה גם ביום רביעי במשחק האחרון של הג'אז נגד ממפיס. בשנים האחרונות שימש כדמות ציבורית ביוטה, ועסק במסעדנות.

איטון התגלה במקרה בנעוריו על ידי עוזר מאמן של קולג' בקליפורניה, בזמן שעבד כמוסכניק. "הרווחתי 20 אלף דולר בשנה, ולא ראיתי שום הסבר הגיוני למה לי לוותר על זה וללכת לקולג'", סיפר בעבר איטון, שלבסוף שוכנע להצטרף למכללה המקומית, במקביל לעבודתו במוסך. לאחר מכן קיבל זימון מאוניברסיטת UCLA, ובהמשך נבחר ל-NBA רק בסיבוב הרביעי של דראפט 1982.

עם זאת, כבר בעונתו הראשונה בליגה הוא הרשים, פתח בחמישייה ב-32 משחקים, ובעונתו השלישית (1984/85) קבע את השיא של 5.6 חסימות למשחק. פרנק ליידן, מאמן העבר של יוטה, אמר עליו: "הוא היה אדם יוצא דופן, שחקן קבוצתי אמיתי, שתמיד חושב על אחרים... אנשים שוכחים שהוא היה הקפטן של הג'אז, המנהיג, הוא גם היה יושב ראש איגוד שחקני העבר... הנוכחות שלו הייתה גם בצבע, אבל גם בחדר הלבשה, בשניהם הוא היה ענק".

  • עוד באותו נושא:
  • יוטה ג'אז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully