וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר ויוצא דופן: שתי דבורים עובדות יחד לפתוח פקק של בקבוק

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 0:07

זה בהחלט לא משהו שרואים כל יום: שתי דבורים מתמקמות בצידי בקבוק ומשתמשות ברגלייהן כדי לדחוף את הפקק כלפי מעלה - ובתוך רגעים ספורים הן מצליחות להסיר את הפקק. מדענים כבר גילו בעבר שלדבורים יש יכולות מפתיעות, אבל גולשים שצפו בסרטון חוששים: זה קץ האנושות

בעוד שכולנו מכירים בחשיבות של הדבורים בשרשרת המזון שלנו כמאביקות חשובות של צמחי בר וגידולים חקלאיים , מסתבר שיש לחרקים החכמים האלה כישרונות נוספים - כולל שימוש בכלים.

סרטון חדש שהפך ויראלי ממש מהר תיעד את הרגע הנדיר והמדהים בו שתי דבורי דבש מאחדות כוחות ופועלות יחד לפתיחת בקבוק פנטה.

צפו בתיעוד הנדיר

התיעוד הזה מגיע מסאו פאולו בברזיל ונראות בו שתי דבורים שמתמקמות משני צידי הבקבוק ומשתמשות ברגליים שלהן כדי לדחוף את הפקק כלפי מעלה. בתוך רגעים ספורים הדבורים מצליחות להסיר את הפקק מבקבוק המשקה הממותק והוא נופל על האדמה ולהן יש גישה לנוזל המסוכר שבתוכו.

על פי ViralHog, רשת הווידיאו שרכשה את הזכויות לסרטון, הוא צולם על ידי עובד שהיה בהפסקת הצהריים שלו וסיפר: "קיבלתי את הבקבוק מלקוח אבל עד מהרה הדבורים השתלטו עליו".

באתר המדעי sciencealert ציינו שבעידן הדיגיטלי שלנו, יש לזכור שהסרטון יכול להיות בסך הכל תוצאה של עריכת וידאו מתחוכמת תוך שימוש בטכנולוגיית CGI, או שאולי הדבורים באמת עבדו יחד, אבל פשוט הפילו מכסה של בקבוק שכבר היה רופף.

עוד בוואלה!

מדהים: כך גבר העביר להקה שלמה של דבורים על זרועו השמאלית

לכתבה המלאה

הגולשים ברשת נדהמו מהיכולות של הדבורים והביעו חשש לגורל אנושות

"לבני האדם הייתה תקופה נחמדה"

"בעוד שנים, כשהדבורים ישלטו בעולם - יראו את הסרטון הזה בבתי הספר שלהן"

ואפילו נמצאו תיעודים למקרים דומים

מחקרים מדעיים שפכו בעבר אור רב יותר על האופן שבו דבורים עובדות יחד ומשתפות פעולה זו עם זו. לדוגמא, בשנת 2018, חוקרים מאוניברסיטת הרווארד חשפו כיצד נחיל דבורים ידבק יחד וינוע כגוף אחד כאשר מזעזעים את הקן שלו.

מדענים בילו חודשים בטלטול והרעדת נחילים של אלפי דבורי דבש כדי להבין כיצד חרקים יכולים לעבוד יחד כדי לשמור על הנחיל שלם. הם גילו שדבורים יכולות לחוש את הכיוון אליו עוברות שכנותיהן וללכת אחרי תנועותיהם.

בנוסף, חוקרים הצליחו ללמד דבורים לגלגל כדור לשער בכדי לקבל פרס. כדי לקבל אותו החרקים נדרשו להעתיק תנועות זה מזה וללמוד מהטעויות שלהם - והם הצליחו לעשות זאת בקלות מדהימה.

"'שימוש בכלים' בצורה כזו יוחס עד כה לבני אדם בלבד, לאחר מכן לפרימטים, ליונקים ימיים, ובהמשך גם לציפורים", כתבו החוקרים בשנת 2017, "כעת אנו מכירים בכך שלמינים רבים יש את היכולת לחזות כיצד ניתן להשתמש באובייקט מסוים להשגת מטרה".

למה דווקא משקה ממותק? כי זה עושה אותן אופטימיות

דבורים מנסות לפתוח בקבוק משקה. By Aiskyroger, ShutterStock
מים מומתקים משפרים את מצב הרוח של הדבורים/ShutterStock, By Aiskyroger

החיבה של דבורים לדברים מתוקים ידועה היטב, אך בשנת 2016 מדענים מאוניברסיטת קווין מרי בלונדון מצאו כי שתיית טיפת מי סוכר קטנה מאפשרת לחרקים להיכנס למצב רגשי הדומה לאופטימיות אנושית.

ב"דיילי מייל" דווח שהחוקרים הניחו אוכל על פרח כחול ולידו פרח ירוק בלי אוכל עליו - בכדי להכשיר את הדבורים לקשר בין גוונים מסוימים של פרח לאוכל. לאחר מכן הן איתגרו אותן עם פרח כחול-ירוק בכדי לבחון את תגובתם.

הם גילו שלדבורים שקיבלו טיפת מים מסוכרים לפני ששוחררו לקח פחות זמן לנחות על הפרח הכחול-ירוק. המדענים אמרו כי הדבר מעיד על כך שהמים הממותקים משפרים את מצב הרוח של הדבורים.

החוקר הבכיר פרופסור לארס צ'יטקה אמר אז: "הממצא שדבורים מציגות לא רק רמות מפתיעות של אינטליגנציה, אלא גם מצבים דמויי רגש, מעיד כי עלינו לכבד את צרכיהם כשבודקים אותם בניסויים ועלינו לעשות יותר למען שימורם".

שותפו למחקר לואיג'י באקיאדונה אמר: 'ידוע שאוכל מתוק יכול לשפר מצב רוח שלילי אצל בני אדם מבוגרים ולהפחית בכי של תינוקות בתגובה לאירועים שליליים. התוצאות שלנו מצביעות על כך שתגובות קוגניטיביות דומות מתרחשות שם אצל דבורים".

בכל מקרה אנחנו ממליצים שבפעם הבאה שאתם אוכלים ושותים בחוץ - שימו עין על השתייה שלכם וחפשו דבורים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully