וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל, נפטר בגיל 86

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 9:55

ד"ר דוד קליין כיהן בתפקידים שונים בבנק ישראל משנת 1987 ובין השנים 2000-2005 כיהן כנגיד. הנגיד הנוכחי, פרופ' אמיר ירון: "מוקירים את תרומתו הרבה לבנק ישראל ולכלכלת ישראל"

ד"ר דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל, הלך אתמול לעולמו בגיל 86. ד"ר קליין כיהן בתפקידים שונים בבנק ישראל מ-1987 וניהל את המחלקה המוניטרית והפיקוח על מט"ח ולאחר מכן כיהן כנגיד השביעי של הבנק בין השנים 2000-2005.

בתפקידו היה שותף ד"ר קליין למהלכים מרכזיים שתרמו רבות לבנק ישראל. ד"ר קליין הוביל מהלכים אלו בתחום מדידת תוצאות המדיניות המוניטרית, הורדת האינפלציה ושמירה על יציבות המחירים, הליברליזציה בשוק מט"ח והגברת היציבות והתחרות במערכת הפיננסית.

דוד קליין. אורי לנץ
ד"ר דוד קליין ז"ל, לשעבר נגיד בנק ישראל. נפטר בגיל 86/אורי לנץ

מבנק ישראל נמסר כי: "נגיד בנק ישראל, הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית, חברי ההנהלה, וכלל עובדי הבנק וגמלאיו משתתפים בצערה של המשפחה ומרכינים ראש על מותו של ד"ר דוד קליין ז"ל, לשעבר נגיד בנק ישראל, אשר הלך אתמול בערב לעולמו".


נגיד בנק ישראל הנוכחי, פרופ' אמיר ירון: "אנשי בנק ישראל לדורותיו ואני מרכינים היום ראש לזכרו של דוד, מוקירים על תרומתו הרבה לבנק ישראל ולכלכלת ישראל, ומשתתפים בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully