וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשנה הבאה ברומא: איטליה ניצחה באירוויזיון 2021, עדן אלנה הגיעה למקום ה-17

באירוויזיון בהולנד זכתה להקת הרוק מונסקין עם השיר "Zitti e buoni", והנציגה הישראלית, למרות הופעה מצוינת, סיימה קרוב למה שחזו סוכנויות ההימורים אחרי שקיבלה מהקהל 20 נקודות מאכזבות. עדן אלנה: "התבאסתי, אבל ישראל - אתם מי שחשובים לי ולא אף אחד אחר"

עדן אלנה בגמר אירוויזיון 2021 בהולנד/איגוד השידור האירופי, תאגיד השידור הישראלי כאן

הזוכה הגדולה של אירוויזיון 2021 היא איטליה, אחרי שלהקת הרוק מונסקין כבשה את התחרות עם השיר "Zitti e buoni". עדן אלנה סיימה במקום ה-17, קרוב למה שחזו סוכנויות ההימורים, למרות הופעה מצוינת, אחרי שקיבלה מהקהל 20 נקודות מאכזבות. למקום השני הגיעה צרפת ולשלישי - שוויץ. את המקום הרביעי תפסה איסלנד ואחריה במקום החמישי אוקראינה.

בהצבעות השופטים ישראל דורגה במקום ה-12. שוויץ הובילה את צוותי השיפוט עם 267. צוות השיפוט הישראלי נתן 12 נקודות לשווייץ, 10 נקודות לליטא, 8 נקודות לצרפת, 7 לרוסיה, 6 לבלגיה, 5 למלטה, 4 לאוקראינה 3 לקפריסין, 2 לאזרבייג'ן ונקודה אחת לבולגריה. ואולם, הקהל שהצביע בבית העניק לישראל ניקוד נמוך יחסית, והביא את הניצחון לאיטליה.

"הרוקנרול לעולם לא מת", אמרו חברי מונסקין על הבמה לאחר הזכייה. זו פעם שלישית שאיטליה זוכה באירוויזיון. אחרי הניצחונות של ג'יליולה צ'ינקווטי ב-1964 ושל טוטו קוטוניו ב-1990.

לצד זאת, נרשם נתון מעניין: שלושת המקומות הראשונים בתחרות הגיעו משירים שבוצעו בשפת המדינה השולחת ולא באנגלית. היסטוריה אחרת נרשמה כשארבע מדינות שהעפילו באופן אוטומטי לגמר קיבלו אפס נקודות מהקהל - גרמניה, ספרד, הולנד ובריטניה - שגם סיימה באפס נקודות בשיקלול הקהל והשופטים. ארבע מדינות שמקבלות אפס מהקהל הוא שיא שלא נראה כמותו בתחרות.

להקת הרוק האיטלקית מונסקין לאחר זכייתה באירוויזיון 2021 שהתקיים בהולנד. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
המנצחים הגדולים. להקת הרוק האיטלקית מונסקין/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

השיר הזוכה: "Zitti e buoni"

אחרי התחרות, עדן אלנה הודתה על התמיכה שקיבלה ולצוות שליווה אותה. "אני מודה על הזכות הענקית שנפלה בחלקי לייצג את מדינת ישראל בתחרות האירויזיון. למרות הזמנים הלא פשוטים, והתקופה המורכבת שהמדינה עוברת, הלחצים, המחשבות, המתחים ורגעי האושר, זו הייתה חוויה של פעם בחיים עבורי. אני מרגישה שנתתי את כל הלב והנשמה כאן על הבמה ויחד עם צוות הרקדנים המופלא נתנו את הכל להביא כבוד למדינה", מסרה אלנה. "אני מודה לעם ישראל שתמך, חיבק, חיזק ופירגן ולכל הצוות הנהדר שליווה אותי לאורך כל השנתיים האחרונות עד לרגע זה, כל העבודה הקשה הזמן וההשקעה שלכם אינה מובנת מאליו. תודה לכולם".

לצד זאת, היא התייחסה לתו הגבוה שאליו הגיעה בסוף הביצוע. "הבנתי שבאירוויזיון מספרים ששברתי את השיא לתו גבוה בהיסטוריה בתחרות. זה חתיכת וואו. מאוד גאה, עבדתי על העלייה הזו המון".

זמן מה לאחר מכן, אלנה העלתה סרטון באינסטגרם, עם דמעות בעיניה: "נכון, הגעתי למקום 17 ולא הייתי בטופ 10, וזה באסה. אני בהחלט מתבאסת. אבל אני חושבת שהרקדנים היו מטורפים וכל כך טובים, ואני מה זה מקווה שהבאתי לכם כבוד. ישראל, אתם מדהימים. כמות האהבה שקיבלתי בתקופה האחרונה הייתה כל כך מטורפת, אני רוצה להגיד לכם תודה, אתם מי שחשובים לי ולא אף אחד אחר. תודה רבה לכם, אתם מדהימים, אתם תותחים, אני שרופה עליכם בחזרה. אני כל כך אוהבת אתכם ולא משנה מה יהיה בארץ, ולא משנה מה חו"ל יגידו, אנחנו הכי חזקים, אנחנו הכי תותחים, אנחנו הכי טובים, כי אנחנו ישראלים ואנחנו גאים בזה".

עדן אלנה גמר אירוויזיון 2021. AP
זכתה לתשואות ברוטרדם - אך לניקוד מאכזב. אלנה/AP

הערב הגדול של גמר האירוויזיון החל בשעה 22:00 ברוטרדם, הולנד, והוא שודר בכאן 11. עדן אלנה ייצגה את ישראל עם השיר "Set Me Free", שהיה השלישי בסדר ההופעה, מיקום לא כל כך טוב עבור מדינות שחושקות בניצחון. הביקורות בהן זכתה אלנה אמנם טובות מאוד, אבל היא דורגה במקום ה-19 בלבד באתרי ההימורים. נשיא המדינה ראובן ריבלין צייץ: "עדן שלנו, מירושלמי לירושלמית - בהצלחה יקירתנו".

המדינה הראשונה שהופיעה בגמר הייתה קפריסין, השנייה אלבניה והשלישית - עדן אלנה שלנו בהופעה מעולה שהובילה לתשואות אדירות מהקהל שבאולם. גם הפעם אמרה עדן "תודה" בארבע שפות - עברית, ערבית, אמהרית ואנגלית.

שי ברק, מנהל התקשורת הזרה של המשלחת הישראלית לאירוויזיון, אמר לאחר ההופעה של עדן כי "כמו כל החזרות וההופעות לאורך השבוע, עדן התפוצצה על הבמה. כאחת שניצחה בשתי תוכניות מוזיקה, עדן היא זמרת של הופעה בלייב והקהל באולם הגיב בהתאם. לא משנה איך הלילה הזה הסתיים, בשבילנו עדן היא המנצחת".

אחריה הופיעה להקת הוברפוניק מבלגיה. הזמרת מטעם רוסיה עלתה לשיר את השיר החמישי באירוויזיון ואחריה - מלטה הפייבוריטית. אחריה הופיעו פורטוגל, סרביה, בריטניה, יוון ושוויץ.

עדן אלנה גמר אירוויזיון 2021. AP
אלנה על הבמה בגמר הגדול/AP

צפו בעדן והרקדנים מתכוננים להופעה מאחורי הלקעים

עדן אלנה בהכנות אחרונות לקראת גמר אירוויזיון 2021 בהולנד/טלי אשכולי, באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

איסלנד, ששרה את השיר ה-12 בגמר, לא הופיעה בלייב אלא בהקלטת החזרה שבוצעה ב-13 במאי, לאחר שאחד מחברי הלהקה אובחן כחיובי לקורונה. דאדי, סולן ההרכב שקרוי על שמו, מצייץ הרבה נגד ישראל ומפרסם פוסטים נגדה באינסטגרם. אגב, גם דאנקן לורנס, זוכה האירוויזיון בתל אביב שהביא את האירוויזיון להולנד אחרי יותר מ-40 שנה, אובחן כחיובי לקורונה ולא משתתף בשידור החי.

אחרי איסלנד עלה הזמר הספרדי ואחריו - מולדובה וגרמניה. הזמר הגרמני, אגב, אמר שהפייבוריטית שלו לזכייה היא עדן אלנה הישראלית. אחרי הגרמני עלו הזמרים מפינלנד במופע מלא באש ורוקנרול. בולגריה עלתה לאחר מכן ואחריהם - הלהקה הליטאית עם הבגדים הצהובים שאת ריקוד האצבעות של חבריה בהופעה ניתן אף ללמוד בסרטון ביוטיוב. אחריהם עלתה הזמרת מאוקראינה. השיר ה-20 היה השיר של צרפת שנחשב כאחד הפייבוריטים לזכייה ואף הושר בצרפתית, ולא באנגלית כמו מרבית השירים. אזרבייג'ן עלו לאחר מכן ואת השיר ה-22 שר "טיקס" מנורבגיה, הלוקה בתסמונת טורט. בהמשך עלו הולנד שעלתה אוטומטית לגמר כמדינה המארחת, שוודיה, איטליה הפייבוריטית וסן מרינו חתמו את הגמר.

עדן אלנה יורדת מהבמה אחרי הביצוע הנהדר בגמר:

עדן אלנה מיד אחרי שירדה מהבמה בסוף ביצועה בגמר אירוויזיון 2021 בהולנד/יח"צ

סדר הופעת המדינות בגמר אירוויזיון 2021

1. קפריסין

2. אלבניה

3. ישראל

4. בלגיה

5. רוסיה

6. מלטה

7. פורטוגל

8. סרביה

9. בריטניה

10. יוון

11. שווייץ

12. איסלנד

13. ספרד

14. מולדובה

15. גרמניה

16. פינלנד

17. בולגריה

18. ליטא

19. אוקראינה

20. צרפת

21. אזרבייג'ן

22. נורווגיה

23. הולנד

24. איטליה

25. שוודיה

26. סן מרינו

עדן אלנה בהכנות אחרונות לקראת גמר אירוויזיון 2021 בהולנד. טלי אשכולי, באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור,
למרות הביקורות החיוביות, דורגה במקום ה-19 בלבד בסיכויי הזכייה באתרי ההימורים. עדן אלנה/טלי אשכולי, באדיבות עופר מנחם תקשורת ויחסי ציבור

אלנה והצוות הישראלי לא נחו לרגע, וביום שישי כבר בשעה 9:00 בבוקר שעון מקומי (10:00 בישראל) התייצבו באולם והחלו בחזרות למופע הדגלים שפותח את האירוויזיון. בצהריים נפתחה החזרה הראשונה, ובערב התקיימה חזרת השופטים באולם אהוי ובה נקבעו כבר חצי מהניקוד הסופי. חבר השופטים הישראלי שניקדו את מדינות אירופה כלל את יוסי חרסונסקי, אוהד חיטמן, רוני דואני, נוי אלוש ואביה פרחי. בחזרה השלישית והאחרונה שהתקיימה בשבת אלנה נשמעה מצוין, היא זכתה לתשואות רבות ויצאה ממנה מרוצה. אם לשפוט לפי החזרות, מגיע לאלנה להיכנס לעשרת המקומות הראשונים.

לאחר ההישג בחצי הגמר סיפרה עדן אלנה לוואלה! תרבות: "זה היה אחד הרגעים הכי מלחיצים בחיים שלי. שכחתי את המילים, היד שלי הייתה חצי רדומה. אבל ברגע ששמעתי את המוזיקה הייתי בתוך זה והרגשתי כאילו באמת השתחררתי, היה לי 'Set Me Free' על הבמה".

"זה היה החלום שלי שנים", הוסיפה, "היה לי חלום להצליח לגעת ולרגש. כל בן אדם שפוגש אותי וכל בן אדם שאני שרה אליו אני פשוט… מבחינתי זה חלום שמתגשם. ממש בא לי שיראו את ישראל באור אחר, שיבינו שיש עוד כל כך הרבה דברים. כמו שיש לעדן אלנה עוד כל כך הרבה דברים לתת, ככה גם לארץ שלנו ולאנשים שלנו, ואני כל כך שמחה. זה הכי מרגש אותי, שהצלחנו לגעת באנשים שלא בהכרח היינו. לא ידעתי על זה, איזה כיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully